  • 1. Data: 2010-02-17 10:43:18
    Temat: Superbezpieczenstwo idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Wlasnie dostalem odpowiedz na pytanie o kolejne zabezpieczenia, zadane
    w dyskusji 'Ameryka idzie do przodu!'

    http://samcik.blox.pl/2010/02/W-Pekao-autoryzacja-pr
    zelewow-po-nowemu-Sztuka.html

    "Klient, chcąc wysłać przelew przez internet, musi uruchomić w
    telefonie specjalny program (będzie on zainstalowany tam, gdzie inne
    aplikacje, np. gry - link do programu bank prześle zainteresowanemu
    klientowi SMS-em). I wpisać do niego dwie dane: pierwszą są cztery
    ostatnie cyfry numeru konta zleceniobiorcy, zaś drugą - kod podany w
    na ekranie komputera (pojawi się po wypełnieniu danych do przelewu).
    Dopiero wtedy program w komórce (czyli token) wytwarza hasło, które -
    wpisane na ekranie komputera, zatwierdza przelew."

    Opinie? Przemyslenia? Refleksje?

    Ja, oczywiscie, zgadzam sie z Samcikiem, ze:

    "Nie jestem w stanie sobie wyobrazić milionów klientów Pekao, którzy
    instalują na swoich komórkach programu-tokena i z radością zamieniają
    na nowy sposób autoryzacji swoje ukochane listy haseł jednorazowych
    lub megawygodne hasła SMS-owe. Nie da się ukryć, że ten nowy sposób
    jest ciut bardziej skomplikowany z punktu widzenia klienta. A wygoda i
    prostota to najbardziej potrzebne cechy każdej bankowości
    elektronicznej..."

    i nie jestem w stanie wyobrazic sobie milionow klientow jakiegokolwiek
    banku, nie tylko Pekao, ktorzy "z radoscia" zaczynaja stosowac ten
    system.

  • 2. Data: 2010-02-17 10:53:32
    Temat: Re: Superbezpieczenstwo idzie do przodu!
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 02:43:18 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Opinie? Przemyslenia? Refleksje?

    W Eurobanku działa to podobnie (bez wpisywania cyfr z numeru konta), do
    tokena wpisujesz kod wygenerowany na stronie, pojawia ci się informacja o
    tym jaka to operacja, 2 pierwsze i 2 ostatnie cyfry konta na które robisz
    przelew i przybliżona kwota. Zatwierdzasz, token generuje kod który nalezy
    wpisać na stronie.
    Dla mnie wygodne, aczkolwiek o ile smsy z pekao są bezpłatne (nie chce mi
    się szukać w toip) to raczej używałbym smsów, mniej klepania.

    --
    Kojer

  • 3. Data: 2010-02-17 10:58:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 02:43:18 -0800, bradley.st napisał(a):

    > Wlasnie dostalem odpowiedz na pytanie o kolejne zabezpieczenia, zadane w
    > dyskusji 'Ameryka idzie do przodu!'

    Ja to bym w ogóle ten temat zmienił na "Ameryka do śmietnika" jak
    zaczytuję się w Twojej krucjacie ;)

    > i nie jestem w stanie wyobrazic sobie milionow klientow jakiegokolwiek
    > banku, nie tylko Pekao, ktorzy "z radoscia" zaczynaja stosowac ten
    > system.

    Temat już był wałkowany na forum i chyba szukasz taniej sensacji. To jest
    zwykły token GSM jak w eurobanku. Cóż u nas jest tak, że banki się
    rozwijają i szukają gdzie tu koszty uciąć a czasami i być może klientom
    życie ułatwić. Co daje taki token programowy?

    Bankowi na pewno koszty zmniejsza, bo raz go zamówią do napisania i
    ewentualne poprawki. Nie muszą wysyłać tysięcy smsów autoryzacyjnych.

    Klienci? Mają darmowy programowy token, który mogą zamontować w
    telefonie, który nawet nie jest używany i leży sobie w domu w szufladzie.
    Autoryzują przelewy czy inne czynności za darmo, nie ponosząc dodatkowych
    kosztów.

    Więc powiedz, po cholera się znowu czepiasz, a wręcz można już zacząć
    podejrzewać, że Ci się nudzi i zaczynasz zwyczajnie trolować ;)

    Xenocide

  • 4. Data: 2010-02-17 11:01:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 10:58:12 +0000, xbartx napisał(a):

> [...]
    > telefonie, który nawet nie jest używany i leży sobie w domu w
    > szufladzie. Autoryzują przelewy czy inne czynności za darmo, nie

    A i jeszcze jedna przewaga na smsami - nie jesteś zależny od zasięgu GSM,
    tylko od stanu naładowania baterii, ewentualnie dostępu do kontaktu.

