    From: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: raiffeisen, db, cos innego?
    Date: Mon, 30 Jul 2007 19:02:48 +0200

    On 2007-07-30 18:53:29 +0200, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> said:

    > Czemu? Nordea wydaje mi się bardzo dobrym wyborem. Dobry interfejs
    > internetowy, bogaty zasób produktowy (za wyjątkiem KK, która nie nadaje się
    > do uzytku, no ale KK i tak warto w innym banku). Zalety Nordei mają szansę
    > się uwidocznić szczególnie w przypadku zintegrowanego korzystania z oferty
    > dla fizycznych oraz dla firm, a także przy transakcjach na wyższe kwoty w
    > walutach skandynawskich (minusem jest prehistoryczna opłata za przelew
    > przychodzący).

    Propozycja warta rozwazenia. Niestety nie mam zadnych kontaktow ze
    Skandynawia :)

    > Reiffeisen na podstawie doświadczeń z Krakowa polecam. Poza tym to najwyższy
    > poziom obsługi przez kanał telefoniczny z jakim się w PL spotkałem
    > (naturalnie piszę tu o segmencie standardowym).

    Zona miala z nimi wspolnego pare razy i bardzo milo wspomina. Dlatego
    zwrocilem uwage na ten bank.

    > Tragiczną kulturą obsługi w oddziale, nędznym interfejsem internetowym,
    > brakiem rozwoju. Także dziwnymi zasadami, oto przykłady: przelewowi do ZUS
    > zlecanemu w oddziale o godzinie 14:00 zostaje przyporządkowana data
    > obciążenia rachunku z dnia nastepnego i nie da się tego w żaden sposób
    > obejść, podobnie przelewowi podatkowemu. Za rozmienienie 100 zł na
    > drobniejsze od_klienta_banku chcą prowizji.
    >
    > Być może to lokalne cechy oddziału, ale w każdym razie odradzam.

    Ech, obawiam sie, ze tak moze byc, niestety wszedzie :(

    Coraz bardziej jestem przekonany do Reiffeisena. Karty maja ok, za
    granica maja bankomatow wiele.
    --
    Taryk
    Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket.