  • Data: 2020-06-03 15:02:28
    Temat: Re: stopy kredytowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 14:38:11 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    "zwykłym" KH czy też jednak takie, jak przy tzw. "pożyczkach hipotecznych"?

    > warunki takie same jak przy kredycie na zakup, jedynie cel się zmienia
    > bank oddaje kasę, którą już na cel mieszkaniowy wydałeś
    >
    > pożyczka hipoteczna ma cel dowolny, dostajesz gotówkę i możesz zrobić z
    > nią co zechcesz

    A niby z tą "oddaną przez bank" nie możesz zrobić co zechcesz?

    Tzn. bardziej chodzi o to, dlaczego bank ma w ofercie "pożyczkę hipoteczną" -
    wymagającą tej samej zdolności i tego samego zabezpieczenia - ale o znacznie gorszych
    warunkach niż KH, skoro można - wg Ciebie - wziąć KH na zwykłych warunkach na
    _już_kupione_ mieszkanie?
    Oczywiście banki mogą liczyć na naiwność frajerów - ale może jednak wcale z takim "KH
    na własne konto" nie jest tak łatwo?
    Zwykle przy KH bank przelewa deweloperowi lub sprzedającemu.
    Może więc jest jakiś maksymalny okres od kupna?

    Bo w sumie to oczywiście finalnie żadna różnica, czy mam 500k na koncie i kupię
    mieszkanie za 500k ubiegając się o "zwykły" KH przed kupnem - czy też mam 500k na
    koncie, kupuję mieszkanie i ubiegam się o ten "specjalny post-factum" "zwykły" KH -
    tak czy siak zostaję z mieszkaniem i 400k na koncie.
    Różnica taka, że w drugim przypadku przez jakiś czas mam puste konto - ale za to w
    pierwszym nie ma szans na złapanie okazji.

    Tyle że w pierwszym przypadku KH jest wyraźnie udzielany na konkretny cel - a w
    drugim zdecydowanie wyraźne to nie jest i wygląda dokładnie jak ta nieszczęsna
    pożyczka hipoteczna.

    Oczywiście nikt bankowi nie zabroni udzielać pożyczek hipotecznych na tych samych
    warunkach co kredytów hipotecznych, nikt też nie narzuca żadnych parametrów KH -
    reguluje je rynek.
    I z rynku bierze się to, że KH ma lepsze warunki niż pożyczka hipo - mimo, że jest to
    praktycznie to samo, ale w KH jest zdecydowanie większa konkurencja, więc i warunki
    lepsze.