eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: wywoluje grupowa wrozke ;] - ceny mieszkan po...Re: wywoluje grupowa wrozke ;] - ceny mieszkan po...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Nowicki <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wywoluje grupowa wrozke ;] - ceny mieszkan po...
    Date: Wed, 25 Feb 2009 13:05:58 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <1hnpvbkiwys9s$.1o3h3nx3xg0o7$.dlg@40tude.net>
    References: <gnuuj2$1ci$1@inews.gazeta.pl> <gnuupn$t75$1@news.onet.pl>
    <gnuvg1$uvi$1@news.ds.pg.gda.pl>
    <l348lpasr257$.1ts5nnq0vgelf.dlg@40tude.net> <go1sq5$v5j$1@news.onet.pl>
    <t52qpjg51lb6.7od7di3nlncm$.dlg@40tude.net> <go3818$mkn$1@opal.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acpa146.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1235564091 10145 83.10.206.146 (25 Feb 2009
    12:14:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Feb 2009 12:14:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:477034
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 11:54:53 +0100, Końrad N.S. napisał(a):

    > niekonieniecznie jest to dobre tłumaczenie, jakoby małe sklepy ścinały marże.

    Bo nie ścinały :). Ale jeśli popyt siadł, to nie mają innego wyjścia, jeśli
    chcą ratować obroty.

    > te sklepy mogą mieć te same marże, i stary (zakupiony kilka miesięcy temu)
    > niesprzedany towrar.

    Mogą zmniejszyć marże, żeby go w ogóle opchnąć. Lub czekać na nowe, droższe
    z racji różnic kursowych, dostawy. Duże sklepy (sieci) różnice kursowe mogą
    skompensować choćby opcjami - małe raczej takich instrumentów nie stosują.
    Nie wspomnę o wolumenie obrotów mającym wpływ na negocjacje cenowe z
    dystrybutorami :).

    > sklep internetowy ma duży obrót, i teraz ma w ofercie nowy (w sensie sprowadzony
    > ostatnio) towar, zakupiony po wzroście ceny euro/spadku złotego.

    O obrotach sklepów internetowych nie chcę się wypowiadać, bo pewnie
    rozpiętość jest olbrzymia. Ale sklepy sieciowe (MM, Saturn itp.) mogą
    ograniczyć szybkość wzrostu cen dzięki kompensacji opcjami walutowymi - i
    nie dławić tak bardzo popytu, dla którego nie ma nic gorszego niż nagły
    skok cen.

    > sprowadzanie towaru dla klienta na jego życzenie w dobrej cenie powinno być
    > zawsze, a nie tylko, gdy koniunktura siada.
    > bo ja/klient kupię od tego, kto sprowadzi/zaoferuje taniej.

    Ale w praktyce sklepy trzymają się wybranego asortymentu i niechętnie
    sięgają po inny - raz, że tak jest łatwiej, mniej wysiłku, dwa - że
    trudniej zaoferować konkurencyjną cenę na produkt normalnie nieoferowany.
    Pół biedy, jeśli jest on w ofercie stałego dostawcy, ale jeśli do tego
    trzeba szukać obcego dostawcy - to niewarta skórka wyprawki. Spadek popytu
    dotyka jednak i detalistów i hurtowników - stąd może chęć wyzyskania każdej
    okazji? Zobaczymy, tym bardziej, że kupuję sprzęt drogi, z najwyższej półki
    i warto powalczyć o marżę w wysokości dziennych lub nawet może parodniowych
    zysków (w małym sklepie)

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1