  • Data: 2010-06-16 11:13:21
    Temat: Re: postaw na Jarosława i wygraj
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-16 12:33, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Młotkowy" <n...@...co.pl> napisał w wiadomości grup

    > Przesadzasz. Ubezpieczenia jak to ubezpieczenia, przeciętnie rzecz
    > biorąc się nie opłacają, ale są grupy ludzi, dla których z bardzo
    > wysokim prawdopodobieństwem jest to opłacalny biznes. W przypadku
    > przymusowych ubezpieczeń emerytalnych, są to osoby znacznie
    > przekraczające średnią długość pobierania świadczenia.
    >
    > Zresztą jak uwzględnisz poprawkę na inflację, to Twoje obliczenia staną
    > się znacznie mniej spektakularne.
    Uwzględnij poprawkę na inflację wstawiając zamiast moich 5, Twoje 7 czy
    9%. inflacja jest już w tym uwzględniona.
    Tak samo 5% przy kapitalizacji, jak i 5% przy obliczeniu odsetek. Jeśli
    inflacja skoczy na 10%, to banki zaproponują 15% na lokatach. Rynek jest
    silniejszy od rządów, nawet od całej PUE (UE, a przymiotnik sami sobie
    dopiszcie) razem wziętej.
    :)

    W tym przypadku "ubezpieczenie" na korzyść ubezpieczonego działa tylko
    wtedy, jeśli pożyje on trzycyfrowo (z dwójką na początku).
    Zechciej dostrzec, że w moim wyliczeniu swoją emeryturę będzie dostawał
    nawet, jeśli będzie żył 1000lat, a kapitał ZAWSZE ZOSTANIE w jego ręku.
    Co Ci ZUS może w tej kwestii zaproponować? ZUS liczy, że wykorkujesz w
    rok po przejściu na emeryturę, a Twój kapitał ukradnie państwo.
    Jeśli w wieku 65 lat uznasz, że emerytury dostajesz za mało, to Twój
    kapitał (~1mlnzł) podzielony przez średni pozostały czas życia (z
    sufitu: 10 lat = 120 mies.) = 8kpln/mies. O tyle większą emeryturę
    możesz sam sobie wypłacać.

    Jeśli tego nie widzisz, to szkoda było moich pazurów i klawiatury.

    P.S. Do mojego wcześniejszego stwierdzenia dodam poprawkę:

    Tylko IDOCI i ZŁODZIEJE akceptują państwowe przymusowe ubezpieczenia
    emerytalne.

    Nadal czekam na merytoryczny kontrprzykład.
    Niech mi ktoś wskaże, bom głupi: Do czego nam jest potrzebne to (czy
    inne) państwo?
    Czy ma jakiekolwiek znaczenie jakiej barwy flagą/godłem posługują się
    włodarze tego kraju?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy