  • Data: 2002-05-22 17:47:20
    Temat: Re: złotówka
    Od: k...@i...pl (Roman k.) szukaj wiadomości tego autora

    From: <i...@p...onet.pl>

    -----------
    > Jedynym wyjściem jest WOLNOŚĆ gospodarcza, RÓWNOŚĆ
    > podmiotów (bez zadnych preferencji nasz/obcy itp) oraz likwidacja deficytu
    > budżetowego przez wzrost dochodów (nierealne w krótkim czasie) lub
    redukcję
    > wydatków zwłaszcza konsumpcyjnych.
    > CUDA NIE ISTNIEJĄ (przynajmniej w ekonomii)

    No właśnie. To jak to wytłumaczyć. W 1996 r. wróciłem z Niemiec i kurs marki
    do złotego był prawie identyczny (przeliczeniowo) jak obecnie. W tym czasie
    inflacja w Niemczech wynosiła coś około 2 proc. a w Polsce prawie 30. Po
    sześciu latach relacja walut - jak już napisałem - jest prawie identyczna
    ( a powinna się różnić o różnicę inflacje w ciągu tych 6 lat) . To znaczy że
    co? Że nasza gospodarka jest taka wspaniała czy niemiecka taka kiepska? Czy
    też świadczy to o manipulowaniu kursem? Jest to tym dziwniejsze, że nasza
    gospodarka jest dość silnie związana z niemiecką.
    Nie jestem ekonomistą i po prostu nie wiem, ale się pytam. Może ktoś wie
    lepiej i mnie oświeci.

    Pozdrowienia
    Roman K.

    Coraz wiecej przeciwnych rzadowemu zamachowi na wolnosc mediow...
    >>> http://link.interia.pl/f15d4