  • Data: 2008-12-20 17:04:47
    Temat: Re: pos^(3)ugiwanie sie^ moja kart? kredytow? przez ?one^
    Od: "Szymon" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moze nie przyjmowac, a poza tym moze mnie cmoknac :)

    No tak... poziom dyskusji...

    > Odniose sie tylko do jednego warunku... "czyn zabroniony" mozesz wskazac?

    Fraud jest czynem zabronionym. Fraud czyli posłużenie się kartą płatniczą
    przez osobę nieuprawnioną. I mistrzu - NIE Ty jesteś tu władny uprawniać czy
    nie uprawniać osoby do karty - na odwrocie masz napisane kto jest
    właścicielem karty i ten podmiot określa warunki jej użytkowania.

    > A gdzie tu mowa o rysowanej karcie? O ile pamietam w watku nie bylo mowy o
    > falszerstwie.

    To w kwestii czy kasjer może/nie może przyjmować płatności związanej z
    czynem zabronionym i jakie kroki podejmie. Pamiętaj, że karta jest właśnie
    substytutem gotówki.
    Tak, może Cię cmoknąć i wyrzucić na zbity pysk, ale wówczas nadal naraża się
    na - co najmniej - odpowiedzialność z tytułu zaniedbania zawodowego, bo
    jeśli zdecydował sie obsługiwać karty to bierze na siebie pewne obowiązki z
    tego wynikające.