  • Data: 2010-05-21 00:29:22
    Temat: Re: (streszczenie) Nie za póżno ? :)
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
    news:hmebv5tdf2mlf0q8ed9pgf0i3rh827shog@4ax.com...

    >jak banki szlag trafi, eurozona się rozleci, USA
    > zbankrutują, PLN zdewaluuje o 90%) to Tobie zostanie przynajmniej
    > kilka uncji złota zachomikowanych w "skarpecie".

    Ok - IMO dobra rada, aby miec troche czegos na najczarniejszy scenariusz

    > 2. W zwiazku z powyższym nie interesują Cię monety kolekcjonerskie

    Tak, to znaczy nie interesuja specjalnie
    ale nigdy nie widzialem jak wyglada krugerrand :)

    > amerykańskie Eagle, kanadyjskie Maple Leaf, Wiedeńscy Filharmonicy).

    Ok - doczytalem ze jest jeszcze rodzimy Bielik

    > 3. Ponieważ jesteś w temacie zielony, nie kupuj w żadnym wypadku na
    > allegro. Tylko sprawdzone sklepy numizmatyczne (np. e-numizmatyka.pl).

    Jasne - oszustow nie brakuje... z drugiej strony jak czytalem ze
    "przekrecili"
    bank na depozycie falszywego zlota to fiu fiu ;)

    > Pamiętaj, że pan złotousty jutro może zostać zwolniony/sam się
    > zwolnić, pójdzie do konkurencji Aegona i będzie zachwalał inne
    > produkty, aby tylko zarobić na tą swoją prowizję.

    Poruszałem ten problem, w odpowiedzi ze juz powstaje
    jakis niezalezny "system doradczy" a poza tym zawsze mozna
    skontaktowac sie z analitykiem z firmy :) a co miesiąc jest opracowywany
    "portfel modelowy" - ponoc dziala tam jakis byly doradca z NobleBanku

    > Cel jest jeden: wypracować dla pracodawcy
    > zysk, a Tobie odpalić prowizję. Od Twojej własnej kasy, hehe.

    Rozumiem - nie ma nic za darmo, choć jesli prowizja jest od
    kapitalu+zysku klienta to jednak ma to jakiś sens
    ale bieda podwojna jesli trzeba zaplacic prowizje tylko od kapitalu :)

    > Nie licz na żadne "doradzanie", to jest lipa.
    Tak, juz doczytalem ze "doradca" powinien sie pochwalić własnym PIT-em
    co najmniej za 2-3 ostatnie lata ;)

    > Fundusz Stabilny to taki, który prawie wszystko daje w obligacje czy
    Ok - wiem ze kazdy fundusz okresla w statucie ile % i w co wklada

    >Więc w zależności od sytuacji na giełdzie albo więcej
    > dawałem na lokatę, mniej na fundusze najbardziej agresywne, albo na
    > odwrót. Nie bawiłem się w żadne fundusze pośrednie.
    A nie lepiej wtedy zrobic transfer do sub.fund. pienieżnego ?
    odpada wtedy przedplacona "belka"

    > Później po prostu zamiast kupowac jednostki TFI zacząłem kupować
    > kontrakty na Wig20.
    Ok - Wig20 bez "lewara" czyli ryzykownej dzwigni na ktora w razie biedy
    moze braknac depozytu. Poczytam dokladnie o tym instrumencie - juz mowilem

    > Zyski z przejścia na kontrakty widzę pokrótce takie:
    > - odliczenia strat w PITach
    No... to żadne pocieszenie, ale zawsze coś ;)

    > - nie płacę prowizji i opłat za zarządzanie funduszom
    > - wymusza więcej myślenia i samodzielności :)
    Z tym się zgadzam, ale jak widać siedzisz caly czas w tej piaskownicy
    a zona jest "nemo" w tym temacie i nie wiem na ile ja jej bede umial pomoc

    > - mając ten cyrograf na sobie (o ile pamiętam, to jeśli wypłacisz
    > przed tym jakimś tam określonym terminem, to opłata wynosi 99%, hehe)
    Tak - tyle w pierwszym roku, potem to maleje niewiele z czasem
    generalnie - praktycznie sytuacja bez wyjscia poza cesja na inna osobe

    > już nie masz wyjścia, musisz regularnie odkładać i oszczędzać.
    > - jednak cokolwiek oszczędzasz, może masz do tego jakies tam
    > ubezpieczenie w pakiecie, a nie przepijasz tą kasę.
    Dyscyplina odkladania to nie problem (poki jest praca)
    a z piciem nie ma problemu :)

    > I odradzam jeszcze raz te fundusze mieszane. Po prostu siądź razem z
    > Małżonką i zastanówcie się:
    > 1. Ile z Waszej kasy chcecie ryzykować licząc na zysk
    > 2. Czy teraz jest dobry moment na wejście na giełdę (bardzo trudna
    > sprawa, w zasadzie całe meritum problemu, hehe)

    Zona raczej jest dosc sceptycznie nastawiona do gieldy
    z drugiej strony raczej nie panikowała gdy widziala spadki w TFI
    i systematycznie doplacala do kapitalu, jednak nie wiele to dalo
    na przestrzeni 3 lat - lokate bankową na obecnej 5% stopie
    - jak widac to srednio-dobre rozwiazanie inflacja teraz 4,2 ?
    I zeby byla jasnosc w temacie - pomimo istnienia prawnej
    wspolnoty majatkowej mamy "oddzielne budzety" - jesli moge to tak ując
    wiec moge jej tylko sugerowac pewne rozwiazania.

    > Ponieważ na razie i tak nie jesteś gotów na zabawę kontraktami, to nic
    > też nie stoi na przeszkodzie aby przejściowo część kasy włozyć w jakiś
    > fundusz.

    Czyli sugerowac jej, aby poki co zostawila w spokoju ta avive ?

    5 x TAK - czyli nie jest źle (jest dywersyfikacja)
    najgorzej z tym UCZENIEM - na to zona nie pojdzie
    pytanie czy skorzysta z moich rad ;)

    > po prostu osłuchać się z terminologią i oklepać. Cobyś zrozumiał co
    > autor miał na myśli pisząc że wziął L ze SL 1000, i TP 1200 :))
    L/S to "zajecie pozycji" na spadki lub wzrosty
    SL - pewnie skrot od stop loss
    TP - nie wiem :)

    Ps. A co do kupna zlota (teraz)
    A propos - aby nie zapomnieć. Istnieje także czwarty i ostatni stopień
    instrukcji establishmentu radzenia sobie z rosnącą ceną złota. Brzmi on: gdy
    poprzednie trzy punkty się wyczerpią skończ truć i zacznij sam panikować na
    całego. Rzuć się do ładowania furgonetki złotem i to pronto, aby zdążyć
    przed Chińczykami. (...)
    - art. z konca ub. roku ale moze byc jak najbardziej na czasie

    I jeszcze jedno mi sie bardzo spodobalo
    (...) kaganek oświaty, który często przynosi dopiero komornik :)