eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankirzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze › Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
    Date: Tue, 14 Apr 2020 15:56:13 +0200

    > Epidemia nie powinna się rozpędzać. Gdyby tak było, oznaczałoby to, że
    > obecne działania są nieskuteczne, i że zarazi się całe społeczeństwo (bo
    > trudno sobie wyobrazić dużo skuteczniejsze działania niż obecnie) - co
    > oznaczałoby penetrację rzędu 70%.

    Mamy tu według mnie pewien problem pomiarowy.
    Wyobraźmy sobie chorobę, której wyleczenie z definicji trwałoby 3 miesiące.
    No i jesteśmy miesiąc po początku epidemii. Codziennie przybywa 100
    chorych, a ozdrowieńców jest w sumie 0.
    Rozpędza się czy nie?

    Wydaje mi się, że ustabilizowanie codziennie przybywającej liczby
    chorych, nawet przy znacznie mniejszym tempie przybywających
    wyzdrowiałych oznacza, że już się nie rozpędza.

    Zapewne epidemiologia ma jakieś wzory na to.
    P.G.