eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportuRe: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
  • Data: 2009-08-04 20:51:54
    Temat: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Filip wrote:
    >>
    >> Bzdura. BIK nie wie jakie dane są błedne, czy są błedne i dlaczego.I
    >> nic mu do tego. BIK nie interpretuje danych.
    > Nie wie, ale po informacji klienta o błędnych danych może się dowiedzieć
    > -skoro istnieją zautomatyzowane informacje przesyłania komunikatów do
    > BIK to nie widzę problemu, by BIK mógł zwrócić się do banku kanałem
    > zwrotnym z żądaniem wyjaśnienia problemu.


    Teraz ty też wiesz, że moje 100 tyś kredytu jest błedem. Dlaczego więc
    się nie zwrócisz do banku z pytaniem dlaczego on tam jest?

    1) bo nie jesteś stroną w sprawie
    2) bo nie masz pełnomcnictwa
    3) nawet jak ci je dam, to mnie wyślesz na drzewo, bo ci się nie chce.








    > Ale nie ma powodu, żeby to się nie zmieniło. BIK jest potężnym
    > narzędziem, które w tej chwili może zarówno pomagać, jak i szkodzić i
    > nie widzę podstaw, żeby to klient ponosił odpowiedzialność za błędy w
    > bazach BIK


    Nie, klient nie ponosi odpowiedzialności. Odpowiedzialność ponosi bank,
    ktory dane umieścił i jak najbardziej możesz się w banku upomnieć jeśli
    z powodu błednego wpisu coś tam straciłeś np tańszy kredyt.
    Ale nie w BIK.


    > Wszystko cacy, tylko że przy sposobie w jaki banki traktują klientów to
    > jest to często nierealne. Powinno być tak, że jeśli klient zgłasza
    > zastrzeżenie do BIK to BIK przestaje udzielać informacji na temat
    > spornego wpisu (nie ujawnia go przy zapytaniach)

    to znaczy, że mogę sobie zgłościć dowolne zastrzeżenie w BIK, a na
    nastepny dzień obskoczyć wszystkie inne banki po kredyt, bo te banki się
    nie dowiedzą o moich kredytach bo przez 7 dni BIK nie będzie o nich
    informował.

    Fajny mechanizm wymyśliłeś. Jestem za.



    np. na 7 dni i
    > następnie zwraca się do banku, by ten wyjaśnił sprawę z klientem.

    A dlaczego ma to się odbywać przez pośrednika i być zcentralizowane.
    A nie prościej, żeby to klient zwrócił się do banku zamiast zwiekszać
    papierkologię przez BIK.
    Można, tylko po co? centralne planowanie już przerabialiśmy.




    > W ten sposób w interesie banku byłoby sprawne wyjaśnienie sprawy. Bo
    > teraz to klient banku musi dowodzić, że nie jest wielbłądem, banki dają
    > sobie niewiadomo ile czasu na rozpatrzenie reklamacji, a konsekwencje
    > ponosi klient.

    j.w.
    ten mechanizm sie nie sprawdzi, bo to luka do nadużyć.

    to co jest teraz jest znacznie lepsze, bo tobank ponosi odpowiedzialnosc
    za straty poniesione przez klienta z powodu błednego wpisu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1