    From: "Szymon" <x...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sumowanie limitu kart a Alior
    Date: Thu, 18 Dec 2008 10:03:22 +0100

    > Pytanie, czy wnioskujący o kartę jest "inną osobą uprawnioną do
    > wystawienia dokumentu" (art. 217 par. 1 kk).

    Jeśli bezrobotny wpisuje sobie dochód 10.000zł, nawet w ramach rubryki
    "inne", a owego dochodu nie osiąga, robi to celem otrzymania wysokiego
    kredytu, to chyba wszystko jest jasne.
    Niestety jedno kłamstwo może pociągać za sobą inne, bo gdy bank się zwróci
    do niego o informację skąd jest ten dochód i z prośbą o udokumentowanie to
    albo powie, że się pomylił (tu już nie wiadomo jak bank się zachowa), albo
    czas na małą pracę w photoshopie nad zaświadczeniem, a to już wymaga
    stworzenia fikcyjnego dokumentu.

    Ja bym tu widział Art. 286 par. 1 kk, a już na pewno Art. 297 par. 1 kk.

    Swoją drogą Art. 217 par. 1 kk brzmi: "
    Art. 217. § 1. Kto uderza człowieka lub w inny sposób narusza jego
    nietykalność cielesną,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku."

    Czy przypadkiem coś Ci się nie pomyliło?