  • Data: 2002-08-24 17:50:15
    Temat: Re: szczyt głupoty
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiadomość napisana przez: Wojtek Frabinski:

    > Przy okazji, cos o sprawdzaniu podpisow i przerabianiu kart na
    > bankomatowe.
    > Znajomy ma VE, ktora mu sie troche przegrzala w samochodzie (jak to
    > sie w lecie zdarza). Z karty zniknal praktycznie zupelnie hologram,
    > czesc numeru i wiekszosc paska na podpis odslaniajac ladne,
    > wielokrotnie powtorzone "void".
    > I dalej sporo placi ta karta w sklepach, autoryzuje transakcje
    > podpisem, nikt nawet uwagi nie zwrocil.
    > Zaczynam sie obawiac, ze nawet transkacja karta gdzie by wielkimi
    > wolami napisac ZATRZYMAC, KARTA BANKOMATOWA, ZŁODZIEJ itp tez by
> [...]

    Kiedyś byłem świadkiem ciekawej transakcji kartą. Człowiek oprócz
    podpisu na odwrocie miał jeszcze wypisane również przez bank CHECK ID
    pismem drukowanym co znaczy mnie więcej tyle, że oprócz podpisu
    sprzedawca ma sprawdzić jeszcze dokument tożsamości. Właściciel był
    Amerykaninem i płacił za bilet kolejowy na wrocławskim dworcu. Gdy
    doszło do płacenia dał kartę pani, która ją włożyła w czytnik, wyszedł
    paragonik, który dała mu do podpisu. Podpisał się, a ona, że to nie to
    niech się podpisze jeszcze raz. Daje jej facet paszport i dalej nie może
    odzyskać ani karty ani biletu. Przy trzeciej próbie obok podpisu dopisał
    drukowane CHECK ID i transakcja zostałą przez kasjerkę zaakceptowana.
    :-)
    Piotrek