  • Data: 2009-08-26 17:51:48
    Temat: Re: pozorna odwilz w kredytach hipotecznych?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł wrote:

    > klik, klik, obliczenie zdolnosci na 130% wnioskowanej kwoty (bo waluta)
    > i przy tych 4600pln zdolnosc wyszla na 226kpln.
    > alternatywnie dla kredytu w pln zdolnosc wyszla 271kpln.

    aktualizacja:

    poniewaz db jest w okolicy otwarty tylko do 17-tej, to potuptalem
    do finamo zobaczyc co tam doradzaja :) klik, klik, jesli klient
    zamknie karte kredytowa (9kpln), to przy tym obciazeniu rata 465chf
    wyszlo jakies 250-270kpln w zaleznosci od waluty (eur/chf) i tajemniczego
    banku 1, 2, lub 3. czyli na poczatku generalnie bez wiekszych rewelacji
    w porownaniu z nordea.

    po chwili okazalo sie, ze sa na rynku ze 2 banki, ktore przy wyznaczaniu
    zdolnosci kredytowej potrafia uznac tzw. "przyszle dochody",
    czyli w wyjsciowym przykladzie klient przy ubieganiu sie o kredyt na nowa
    nieruchomosc, przedstawia np. umowe najmu aktualnie splacanej nieruchomosci.
    skutek - zniknie miesieczne pomniejszenie dochodu o 465chf.
    przy takim zalozeniu zdolnosc kredytowa podskoczyc moze juz grubo
    ponad 300kpln, ale szczegoly jeszcze dostane mailem.

    najsmieszniejsze jest w obliczaniu zdolnosci karta kredytowa,
    arbitralnie 10% limitu karty pomniejsza dochod bez wzgledu
    na historie karty. czyli klient, ktory np. aktywnie uzywa karty,
    splaca ja terminowo, a gotowke trzyma w lokatach i funduszach obligacji
    jest traktowany pod wzgledem ryzyka tak samo jak klient,
    ktory sie zadluzyl zakupami w galeriach i splaca tylko kwoty minimalne.
    usmieszku dodaje fakt, ze ten punkt wyliczania zdolnosci jest martwy,
    bo klient zamknie istniejaca karte, wezmie kredyt i znow otworzy karte,
    a wiec realnie nic sie nie zmieni, tylko papiery podpisane przez analityka
    wygladaja mniej ryzkownie, ehh. co wiecej bank, ktory mu kredytu udzieli
    bedzie chcial mu karte kredytowa wcisnac. istny cyrk :)

    jak sie jeszcze czegos dowiem, to poinformuje...