    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: raiffeisen, db, cos innego?
    Date: Mon, 30 Jul 2007 21:23:43 +0200

    MarekZ napisał(a):
    > Proszę bardzo:
    > 1) dostępne dłuższe grace-periody;

    ? Czy kilka dni (nie pamietam ile mam w Raiffeisen na MC ale pewnie
    podobnie co na kartach w innych bankach) robi jakas roznice ?

    > 2) bezprowizyjne przelewy gotówkowe co jest bez porównania LEPSZĄ opcją jak
    > się jej umiejętnie używa, niż te ściemy Multi z jakimiś tam ratami na
    > kartach;

    Bezprowizyjne to one sa, ale traktowane jako gotowkowe i bez grace period.

    > 3) sensowne promocje (obecnie 5% cashback, przy przenoszeniu z innego banku
    > z automatu +30% limitu, a niech ktoś spróbuje do Multi przenosin, hahaha);

    Owszem, ale jak juz tam karte przeniesiesz to te bonusy sa malo istotne.
    A co do Multi to zgoda. Ja tam wplywy mam spore, obroty na karcie prawie
    na max limitu, a pomimo to w zaden sposob nie moge sie doprosic
    podwyzszenia limitu. Niebawem sie od nich zwijam, bo nie mam zamiaru
    prosic o cos co mi sie nalezy i co gdzie indziej dostane "od reki".

    > 4) większy wybór kart, ładniejsze i jakościowo lepsze plastiki;

    No tutaj zdecydowanie masz racje.

    > 5) nie wiem jak tam teraz w Multi, ale w Rajfim od dawna jasna polityka
    > zwalniania z opłat (24k VG, 18k VC, 12k reszta), same opłaty niskie (za
    > wyjątkiem VC oraz MC-DŚ ale są tanie alternatywy i dla Visy i dla MC) ;

    W Multi tez tak jest. 12k za zwykla karte, 24k za Golda.

    > 6) wysoki poziom obsługi w oddziałach oraz w kanale telefonicznym (także
    > szybkość), brak histerycznej papierkologii i uniemozliwiających wszystko
    > "procedur" jak w przypadku Multi.

    Co do obslugi telefonicznej nie mam zastrzezen ale tez nie wiele
    "obslugiwalem". Za to Multi ostatnimy czasy to faktycznie DNO. A ich
    procedury to faktycznie gleboki PRL i mentalosc ekspedientki z miesnego
    (powyzsze na podstawie serialy z "tamtej" epoki, bo czasow tych nie
    pamietam :)

    > No chyba że o jakiejś innej przewadze nie wiem, bo ostatni raz miałem karte
    > Multi około 2 lata temu i nie wybieram się ponownie. :-) A z Multi w
    > ogólności (oprócz kredytów hipotecznych i być może funduszy) to pozostała
    > wyłącznie żenada. A ta ich karta to jest na poziomie BPH może. Albo tego co
    > HSBC chce zaproponować w PL -
    > http://www.hsbc.pl/pl/credit_card/credit_card_hsbc_s
    ubmenu_02.html - kolejna
    > żenada.

    Niestety sie zgadzam. Ja tam jeszcze mam konto (i to o zgrozo konto
    glowne!) ale juz pewnie niedlugo. Tyle, ze nie bardzo wiem gdzie sie
    przeniesc. Aczkolwiek wole pozostac (chyba) przy Citi i darmowym mBanku
    (obsluga taka sama jak w Multi).

    --
    pozdrawiam
    Mithos