  • 11. Data: 2010-02-17 11:46:33
    Temat: Re: Superbezpieczenstwo idzie do przodu!
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hlgi3v$kae$1@inews.gazeta.pl

    > Co daje taki token programowy?
    > Bankowi na pewno koszty zmniejsza, bo raz go zamówią do napisania i
    > ewentualne poprawki. Nie muszą wysyłać tysięcy smsów autoryzacyjnych.
    > Klienci? Mają darmowy programowy token, który mogą zamontować w
    > telefonie, który nawet nie jest używany i leży sobie w domu w szufladzie.
    > Autoryzują przelewy czy inne czynności za darmo, nie ponosząc dodatkowych
    > kosztów.

    A co z klientami, którzy nie mają i nie chcą mieć zjavy w swoim telefonie?
    leżą i kwiczą.
    może jestem konserwa, ale póki mogę będę korzystał SMSików do autoryzacji
    transakcji. :)

  • 12. Data: 2010-02-17 11:46:36
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 06:24, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

    > W UK w banku Natwest stosuja podobne rozwiazania, moze jeszcze bardziej
    > uciazliwe, karte debetowa wsadzadz do takiego tokena, podajesz pin, potem
    > przepisujesz do tokena kod generowany na ekranie kompa na podstawie cyfr
    > rachunku beneficjenta, potem do aplikacji przepisujesz kod wygenerowany
    > przez token.

    Zdecydowanie bardziej uciazliwe. Barclays tez to mial, nie wiem czy w
    powszechnym uzyciu.
    Ale - jezeli dobrze pamietam - kazdy z tych bankow dawal wtedy rowniez
    mozliwosc skorzystania z konta po telefonicznej weryfikacji tozsamosci
    w rozmowie z pracownikiem. Zastanawiam sie jak to bedzie wygladac w
    Pekao.

    Zastanawiam sie tez kiedy wreszcie banki typu Pekao czy mBank czy
    Nordea BP umozliwia klientom zmiane loginu z narzuconego przez bank
    ciagu WYLACZNIE cyfr na login wybrany przez klienta. Taki, ktory moze
    zawierac rowniez litery.

  • 13. Data: 2010-02-17 11:58:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 03:18:40 -0800, bradley.st napisał(a):

    > Wybacz, ale niestety w poprzedniej dyskusji zaden z moich elokwentnych
    > adwersazy nie przywolal tego przykladu.

    Tam była batalia o czeki i te potężnie długaśne jak Nil nr rachunków
    bankowych. O sms w PeKaO SA to chodziło Ci wtedy chyba o wysyłanie
    przelewów przez sms a nie tokenGSM.

    > Jezeli dobrze rozumiem Samcika i jezeli Samcik dobrze rozumie zasade
    > dzialania tej innowacji Pekao, to rozni sie to rozwiazanie od dotychczas
    > stosowanych koniecznoscia wklepania "czterech ostatnich cyfr numeru
    > konta zleceniobiorcy".

    Zrobili kolejną metodę i o ile dobrze pamiętam, możesz korzystać lub nie.
    To chyba lepiej dla klientów, że mają wyrób, no i jest taki pro
    hamerykańskie czyli "juser frjendly" ;)

    > xbartx, dzieki za opinie / przemyslenie / refleksje.

    No tak to wygląda. Ja mówię EOT i nie dam się wciągnąć w kolejny odcinek
    brazyliany M jak bankowość w hameryce ;)

    ciao

    Xenocide

  • 14. Data: 2010-02-17 12:06:10
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 17 Lut, 11:53, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Dla mnie wygodne, aczkolwiek o ile smsy z pekao są bezpłatne (nie chce mi
    > się szukać w toip) to raczej używałbym smsów, mniej klepania.

    Nie są bezpłatne. Każdy sms z kodem kosztuje 20 groszy. Swoją drogą to
    odświeżam co 5 minut stronę PeKaO24 bo chcę wreszcie przetestować to
    cudo. Chyba się jednak dzisiaj nie doczekam...

  • 15. Data: 2010-02-17 12:07:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 06:58, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Tam była batalia o czeki i te potężnie długaśne jak Nil nr rachunków
    > bankowych. O sms w PeKaO SA to chodziło Ci wtedy chyba o wysyłanie
    > przelewów przez sms a nie tokenGSM.

    Nie, tam byla batalia o wygode uzytkownika vs. wygode systemu (banku)
    i wolnosc wyboru.
    Skupiasz sie na przykladach, nie na caloksztalcie. "Think outside the
    box, xbatx, think outside the box!" jak to mowia w Ameryce. :)

  • 16. Data: 2010-02-17 12:31:41
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 06:46, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

> [...]
    > leżą i kwiczą.
    > może jestem konserwa, ale póki mogę będę korzystał SMSików do autoryzacji

    I widzac obecnie obowiazujaca tendencje, niedlugo zapewne bedziesz za
    to przywiazanie do (Twojej a nie banku) wygody placil nawet wiecej niz
    dotychczas.

    Taki mBank zdaje sie zaczal nawet pobierac oplaty za karty kodow
    jednorazowych od "tradycjonalistow"?

  • 17. Data: 2010-02-17 13:22:09
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 17 Lut, 13:31, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Taki mBank zdaje sie zaczal nawet pobierac oplaty za karty kodow
    > jednorazowych od "tradycjonalistow"?

    5 zł za sztukę.

  • 18. Data: 2010-02-17 14:40:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 11:53:32 +0100, Robert Kois napisał(a):
    > W Eurobanku działa to podobnie (bez wpisywania cyfr z numeru konta), do
    > tokena wpisujesz kod wygenerowany na stronie, pojawia ci się informacja o
    > tym jaka to operacja, 2 pierwsze i 2 ostatnie cyfry konta na które robisz

    Owszem, ale np. dla mnie to ten ich token jest średnio wygodny :) Może
    dlatego że korzystam z windows mobile, które ten token dosyć kiepsko
    obsługuje - ale np. to że muszę odpalać token żeby się tylko zalogować jest
    mocno wkurzające ;)

    > Dla mnie wygodne, aczkolwiek o ile smsy z pekao są bezpłatne (nie chce mi
    > się szukać w toip) to raczej używałbym smsów, mniej klepania.

    Dokładnie. Choć w Pekao to chyba SMSy są akurat płatne ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2010-02-17 14:54:35
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 14:40:58 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Owszem, ale np. dla mnie to ten ich token jest średnio wygodny :) Może
    > dlatego że korzystam z windows mobile, które ten token dosyć kiepsko
    > obsługuje

    A właśnie, co będzie z iPhone? On pozwala uruchamiać dowolne aplikacje
    javowe?

    > - ale np. to że muszę odpalać token żeby się tylko zalogować jest
    > mocno wkurzające ;)

    Wkurzające jest to, ze oprócz tego musisz wpisać hasło.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2010-02-17 22:49:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Lut, 08:22, "m1ch4l.j" <m...@g...com> wrote:

    > 5 zł za sztukę.

    Czyli za malo zeby mialo jakiekolwiek znaczenie finansowe dla banku, a
    wystarczajaco zeby zrazic do siebie czesc klientow. Moze nie na te
    skale co wprowadzenie 50 gr oplat za przelewy, ani nie na te co
    "nabici w...", ale zmiana w podejsciu jest wyrazna. To juz nie
    http://www.mbank.pl/o_nas/filozofia.html

    Mam wrazenie ze po odejsciu glownego pomyslodawcy, polityka mBanku
    zmienia sie na "my way or highway". Czyli: bedzie jak bank chce, a jak
    sie nie podoba to wyp*#%^lac.