    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wbk oferta dla ciebie
    Date: Mon, 7 Mar 2011 08:53:00 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 20:50:17 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Nieprawda. Typowa legenda, która wzięła się prawdopodobnie stąd, że kart
    > jest wydanych na znacznie większą sumę limitów niż kredytów gotówkowych.
    > Albo mogła się wziąć z innej legendy, że 90% zadłużenia na kartach nie
    > jest spłacana w ramach gp. Bo też znacznie łatwiej namówić klienta na
    > kartę niż na kredyt gotówkowy. Ale chętnie popolemizuję, gdybyś zechciał
    > spróbować uzasadnić, że to rzeczywiście produkt bardziej zyskowny niż
    > kredyt gotówkowy (na złotówkę przyznanego limitu).

    No ciekawe by to było jakby ktoś to w końcu gruntownie zbadał. Z jednej
    strony wydaje się że kk spłacana w GP to marne zyski dla banku. Jednak
    czy zawsze tak jest? Wydaje mi się, że mimo pilnowania etc jeżeli płacimy
    kk to wydajemy więcej, jak wiadomo niektórzy to wydają zdecydowanie ponad
    stan i wpadają w pętle zadłużenia. Ale weźmy osobę, która się pilnuje i
    spłaca zawsze w GP, to jednak wydaje więcej jakby nie patrzeć. Jako bonus
    banki mają niezły obraz klienta na podstawie jego historii karty. No i
    mogą liczyć, że się nawet ten wzorowy klient gdzieś potknie. Dając kartę
    klientowi, który nie korzysta w ogóle, bo mu wcisnęli, jest szansa że
    zarobi się na wznowieniu karty. Ogólnie wydaje się mi się, że karta przez
    to że nie widzimy fizycznie tych pieniędzy jest produktem, który może
    bardziej skusić niż kredyt gotówkowy. Owszem teraz w niektórych bankach
    łatwo go dostać, jednak ludzie kojarzą kredyt z bieganie i papierami. Jak
    mam kartę i potrzebuję kasy to idę i kupuję albo wypłacam, martwił się
    będę później. Oczywiście na samy starcie kredyt przynosi dobry zysku,
    którego część bank ma od ręki, jednak karta jest bardziej przyszłościowa
    i stwarza więcej kombinacji.

    --
    xbartx