    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: referendum 6 marca
    Date: Sun, 7 Mar 2010 14:04:19 +0400

    Valdi <V...@v...pl> had the courage to write:
    > "Przemysław Kowalik" news:hmok91$oo0$1@inews.gazeta.pl

    > ;-)?
    >
    > A co Rydz ma wspólnego z Islandią po za tym, że jego jak i ten przyjemny
    > kraj łączy element "finansowego wydymania".?

    > Nie wiem czy bronił czy nie. Ja z natury jestem uczulony na rzeczy, które
    > ustalają biurokraci pod krawatem, a tworem który w sobie ma takich
    > biurokratów aż nadmiar jest bez wątpienia UE, dlatego byłem na NIE i nadal
    > jestem.
    > Zasada prosta - układ z Schengen (swobodne podróżowanie itp.) TAK,
> [...]

    Tak to tylko w Erze ;)

    Masz swobodny przepływ ludzi - musisz więc stworzyć mechanizmy kontrolne,
    np. ramy współdziałania policji z różnych państw w przypadku ścigania
    przestępców. I wtedy stajesz przed problemem ogromnej różnicy norm prawnych,
    tradycji, standardów w różnych państwach członkowskich. Idź dalej: mamy
    również swobodny przepływ towarów. I tutaj, o ile nadal państwo poczuwa się
    do obowiązku ochrony konsumentów, staje przed groźbą wprowadzania na rynek
    towarów substandardowych (bo np. takiemu Cyprowi będzie *wolno* nie mieć
    inspekcji żywności). Poza tym kwestie obsługi technicznej produktu, ochrony
    gwarancyjnej poza granicami, oznakowań, itd. Okazuje się, że przy wolnym
    przepływie osób i towarów w jakiś sposób trzeba to zharmonizować. Do
    wypracowania regulacji w ramach EOG miała służyć m.in. UE.

    Prawda, biurokracja zawsze i wszędzie ma tendencję do rozrastania się ponad
    wszelkie granice i prób kontroli wszystkiego. IMHO eurourzędnikom trzeba
    jedynie zakreślić wyraźne granice: tym tematem możecie się bawić, a od tego
    wara. Natomiast wieszać psy na mechanizmach kontrolnych w całej UE jak leci
    IMHO mało ma wspólnego z tzw. "konstruktywną krytyką".

    pzdr
    k.