    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zloto
    Date: Thu, 24 Oct 2024 11:19:07 +0200
    <ve0upa$1om8o$1@dont-email.me> <ve0vat$1om8o$2@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <ve139v$1peu6$1@dont-email.me>
    <1c8dnxekglt2b$.1lodzyyx2kxf6.dlg@40tude.net>
    <ve1dhk$1r22j$1@dont-email.me> <ve22nr$s90$1@news.chmurka.net>
    <1o8h3gmrrdiu0$.1jfyvlscco49h$.dlg@40tude.net>
    <ve4f9g$19i$1@news.chmurka.net>
    <lf90o716887t.1tvpkm2oek5ox$.dlg@40tude.net>
    <vef3bg$c863$1@dont-email.me> <a4aow1cxz6ee.fpc2zpwaogmq$.dlg@40tude.net>
    <8...@i...localdomain>
    <qumm1ebh2kfk$.o9rsv7jtqrh9.dlg@40tude.net>
    <8...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <8...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <8...@i...localdomain>

    On Wed, 23 Oct 2024 23:27:52 +0200, Krzysztof Hałasa wrote:

    > Próba zniszczenia rosyjskich ICBMów mogłaby zostać podjęta tylko
    > w przypadku ich odpalenia (np. części)

    Jak odpalą, to już będzie za późno. Tzn nadal trzeba niszczyć,
    ale to inne bronie.

    > lub gdyby coś takiego mogło nastąpić za chwilę.

    Trochę niebezpieczne, bo póki nie odpalili, to nie są agresorami.
    Potem zarzucą, ze zostali zaatakowani itp.
    A i sam nie wiesz, czy odpalą, czy to tylko prowokacja wywiadowcza,
    a może ćwiczenia.

    > Ale w drugą stronę to tak może nie działać - Rosja mogłaby próbować
    > zniszczyć amerykańskie ICBM - i ogólnie zasoby tego typu -
    > w warunkach pokoju (takiego, jaki mamy teraz). Kwestia różnic
    > ustrojowych.

    Amerykanski prezydent, który by zniszczył rosyjski potencjał atomowy,
    to by był chyba dobrze przez rodaków przyjęty.

    Tylko musiałby zniszczyć absolutnie cały.
    No - jedna czy dwie bombki mogą zostac - wybuchną w NY,
    to wczesniejsze zniszcze nie będzie nie atakiem, tylko odwetem.
    Kto tam dojdzie, co było pierwsze, Rosjanie kłamią :-)

    Tylko że Amerykanie być może mają na to środki, ile Rosjanie mają
    sprawnych, to wielka niewiadoma.

    No i kwestia czasu - rakiety lecą trochę, jak się przeciwnik
    zorientuje, ze wystartowały, to może zdążyc odpalić swoje.

    > Ale fizyka się nie zmieniła.

    trudne, ale nie niemożliwe.
    A postęp jest.

    > Nie żeby zdobyć. Żeby uzyskać dominację militarną.

    Rozbroic USA z atomu?
    Ale po co? Aby spac spokojnie? Kto tam zna się troche na polityce, ten
    śpi.

    Żeby nie przeszkadzali w innych operacjach? To byłoby oczywiscie
    cenne, ale patrz jak ugrzęźli na Ukrainie.
    Oni byli w stanie może Gruzję zająć, czy Kazachstan.

    > Wątpię - tak może być w warunkach pokoju, ale Chińczycy byliby
    > w znacznie trudniejszym położeniu niż Rosja w przypadku totalnej wojny.

    Ale kto powiedział, że totalnej?
    scenariusz jest taki, że Rosja niszczy USA atomówkami bardzo mocno,
    Anglia i Francja odpali swoje rakiety? byłby test dla NATO.

    Konwencjonalny atak na Rosję? Może jakaś pokazówka lotnicza.

    Wiec USA wypada z gry, Rosja zostaje tylko z połową atomówek, i co
    dalej?
    Norwegię zajmuje, może ZEA/Katar/AS, i niewiele więcej może.
    Litwa, Łotwa, ... może Polska.

    > Którego dnia? Drugiego - Berlin? Trzeciego - Paryż? Czwartego -
    > Nowy Jork?
    > To już było przerabiane.

    I myślisz, ze wyciągneli wnioski na długo?

    A tu własnie można ostrzec - znudził wam sie Paryż, Londyn, Berlin,
    NY ?

    J.