  • Data: 2005-05-23 20:52:40
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Moze i wyda. I co z tego, jesli bedzie "musial" czekac 2 miesiace na
    > nowy limit?
    > No, moze splaci dzien przed terminem, zeby na pewno zdazyc.
    Lepsze poczekać 2 miesiące, które szybka zlecą niż nie mieć w ogóle.

    > Nie, karty prepaid GSM nie generuja kosztow jednostkowych. Nie ma takze
    > zadnego ryzyka.

    Tutaj dla klientów wziętych z ulicy tez nie ma żadnego ryzyka. Po to
    właśnie ma być ten depozyt.
    Dla tych porządnych można potem podnieśc limit bez podnoszenia depozytu.
    A jak ktoś chce mieć wyszy limit to niech zrobi wyższy depozyt np.

    > Samodyscyplina jest zwiazana z zalozonym przez posiadacza karty limitem
    > wydatkow, nie maja one wiekszego zwiazku z limitem karty.

    Jeżeli dostało się kartę z limitem niższym, niż zaplanowany limit
    wydatków, to trzeba się pilnować.
    Tak nawiasem mówiąc, to żaden limit nie jest wystarczający.
    Potem tylko trudno to spłacić.

    > Banki nie maja zwyczaju mnozyc limitu przez 10.

    to było w przeności.

    > Karty offline maja to do siebie ze latwo mozna limit przekroczyc.
    > Np. wielokrotnie.

    to trzeba się pilnować.

    > Na domy zwykle nie, rzeczywiscie. Ale na drobniejsze rzeczy - tak,
    > bo to jest najlatwiejsza i dosc tania metoda.

    No dobrze, ale co dalej.
    Ja tego nie potrafię pojąć.
    Kupiłem coś, dostałem zestawienie z karty, to robię przelew i mam z głowy.
    Nie potrafię zrozumieć dlaczego ludzie nie spłacają karty od razu.
    a) albo mają takie hobby
    b) albo nie mają na to kasy, jeżeli tak, to znaczy, że nie należało
    pewnych rzeczy kupować, skoro teraz nie można tego spłacić

    c) sytuacja wyjątkowa czyli spłacę za miesiąc - i to rozumiem, ale nie
    podpada pod to kupowanie dupereli, których normalnie by się nie kupiło,
    bo się na to nie ma kasy. przypadek c) też podpada pod grupę "cienko z
    kasą" skoro na sytuację wyjątkowe nie ma kasy.