  • Data: 2012-11-16 21:14:55
    Temat: Re: po co im te dane?
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com> szukaj wiadomości tego autora

    pwz wrote:
    > I teraz pytanie do wtajemniczonych: po co im mój e-mail oraz pesel

    Te mendy z payu.pl obrabiają i magazynują te dane do późniejszego
    zastosowania (na pierwszy rzut oka - bezprawnie), w dwojaki sposób:
    - czy zgadza się płeć z peselu z imieniem, czy rok urodzenia ma sens
    - czy POPRZEDNIO podany był ten sam pesel (i to budzi moją wątpliwość)
    I na podstawie tego jest pewnie jakiś system scoringu (bo nie da się
    zawsze stwierdzić na 100%). Przy czym - mówię z doświadczenia sprzed
    paru lat - jak coś jest nie tak, to robią i tak blokade na karcie na
    tydzień, a z płatnością nie da sie nic zrobić.

    Generalnie mam na nich alergie i jak tylko widzę pesel w płatności
    online, rozłączam się zaraz. Inne rozwiązanie to wygenerowanie sobie
    fikcyjnego peselu, ważne jednak żeby trzymać się go później, i żeby
    wspomniane dane miały sens.

    P.