  • Data: 2005-05-23 00:55:26
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Niestety, limit ogranicza wydatki a wiec i zysk banku. Przy limicie
    > 100 zl bank do takiej karty tylko doklada.

    Wydatki ogranicza ilość kasy, którą się ma.
    Jeżeli komuś kto ma kieszonkowe dasz do ręki kartę, to zapewne wyda to
    kieszonkowe szybciej niżby tej karty nie miał. Choćby tylko po to, aby
    poszpanować.
    Proponuje w dziedzinie kart kredytowych zrobić dokładnie to samo to z
    komórkami prepaid.
    Dużo, ale małego kalibru.
    Liczy się ilość, a nie jakość
    10 karty z obrotetem 1000 zł zarobi tyle samo co 100 kart z obrotem 100 zł.

    > Po kilku miesiacach? To bez sensu, ani bank ani normalny klient nie
    > bedzie czekal kilku miesiecy by w koncu karta zaczela byc sensowna.

    Zależy do kogo adresujesz tego typu karty.
    Jak to się mówi, lepszy rydz niż nic.
    Jeżeli ktoś nie ma kasy i szans na jakąkolwiek kartę, to z pocałowaniem
    ręki weźmie tą z limitem 100 zł i nadzieją, że za kilka miesięcy będzie
    miał 200 albo więcej.
    I tak mu wystarczy, bo przecież więcej kasy od rodziców miesięcznie nie
    wyciągni3.
    Jak myślisz, po co McDonald rozdaje zabawki dzieciom?

    > BTW: przekraczanie limitu moze byc wlasnie powodem do jego podniesienia.
    Przekraczanie limitu oznacza, że klient nie ma samodyscypliny i jak się
    mu dołoży jedno zero więcej, to wcześniej, czy później taki delikwent
    będzie trudnym klientem.

    > Bardzo watpie, nie ma zadnego mechanizmu ktory moglby to sprawic.
    Oczywiście, że jest.
    Komórki ze swoimi promocjami na początek, tanie linie lotnicze, McDonalds
    Mnóstwo

    > Obawiam sie ze w obecnej chwili wydawanie takich kart bez zadnej
    > praktycznie weryfikacji spowodowaloby po prostu wzrost ilosc fraudow.
    > Ktos zamierzajacy zrobic fraud moze poczekac kilka miesiecy, to tylko
    > normalny klient nie bedzie czekal.
    Fraudów, ale w znaczeniu sam właściciel karty chce zakombinować.
    Dlatego takie niskie limity. Łatwiej się ściaga 500 zł niż 50 tyś.

    > To oczywiste. Zastanow sie, dla kogo sa kredyty? Dla ludzi, ktorzy
    > nie maja kasy.
    O nieprawda.
    Pieniądz robi pieniądz.
    Największe kredyty biorą ci, którzy kasę już mają, ale chcą zainwestować
    jeszcze więcej.

    > Alez ma zasadnicze znaczenie. Znasz takie pojecie jak "plynnosc"?
    > KK z dlugim GP moze taka bardzo poprawic. Plynnosc nie jest
    > bezposrednio zwiazana z tym, czy ktos jest biedny czy nie.

    No jeżeli płynność finansowa jest przez osobę fizyczną utrzymywana za
    pomoca karty kredytowej, to raczej nie świadczy o jego zamożności.
    (z wyjątkami snobów i innych gatunków "hobby" oczywiście).

    > Na tej samej zasadzie mozna napisac ze zaden kredyt sie nie oplaca.
    > Jednak ludzie jakos te kredyty biora, bo chca miec domy, samochody,
    > firmy itd. I jakos nie wydaje mi sie by na tym tak bardzo tracili.

    Czy oni biorę kredyt korzystając z karty kredytowej. Raczej nie.

    > Roznia sie jednak przyczynami powstania - to, o czym napisales,
    > spowodowalo wprowadzenie kart charge. Przypuszczalnie, gdyby od
    > poczatku rozliczenia odbywaly sie online, nie byloby kart charge.

    Karty typu charge istniały zanim McNamara wpadł na pomysł karty kredytowej.