eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankitransakcja skradzioną kartą - kto poniesie tą stratę?Re: transakcja skradzioną kartą - kto poniesie tą stratę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: transakcja skradzioną kartą - kto poniesie tą stratę?
    Date: Fri, 13 Jan 2006 20:11:41 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <2...@l...localdomain.local>
    <m...@d...localdomain> <dq8phq$rdg$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@l...localdomain.local>
    NNTP-Posting-Host: cpr230.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1137179517 26673 83.31.223.230 (13 Jan 2006 19:11:57
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 13 Jan 2006 19:11:57 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:RwYKyZIvyi/KD/JcdSG9L0ct2mM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:375054
    [ ukryj nagłówki ]

    Miernik <m...@f...org> writes:

    > To znaczy bank może ale nie musi obciążyć tym kosztem właściciela POSa?

    Tak.

    > Tzn na przykład gdyby bank miał umowę taką że odpowiada za wszystkie
    > transakcje dokonanae przez posiadacza karty, także przed zastrzeżeniem,
    > to by klientowi zwrócił, a obciążył acquirera który nie pokwapił się
    > zamontować czytnik chipowy?

    To sa rzeczy niezalezne, umowa bank-klient nie ma tu wiele do rzeczy.

    > Ale, ale, czy na pewno w tym wypadku 'liability-shift' obowiązuje, bo
    > ZTCW to dotyczy on wdrożenia EMV, a to choć prawie zawsze, to
    > teoretycznie niekoniecznie wiąże się z zamontowaniem PINpada (podobno
    > teoretycznie jest możliwa transakcja EMV autoryzowana podpisem). Więc
    > acquirer mógłby się wypiąć i powiedzieć żegdyby był czytnik EMV to by
    > nic nie zmieniło bo problem tkwił w braku PINpada a w co do samego braku
    > PINpada 'liability-shift' nie ma?

    Jesli nie bylo czytnika kart elektronicznych a karta byla wlasnie taka
    (w praktyce hybrydowa) to teoretycznie acquirer nie ma nic do gadania,
    PIN to rzecz wtorna i najwyzej nie byloby autoryzacji.

    > A wracając do woli banku, to bank mógłby wysłać klienta na drzewko, i
    > powiedzieć że on za transakcje < 150 EUR nie odpowiada, choć zrzucenie
    > straty na acquirera nic by go finansowo nie kosztowało oprócz kłopotu z
    > wysłaniem reklamacji i żądania zwrtou straty 'upstream'?

    Nie ma zadnego wysylania reklamacji ani zadan zwrotu w sensie np. pisma.
    Natomiast nic nie przeszkadza (no, prawie) obciazyc zarowno klienta
    jak i sprzedawce (acquirera, w kazdym razie strone sprzedajaca).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1