-
Data: 2009-08-04 20:51:54
Temat: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Filip wrote:
>>
>> Bzdura. BIK nie wie jakie dane są błedne, czy są błedne i dlaczego.I
>> nic mu do tego. BIK nie interpretuje danych.
> Nie wie, ale po informacji klienta o błędnych danych może się dowiedzieć
> -skoro istnieją zautomatyzowane informacje przesyłania komunikatów do
> BIK to nie widzę problemu, by BIK mógł zwrócić się do banku kanałem
> zwrotnym z żądaniem wyjaśnienia problemu.
Teraz ty też wiesz, że moje 100 tyś kredytu jest błedem. Dlaczego więc
się nie zwrócisz do banku z pytaniem dlaczego on tam jest?
1) bo nie jesteś stroną w sprawie
2) bo nie masz pełnomcnictwa
3) nawet jak ci je dam, to mnie wyślesz na drzewo, bo ci się nie chce.
> Ale nie ma powodu, żeby to się nie zmieniło. BIK jest potężnym
> narzędziem, które w tej chwili może zarówno pomagać, jak i szkodzić i
> nie widzę podstaw, żeby to klient ponosił odpowiedzialność za błędy w
> bazach BIK
Nie, klient nie ponosi odpowiedzialności. Odpowiedzialność ponosi bank,
ktory dane umieścił i jak najbardziej możesz się w banku upomnieć jeśli
z powodu błednego wpisu coś tam straciłeś np tańszy kredyt.
Ale nie w BIK.
> Wszystko cacy, tylko że przy sposobie w jaki banki traktują klientów to
> jest to często nierealne. Powinno być tak, że jeśli klient zgłasza
> zastrzeżenie do BIK to BIK przestaje udzielać informacji na temat
> spornego wpisu (nie ujawnia go przy zapytaniach)
to znaczy, że mogę sobie zgłościć dowolne zastrzeżenie w BIK, a na
nastepny dzień obskoczyć wszystkie inne banki po kredyt, bo te banki się
nie dowiedzą o moich kredytach bo przez 7 dni BIK nie będzie o nich
informował.
Fajny mechanizm wymyśliłeś. Jestem za.
np. na 7 dni i
> następnie zwraca się do banku, by ten wyjaśnił sprawę z klientem.
A dlaczego ma to się odbywać przez pośrednika i być zcentralizowane.
A nie prościej, żeby to klient zwrócił się do banku zamiast zwiekszać
papierkologię przez BIK.
Można, tylko po co? centralne planowanie już przerabialiśmy.
> W ten sposób w interesie banku byłoby sprawne wyjaśnienie sprawy. Bo
> teraz to klient banku musi dowodzić, że nie jest wielbłądem, banki dają
> sobie niewiadomo ile czasu na rozpatrzenie reklamacji, a konsekwencje
> ponosi klient.
j.w.
ten mechanizm sie nie sprawdzi, bo to luka do nadużyć.
to co jest teraz jest znacznie lepsze, bo tobank ponosi odpowiedzialnosc
za straty poniesione przez klienta z powodu błednego wpisu.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.08.09 21:04 witek
- 04.08.09 21:21 Filip
- 04.08.09 21:29 Filip
- 04.08.09 21:43 Animka
- 04.08.09 23:59 Piotr Gralak
- 05.08.09 00:45 witek
- 05.08.09 01:18 witek
- 05.08.09 08:58 Jarek Andrzejewski
- 05.08.09 12:55 Animka
- 05.08.09 18:07 Marcin Wasilewski
- 05.08.09 22:20 Piotr Gralak
- 06.08.09 09:51 Jarek Andrzejewski
- 06.08.09 21:19 Animka
- 07.08.09 06:43 Jarek Andrzejewski
- 08.08.09 07:58 MK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...