  • Data: 2011-02-02 16:39:50
    Temat: Re: przykładowy fraud - co nas chroni?
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lut, 17:16, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Nie jestem pewien, a sprawdzać mi się nie chce. Mam jednak wrażenie, że to
    > nie działa tak. Bank po reklamacji klienta "cofa" obciążenie karty, o ile
    > ono już nastąpiło. I na tym kończy się rola banku w tej sprawie jako strony.
    > Dalej to już może trwać ewentualnie spór kupującego ze sprzedającym, a bank
    > może tu pełnić rolę co najwyżej "świadka". Czyli wg mnie ta dalsza część w
    > formie etapu dyskusji złodzieja z bankiem nie może w praktyce mieć miejsca.

    Tylko ten spór będzie wynikał z tego, że Bank zobowiązuje Cię do
    powiadomienia Policji o kradzieży środków z karty, np. taki mBank:

    "8. W przypadku reklamacji transakcji, która wg U&ytkownika karty nie
    została przez niego
    dokonana, mBank mo&e zwrócic sie z prosba do U&ytkownika karty o
    przekazanie
    dokumentu potwierdzajacego dokonanie zgłoszenia na Policje faktu
    dokonania transakcji
    karta przez osobe do tego nieupowa&niona. Odmowa przekazania lub
    nieprzekazanie w
    terminie wskazanym przez mBank nie krótszym ni& 14 dni kalendarzowych
    od dnia
    otrzymania wniosku mBanku w/w dokumentu zostanie uznane przez mBank
    jako
    potwierdzenie wykonania reklamowanej transakcji przez U&ytkownika
    karty. Je&eli dokument
    potwierdzajacy zgłoszenie na Policje został wydany po otrzymaniu"

    Ponieważ tam jest może, to należy chyba to rozumieć tak, że małe kwoty
    idą pewnie w straty Banku lub sami ustalają, gdzie był wyciek i łatają
    po cichu, a większe kierują na Policję.