    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: splacanie KK czy to norma?
    Date: Tue, 18 Mar 2008 15:16:18 +0100

    "krzysztofsf" 8...@i...goog
    legroups.com

    : Piszesz o zupelnie innej sytuacji niz opisywana w poscie.

    Już dawno zauważyłem, że mocni jesteście tylko w tym, gdzie tanio kupić
    a drogo sprzedać. (i przyznam, że warto z Waszego doświadczenia korzystać)

    -=-

    Nie można przed czasem (przed wystawieniem wyciągu) spłacić zadłużenia karty.
    Można je zmniejszać, nawet do zera lub jeszcze mocniej, ale nie można spłacić,
    z tym że zmniejszenie zadłużenia do zera jest w skutkach podobne do spłacenia.
    Do zera lub prawie do zera -- bo chyba nie będzie kary za niezapłacenie jednej
    złotówki. (chyba nie będzie, bo jak jest -- nie wiem; Citi kiedyś puścił mój
    przelew, choć brakowało na koncie paru złotych; kiedyś zapłaciłem czekiem
    potwierdzonym więcej, niż pozwalało potwierdzenie na czeku -- także niewiele
    więcej) I tutaj powinien mój wywód się skończyć. Tu powinienem dać Wam czas
    (ze cztery miesiące?) na przemyślenia.

    Na spłacenie jest czas pomiędzy wystawieniem wyciągu i datą spłaty pokazaną na
    wyciągu.
    (chyba, że spłaci się do ostatniej złotówki -- nic bankowi do mnie, gdy nic mu nie
    jestem winny)
    Tydzień przed datą pokazaną na wyciągu jako data spłaty (22 luty spłata i 29 luty
    data
    spłaty pokazana na wyciągu) to akurat czas na spłacenie zadłużenia pokazanego na
    wyciągu,
    nie zaś czas na częściowe spłacanie nowego okresu, do którego już należy dzień 22
    lutego.
    Nie jest tutaj ważne, czy spłacana jest transakcja gotówkowa czy bezgotówkowa. Ten
    dzień
    (22 luty) należy do poprzedniego okresu, jeśli chodzi o spłacanie. Ciekawszy jest
    inny
    dzień -- nie tydzień przed 29, ale kilka dni przed wystawieniem wyciągu. Pieniądze
    nie
    mogą być księgowane w poczet tego, co dopiero będzie na wyciągu i nie mogą być
    księgowane
    w poczet poprzedniego wyciągu, bo na poprzedni jest za późno, a na następny za
    wcześnie.

    I to jest to ciekawsze pytanie, które warto zadać: Co wówczas, gdy zapłacę tuż przed
    wystawieniem nowego wyciągu, podczas gdy na spłacanie poprzedniego (być może
    spłaconego
    do zera) jest za późno. Pobieram wówczas z bankomatu swoje własne pieniądze -- jednak
    bank
    nie przewiduje tej sytuacji i (moim zdaniem) naliczy odsetki plus oczywiste prowizje.

    -=-

    Innymi słowy -- bank postąpił jak najbardziej prawidłowo!

    Nie 29 jest dniem spłaty, ale okres pomiędzy dniem wystawieniem
    wyciągu i datą (tu akurat 29) pokazaną na wyciągu jako dzień ostatni.
    To, że głupota nakazuje płacenie w dniu ostatnim (później bywa różnie
    z księgowaniem i czasami trzeba zapłacić karę) to już specyfika tego
    narodu, który wszystko lubi robić w chwili ostatniej.

    -=-

    I nie wiem, co tutaj jeszcze można wyjaśniać.

    -=-

    I aby było jasne -- to nie ja mam kłopoty tego typu.
    Ja mam (miewam) kłopoty z niechcianymi ubezpieczeniami
    kart i chamstwem pracowników banków -- Lukas i Sygma.
    No i poradziłem sobie z tymi pracownikami w ten sposób,
    że kartami tych banków nie płacę.

    --