  • Data: 2007-12-06 22:04:36
    Temat: Re: umowa przedwstępna przed zakupem mies zkania
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie chce mi sie teraz szukać, ale w przypadku umowy notarialnej (nie
    >wiem tylko czy musi być uwidoczniona w KW) sąd niejako może "zastępić"
    >podpisanie właściwej umowy ... w przypadku "zwykłej" może co najwyżej
    >zasądzić odszkodowanie.

    >Mniej więcej. Dokonaja odpowiednich zmian w KW, na kupującego naślą
    >komornika, żeby ściągnąć kasę itp. :)

    Jeżeli to prawda to ja jestem niedzisiejszy i tyle.
    Chodziło mi bardziej o sprzedającego. Zabiorą własność a wcisną pieniądze?

    Umowa "przedwstępna" to chyba deklaracja. Jeżeli druga strona nie zgodzi
    się na odstąpienie (a tym bardziej gdy poniesie jakąś stratę), to ma prawo
    do odszkodowania. Zakładam, że zaliczki lub zadatku nie było.
    Ale sądziłem, że aktem, który umożliwia przeniesienie własności powinna
    być umowa kupna/sprzedaży a nie jej zapowiedź...
    Czy ktoś nie wymyślił przypadkiem umowy przed-przedwstępnej?

    Arek