  • 81. Data: 2009-06-12 10:13:12
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:

    [...]

    > Stanowi ona zagrożenie dla prywatności? Masz obowiązek posiadania
    > ciepłej wody? W dodatku pobierania jej wyłącznie od jedynego prawnego
    > dostawcy na jedynie dopuszczonych warunkach?

    A masz obowiązek korzystania z polskich znaków pieniężnych?
    Pokaż proszę, gdzie, bo nie widze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2009-06-12 10:14:56
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "krzysztofsf" news:h0t7hs$4sn$3@news.wp.pl

    > Dlatego nie przemawia do mnie platnosc gotowka przy wiekszych zakupach.
    > Wtedy wlasnie maga byc obawy co do zrodla pochodzenia pieniedzy.

    I to co piszesz ma ręce i nogi, dlatego po raz kolejny utwierdzam się w
    przekonaniu, że Donal ma lekką (albo nie lekką) paranoję odnośnie płatności
    gotówką, która w niektórych sytuacjach jest rzeczą problemową i jednocześnie
    niewygodną dla obu stron tj. sprzedającego oraz kupującego.
    Powyżej została poruszona kwestia dużych płatności, mi natomiast coraz
    częściej zdarza się słyszeć stojąc w kolejce pytanie czy ma pan/pani
    możliwość zapłaty kartą bo... bo nie mamy drobnych :) - najczęściej apteki,
    małe sklepiki itp. a więc jak widać z tą gotówką to nie do końca jest tak
    fajnie jak by się pewnym osobom wydawało.

    > Anlizuje po prostu mozliwosci i przyczyny wspomnianej tendencji do
    > placenia gotowka przy nieco wiekszych zakupach. Osobiscie nie mialem do
    > czynienia z taka tendencja, za wyjatkiem "niemania" terminala i juz.

    Mi osobiście się zdaje, że tendencja do dawana rabatów za płatność to cecha
    krajów, gdzie prowizje za płatności kartowe są w stosunku do krajów
    zachodnij nadal wysokie... - jeżeli się mylę proszę o sprostowanie. Dodam
    jednak, że spoglądając ogólnie na kraje zachodnie gdzie karty są b.
    popularne w codziennym użyciu i wypierają gotówkę jakoś nie spotyka się
    karteczek, że plastikiem można płacić od jakiejś tam kwoty.

  • 83. Data: 2009-06-12 10:15:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Michał pisze:

> [...]
    > POCHODZENIA PIENIĘDZY?
    >
    > Ta walka z terroryzmem tak pierze nam mózgi, że już powoli za normalne
    > uważamy, że instytucje finansowe są od inwigilacji pochodzenia pieniędzy
    > a służby fiskalne powinny stosować domniemanie winy tak, by to delikwent
    > musiał udowodnić legalne źródło pochodzenia swoich pieniędzy. Przecież
    > to wywrócenie do góry nogami podstawowych zasad wolności osobistej i
    > prawa. Po utraceniu samodzielności finansowej będziemy zdani na łaskę i
    > niełaskę faszystowskiego (bo uprawnionego już do tego co postulowali

    Po prostu stwiedzam fakty.
    O ile nie jestes wlascicielem sklepu (duzego) odwozacym utarg do banku,
    obracanie wiekszymi ilosciami gotowki budzi watpliwosci.

    I znowu zwykly obywatel, ktory z dusza na ramieniu zrobil jakas lewizne,
    jest w gorszej sytuacji niz duzy doswiadczony kryminalista - bo on i tak
    w jakiejs pralni wpusi swoja gotowke w obieg.

    Jaj to sie zaczna, gdy obywatele pomiedzy soba zaczna wszystko regulowac
    bezgotowkowo, gdy znikne gotowka. Sadze, ze jeszcze daleko od tego, ale
    rzeczywistosc przyspiesza skokowo, tak wiec nigdy nie wiadomo czy juz za
    kilkanascie lat gotowke bedziemy widzieli tylko wyplacajac ja na wyjazd
    do jakiegos egzotycznego kraju - naturalnie wszystko w imie naszgo
    bezpieczenstwa, walki z terroryzmem i przestepczoscia.

    I wtedy jesli taki simon mol, czy jak sie zwal , zarazi jakas
    prostytutke aids, nie bedzie problemu z odnalezieniem wszystkich jej
    klientow i przebadaniem - prostota, elegancja i bezpieczenistwo :))))

    Bedziemy wszyscy praworzadni i idealni - wzorowi. Zadnych zakupow z
    przemytu, zadnej pracy na czarno :)) Wszystkie podatki ladnie i
    grzecznie odprowadzane z wszsystkich legalnych zrodel.

  • 84. Data: 2009-06-12 10:17:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michał" news:h0t8ls$9ei$1@news.ds.pg.gda.pl

    > Jakoś jeszcze niedawno nikomu nie przeszkadzało płacenie za wszystko
    > gotówką czy nawet bilonem. Bilonem, który dzięki kruszcom miał o wiele
    > większą wartość niż dzisiejsze papierki!

