eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwspólny rachunek osobisty małżonków z rozdzielnościąmajatkową › Re: wspólny rachunek osobisty małżonków z rozdzielnościąmajatkową
    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wspólny rachunek osobisty małżonków z rozdzielnościąmajatkową
    Date: Tue, 18 Aug 2009 14:31:27 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Ktoś może uznać, ze intercyza była czynnością prawną pozorną i
    > próbować ją podważyć. Najczęściej jakis wierzyciel.

    co sądzicie o następującej probie rozwiązania problemu?

    zapisać w intercyzie podział majątku a następnie dodać paragrafy:

    paragraf n
    Uwzględniając okoliczność, że banki i spółdzielcze kasy
    oszczędnościowo-kredytowe w Polsce otwierają rachunki wspólne między innymi
    mieszkającym pod różnymi adresami i nie spokrewnionym ze sobą pełnoletnim osobom
    fizycznym, nie stawiając warunku, aby współposiadacze rachunku żyli w ustawowej
    wspólnocie majątkowej, dokonany wybór umownego małżeńskiego ustroju majątkowego
    nie wyklucza możliwości zakładania i korzystania ze wspólnego rachunku w banku
    lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

    paragraf n+1
    W szczególności, gdy współmałżonkowie są jedynymi wspólnikami osobowej spółki
    handlowej, a umowny sposób dzielenia zysku spółki sprawia, że każdego miesiąca
    poszczególnym wspólnikom przypadać może inna procentowo część zysku spółki, na
    wniosek wspólnika potrzebującego wydać część należnego mu dochodu przed
    dokonaniem odpowiednich obliczeń i podjęciem uchwały o podziale dochodu spółki
    za ubiegły miesiąc, dopuszczalne jest przelanie całości dochodu spółki na
    rachunek wspólny, a następnie, po podjęciu stosownej uchwały, przelanie na
    odrębne rachunki małżonków należnego im dochodu lub przychodu, z uwzględnieniem
    potrącenia kwot uprzednio wypłaconych z rachunku wspólnego przez każdego z nich.

    paragraf n+2
    Głównym skutkiem wyboru umownego ustroju małżeńskiego rozdzielności majątkowej
    bez wyrównywania dorobków jest umożliwienie każdemu ze współmałżonków zachowania
    majątku osobistego nabytego przed zawarciem małżeństwa oraz majątku nabytego po
    zawarciu małżeństwa oraz uprawnień do jednoosobowego zarządzania tym majątkiem,
    a także swobodnego (z zastrzeżeniem obowiązku utrzymywania niepełnoletnich
    dzieci, które ewentualnie urodzą się w przyszłości) dysponowania dochodami, ze
    świadomością, że dochody osobiste nie będą powiększać majątku wspólnego, ale
    zwiększać majątek osobisty i będą wolne od zajęcia na poczet zobowiązań (w
    szczególności: zobowiązań kredytowych, podatkowych lub dotyczących składek ZUS)
    współmałżonka, chyba że współmałżonek kredytobiorcy poręczy konkretne
    (jednoznacznie określone) zobowiązanie kredytobiorcy albo w inny sposób
    zabezpieczy to zobowiązanie własnymi aktywami.
    =====
    wiem wiem, n+2 jest tak łopatologiczny, jakby mieli go czytać urzędnicy o niskim
    iq, ale przewiduję i takich czytelników sporządzanego dokumentu.