  • Data: 2009-08-04 21:04:17
    Temat: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    MK wrote:
    > "Filip" <f...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Wystarczajace by bylo gdyby BIK oznaczal ten rekord flaga jako sporny. W
    > takiem przypadku rowniez ocena scoringowa powinna byc przez BIK robiona
    > w 2 wersjach, z uwzglednieniem wszystkich wpisow i bez wpisow
    > zakwestionowanych przez klienta.

    To ja od razu kwestionuje wszystkie wpisy. Wolno mi przecież.
    No i co dalej? ktoś dostaje dwa twoje scoringi i może sobie wybrać co
    chce. Wiesz który wybierze? Oczywiscie, ze ten gorszy, bo przecież nie
    ma żadnych informacji na ile takie zakwestionowane wpsiy są sensowne lub
    nie.
    Jak zanm życie wszyscy będą kwestionować wszystko i ten drugi scoring
    będzie g.. warty.
    To będzie burdel nie z tej ziemi.

    Co wiecej na BIK powinien byc nalozony
    > obowiazek prowadzenia statystyk dotyczacych bledow w bazach.

    Nie błędów w bazach, tylko korekt wprowadzanych przez banki na podstawie
    skarg klientów.

    Można.

    > Obecnie po
    > reklamacji klienta dane sa po prostu usuwane przez bank, nie ma zadnej
    > informacji o tym, ze byly tam w wyniku bledu.

    Nie do końca. Informacja o tym, kto co modyfikował i kiedy w bazie
    zostaje. To nie jest baza bez historii. W każdej chwili jesteś w stanie
    odtworzyć stan twojego konta z danym momencie w czasie.

    > Na posdtawie takiej
    > statystyki wpisy bankow, ktore przekrocza jakis prog bledow powinny byc
    > traktowane z mniejsza wiarygodnoscia niz tych gdzie bledy stanowia
    > znikoma liczbe.

    Ale jak to ma się do aktualnego scoringu? Nijak.

    > Statystyki dotyczace liczby/odsetek bledow powinny byc
    > oglaszane publicznie, zeby klienci wiedzieli co moze ich czekac gdy
    > zwiaza sie z danym bankiem.

    Można. Może być ciekawą informacją. Ale niczego nie nie zmienia w
    obliczanym scoringu.