    From: "CB" <v...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podwyzszenie limitu na KK
    Date: Sun, 13 Mar 2005 17:45:38 +0100

    > Piszesz to na podstawie jakichś danych (chętnie je poznam), czy na
    > podstawie obserwacji zachowań swoich i zachowań znajomych swoich?

    Na podstawie informacji z banków dostępnych na kartyonline.net, gdzie
    stwierdzono, iż średnie wydatki na KK to 918zł, przy czym niektóre banki
    odmówiły podania, co zinterpretowano jako niższy od średniego. Tymczasem nie
    wierzę, iż limity (zwykle rozpiętość 1-10 tys) są ustanawiane w większości
    na 1000zł. Zatem limit jest wielokrotnie wyższy od wydatków. I drugi
    wniosek: limit wykorzysta chętnie złodziej, rzadko właściciel karty. Ankietę
    przeprowadzono wśród banków, które wydały blisko 1 mln KK.

    > Czy rzeczywiście co miesiąc wydajesz taką samą kwotę? Także na
    > wakacjach?

    Nie. Owe 918 zł to ŚREDNIE wydatki na kartę, zatem można przypuszczać, iż
    zimą jest to np. 500, latem na wakacjach 1500.

    Jeśli tak (to w końcu możliwe), to zasadniczo się różnisz ode
    > mnie, a pewnie i od paru innych osób.

    Ale tak szczerze... jesteś w stanie wydać te 7500zł miesięcznie posługując
    się kartą i nie wydając na coś, co w danej chwili jest Ci zbędne?
    Zastanawiam się ileż to jest obiadów w restauracji, dziesiątków tys. km
    autem, czy bułeczek z hipermarketu :-) Ja rozumiem karta firmowa, ale
    prywatna?

    Lepiej nie uogólniać swoich
    > doświadczeń i nie narzucać swojego stylu życia innym, a ty zdajesz się
    > to robić, w osądach swoich.

    Za moimi poglądami stoi kilka banków, które wydały blisko 1mln kart.

    Bo jeżeli głupotą jest mieć limit 7,5k i
    > obracać za 1k, to czy głupotą jest mieć limit 15k i obracać przeciętnie
    > za 8k, albo tyż mieć limit 30k i obracać za 15? Jakie ralacje między
    > limitem a wydatkami są głupotą, a jakie nie są?

    Gdy limit oscyluje wokół wydatków, jest OK. Ale szczerze... naprawdę to
    trudno zrozumieć? Czyli kupujesz łącze 10Mbit do domu, chociaż Twoje
    potrzeby nie przekraczają 1Mbit, masz lodówkę na pół kuchni w której zajęte
    jest 10% szafek i płacisz 200zł abonamentu za komórkę dzwoniąc 10 minut na
    miesiąc, bo a nuż przydadzą się dodatkowe minuty z abonamentu kiedyś tam?

    > Tak czy inaczej, sądy na temat cudzych preferencji kredytywo -
    > konsumpcyjnych nie są zapewne głupie (bo to w końcu każdy powinien mieć
    > *swój* rozum), ale wydają mi się odrobinę niestosowne.

    OK, życzę Ci abyś kiedyś nie zamieszał postów w stylu ukradli kartę, co
    robić, albo nie musiał korzystać z arbitra bankowego itp. "Itp. bo coraz
    trudnej jest znaleźć osobę, która nie miałaby jakichś problemów, tudzież nie
    spotkała nikogo z problemami dotyczącymi bezgotówkowych instrumentów
    płatniczych. No z czegoś to chyba wynika. To naprawdę nie ja wymyśliłem by
    nie nosić w portfelu wielu kart, uważać na limity, ba! wręcz doładowywać
    kartę debetową tylko na czas użycia (patrz: mbank).