  • Data: 2009-04-15 04:34:47
    Temat: Re: prawo do dywidendy
    Od: f...@t...net szukaj wiadomości tego autora

    Jesli to prawda z dywidenda to dla mnie jest to rewelacja.
    Nie planowalem wchodzic co prawda w ten Hardex- raczej bym poczekal
    do dzisiaj i wzial akcje pomniejszone o dywidende, liczac ze pojda w
    gore
    wraz z rynkiem. Musze tu jednak poinformowac, ze na LSE panuja inne
    zasady:
    akcje trzeba miec w reku po zakonczeniu sesji w Dzien Dywidendy. Nie
    ma znaczenia,
    ze im tez zabierze 3 dni nim akcje rozlicza, kto kupil prawo do dyw. a
    kto nie.
    Kupiles w ostatnich sekundach sesji akcje owego hardexu w dniu 17
    kwietnia- dywidenda twoja.
    Jesli dzien wyplaty jest szybko po dniu dywidendy-co sie zdarza- wtedy
    moze sie zdarzyc,
    ze otrzymasz dywidende bezprawnie bo sprzedales. Biuro maklerskie
    poleci wowczas ci
    oddac szmal nabywcy akcji. Wszystko to mi sie zdarzylo w przeszlosci w
    Londynie.

    NB dywidenda hardexu mimo ze duza, jest pomniejszona o haracz dla SP.
    Ciulacz akcji
    ktory planuje zyc z dywidendy, zrobi lepiej kupujac ex-div, byc moze
    mocno przecenione
    i wtedy bedzie mial za rok i pozniej smaczna dywidende jakies 15% i
    wiecej. Warto czekac!