eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
  • Data: 2008-10-31 06:22:08
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    C...@g...com pisze:

    > Zależy co rozumiesz pod pojęciem inflacji. Ja za inflację uważam
    > dodruk gotówki przez bank centralny - co jest zwyczajnym okradaniem
    > ludzi używających danej waluty.

    Co znaczy dodruk ? Jestes swiadom ze zmonetaryzowany pieniadz to od
    10-20% wszystki pieniedzy a pieniadze drukuja BANKI :) pod przyszloy PKB.

    Zastanow sie ... jest sobie wyspa na wyspie 3 ludzi kazdy ma po 10zł.

    Jeden zbiera zywnosc , drugi produkuje ubrania a trzeci zajmuje sie
    budownictwe.

    Pierwszy zebral 10kg zywnosci i sprzedal trzeciemu za 10zł. Trzeci co
    prawda nic nie ma ale wybudowal dom wiec sprzeda go drugiemu za 10zł
    Drugi wydal co prawda kase ale udalo mus ie zrobic buty dla pierwszego
    wiec znow ma 10zł.

    Kazdy z nich ma 10zł i zrealizowal swoja napilniejsza potrzebe.

    Jednak pierwszy z i nich mysli sprzedalem 10kg dostalem 10zł sprzedam
    40kg dostana 40zł. Ale skad ? nie ma tyle pienidzy na wyspie ...

    Na szczecie pojawia sie bankier i zaklada kazdemu konto.

    Ttransakcje zywnosci przeprowadzaja przez niego pier3wszy sprzedaje
    trzeciemu 40kg zywnosci na zime. Pierwszy ma na koncie 40zł tzrec debet
    40zł. Na szczecie trzeci jest sprytny i tym razem wybdowal dom z
    osiosanych bali i chce za niego 40zł.

    itd.

    A oczywiscie bankier bierze procent. Po jakim czasie na wyspie nie
    bedzie pieniadzy bo wszystkie beda u bankiera ? I jak zwikeszone PKB
    zmonetaryzowac jak transakcje sa na 40zł a na wyspie tylko 30?

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/