    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: raiffeisen, db, cos innego?
    Date: Mon, 30 Jul 2007 18:53:29 +0200

    Użytkownik "Taryk Abu-Hassan" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:f8l3ns$37e$1@inews.gazeta.pl...

    > Najtaniej to nie musi byc. Tanie mieso, to psi jedza, jak mawiali.
    > Nordea jakos bardzo tak 'supermarketowo' do mnie dociera.

    Czemu? Nordea wydaje mi się bardzo dobrym wyborem. Dobry interfejs
    internetowy, bogaty zasób produktowy (za wyjątkiem KK, która nie nadaje się
    do uzytku, no ale KK i tak warto w innym banku). Zalety Nordei mają szansę
    się uwidocznić szczególnie w przypadku zintegrowanego korzystania z oferty
    dla fizycznych oraz dla firm, a także przy transakcjach na wyższe kwoty w
    walutach skandynawskich (minusem jest prehistoryczna opłata za przelew
    przychodzący).

    > Obsluga? Nie lubie ogladac, ale jesli musze, to lubie jak sie mnie
    > traktuje jak czlowieka, a nie jak kretyna.

    Reiffeisen na podstawie doświadczeń z Krakowa polecam. Poza tym to najwyższy
    poziom obsługi przez kanał telefoniczny z jakim się w PL spotkałem
    (naturalnie piszę tu o segmencie standardowym).

    > A czym podpadl DB?

    Tragiczną kulturą obsługi w oddziale, nędznym interfejsem internetowym,
    brakiem rozwoju. Także dziwnymi zasadami, oto przykłady: przelewowi do ZUS
    zlecanemu w oddziale o godzinie 14:00 zostaje przyporządkowana data
    obciążenia rachunku z dnia nastepnego i nie da się tego w żaden sposób
    obejść, podobnie przelewowi podatkowemu. Za rozmienienie 100 zł na
    drobniejsze od_klienta_banku chcą prowizji.

    Być może to lokalne cechy oddziału, ale w każdym razie odradzam.

    marekz