    Xenocide

  • 5. Data: 2010-02-17 11:11:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 05:53, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > W Eurobanku działa to podobnie (bez wpisywania cyfr z numeru konta),

    I wlasnie te cyfry z numeru konta do wklepania to kolejny stopien
    "zabezpieczenia" zdaniem banku - a przynajmniej tak cytuje ich Samcik.

    > Dla mnie wygodne, aczkolwiek o ile smsy z pekao są bezpłatne (nie chce mi
    > się szukać w toip) to raczej używałbym smsów, mniej klepania.

    No, ba! :) Wlasnie o to "klepanie" chodzi. Wygoda czy
    superbezpieczenstwo.

  • 6. Data: 2010-02-17 11:16:09
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 03:11:29 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > I wlasnie te cyfry z numeru konta do wklepania to kolejny stopien
    > "zabezpieczenia" zdaniem banku - a przynajmniej tak cytuje ich Samcik.

    Pewnie mniej cyfr kodu z www do wklepania jest dzięki temu. W zasadzie
    żadna różnica bo i tak musisz przeklepać dane wyświetlone na www.

    > No, ba! :) Wlasnie o to "klepanie" chodzi. Wygoda czy
    > superbezpieczenstwo.

    W Eurobanku możesz wybrać wygodę, zrezygnować z tokena i mieć tylko hasło
    na logowanie. Twój wybór.
    Listy haseł jednorazowych są imho dużo bardziej upierdliwe niż tokengsm. O
    zaletach tokenagsm już ci xbart pisał.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2010-02-17 11:18:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 05:58, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Temat już był wałkowany na forum i chyba szukasz taniej sensacji.

    Wybacz, ale niestety w poprzedniej dyskusji zaden z moich elokwentnych
    adwersazy nie przywolal tego przykladu.

    > To jest
    > zwykły token GSM jak w eurobanku. Cóż u nas jest tak, że banki się
    > rozwijają i szukają gdzie tu koszty uciąć a czasami i być może klientom
    > życie ułatwić.

    Jezeli dobrze rozumiem Samcika i jezeli Samcik dobrze rozumie zasade
    dzialania tej innowacji Pekao, to rozni sie to rozwiazanie od
    dotychczas stosowanych koniecznoscia wklepania "czterech ostatnich
    cyfr numeru konta zleceniobiorcy".

    > Więc powiedz, po cholera się znowu czepiasz, a wręcz można już zacząć
    > podejrzewać, że Ci się nudzi i zaczynasz zwyczajnie trolować ;)

    xbartx, dzieki za opinie / przemyslenie / refleksje.

  • 8. Data: 2010-02-17 11:24:40
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...
> [...]

    > Więc powiedz, po cholera się znowu czepiasz, a wręcz można już zacząć
    > podejrzewać, że Ci się nudzi i zaczynasz zwyczajnie trolować ;)

    W UK w banku Natwest stosuja podobne rozwiazania, moze jeszcze bardziej
    uciazliwe, karte debetowa wsadzadz do takiego tokena, podajesz pin, potem
    przepisujesz do tokena kod generowany na ekranie kompa na podstawie cyfr
    rachunku beneficjenta, potem do aplikacji przepisujesz kod wygenerowany
    przez token.

  • 9. Data: 2010-02-17 11:32:22
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 06:16, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Pewnie mniej cyfr kodu z www do wklepania jest dzięki temu.

    Oby!

    > W Eurobanku możesz wybrać wygodę, zrezygnować z tokena i mieć tylko hasło
    > na logowanie. Twój wybór.

    "Wybór" brzmi dobrze! :) A czy masz wtedy w jakikolwiek spsob
    ograniczony dostep do uslug? Czy nadal mozesz "normalnie" korzystac z
    konta przez internet/telefon, ewentualnie zrobic przelew przez telefon
    podczas rozmowy z czlowiekiem?

  • 10. Data: 2010-02-17 11:39:10
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 03:32:22 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > "Wybór" brzmi dobrze! :) A czy masz wtedy w jakikolwiek spsob
    > ograniczony dostep do uslug?

    Nie. Nie zrobisz przelewu do niezdefiniowanych wcześniej odbiorców.
    Ale potrzebne możesz sobie zdefiniować w oddziale ;).
    O obsłudze telefonicznej się nie wypowiadam bo nie korzystałem.

    --
    Kojer