    Jakoś jeszcze niedawno nikomo nie przeszkadzało jeździć furmanką po
    kamienistych drogach łączych miasta, wsie i miasteczka...
    Zmian w podejściu do form płatności upatrywał bym w tym, że te rozwiązania
    są wygodne bo chyba nie zaprzeczysz, że przy kupnie samochodu chciał byś ze
    sobą tachać walizkę pieniędzy kiedy masz możliwość tą samą kwotę przelać
    dealerowi na konto bankowe bez wychodzenia z domu.

  • 85. Data: 2009-06-12 10:18:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A masz obowiązek korzystania z polskich znaków pieniężnych?
    > Pokaż proszę, gdzie, bo nie widze.

    Konstytucja

  • 86. Data: 2009-06-12 10:27:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    top pisze:

    > Następnym krokiem, ale to dopiero za jakiś dłuzszy czas (kilkanaście lat
    > ?), będzie integracja pszportu, dowodu osobistego, prawa jazdy, karty
    > kredytowej i innych dokumentów (oraz koniecznie nadajnika przekazującego
    > pozycję posiadacza) w małym, tanim i wygodnym czipie, wszepianym w ramię
    > każdemu obywatelowi, oczywiście dla jego dobra.

    Pamietaj o zdalnym monitorowaniu pracy serca i zdrowia - przeciez to
    bedzie takie potzrebne i jak mozna sie temu sprzeciwic. To tylko dla
    dobra obywatela te chipy, a prawa jazdy i innych rzeczy bez nich sie nie
    dostanie - no bo kierowca moze zle sie poczuc, chip o tym zamelduje i
    nie pojedzie - nie bedzie wypadku :))))

    > Oczywiście obrót gotówkowy zostanie do tego czasu całkowicie
    > wyeliminowany, czego zapewne licznie obecni na tej grupie wielbiciele
    > kart i różnych PayPassów nie mogą się doczekać ;).
    >
    > A pisali o tym znacznie wcześniej niż Orwell cza Zajdel, bo już jakieś
    > 2000 lat temu ;)
    >
    > "I sprawia,że wszyscy: mali i wiecy, bogaci i biedni, wolni i niewolnicy
    > otrzymują znamię na prawą rękę lub na czoło i że nikt nie może kupić ni
    > sprzedać kto nie ma znamienia Bestii lub liczby jej imienia."

    Hmmm....

  • 87. Data: 2009-06-12 10:29:49
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Wojciech Bancer pisze:
    > A masz obowiązek korzystania z polskich znaków pieniężnych?
    > Pokaż proszę, gdzie, bo nie widze.

    Konstytucja RP z 1997r., art. 227, ust. 1.

    Czy może chcesz stwierdzić, że przysługuje mi prawo wyboru między jedną
    państwową, kolorową, niewymienialną i niewiele wartą walutą a inną
    równie państwową, kolorową, niewymienialną i niewiele wartą? :>

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 88. Data: 2009-06-12 10:31:41
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Cze, 02:14, "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote:

    > To nie jest wielka nowosc, w Polsce bylo podobnie.
    > Tylko ze w Polsce banki nie uznawaly reklamacji transakcji kradzionymi
    > kartami, bo twierdzily ze nie moga porównac podpisu na slipie
    > z wzorcem z powodu kradziezy karty :-)

    Na ile zdolalem sie zorientowac, banki w Polsce nie uznawaly
    reklamacji mimo ze mialy podpis na wniosku i/lub na umowie ("Ale skad
    mamy wiedziec czy pan sie tak samo podpisal na karcie?")
    Banki w Stanach reklamacje uznaja mimo ze nie maja "wzorca" ani na
    wniosku, ani na umowie, ani - tym bardziej - na skradzioneje karcie.
    Ot, subtelna roznica.... :)

  • 89. Data: 2009-06-12 10:38:02
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Jakoś jeszcze niedawno nikomo nie przeszkadzało jeździć furmanką po
    > kamienistych drogach łączych miasta, wsie i miasteczka...

    Zauważ, że nikt nie zabrania używania takiego środka ani w celach
    rekreacyjnych ani transportowych. To jest właśnie szkopuł - przymus
    prawny stosowania środka gorszego. Pieniądz niewymienialny niestety
    bardziej przypomina furmankę z Twojego przykładu niż samochód. Furmankę
    mającą monopol prawny. Pieniądz taki jest korzystny jedynie politykom,
    bo nawet niekoniecznie państwu, jeśli założyć, że państwo ma swój własny
    interes.

    > Zmian w podejściu do form płatności upatrywał bym w tym, że te rozwiązania
    > są wygodne bo chyba nie zaprzeczysz, że przy kupnie samochodu chciał byś ze
    > sobą tachać walizkę pieniędzy

    Walizkę pieniędzy? Jeśli ktoś lubi papierki to czemu nie? :> Jednak
    kilkanaście do kilkudziesięciu złotych monet w zupełności wystarczy na
    zakup nowego samochodu średniej klasy. Nie jest to więc jakieś wielkie
    obciążenia.

    Zresztą nikt nie twierdził, że pieniądz papierowy czy elektroniczny
    powinien zostać wyeliminowany. W zupełności wystarczy uwolnienie
    monopoli prawnych i ustanowienie wymienialności kruszcowej.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 90. Data: 2009-06-12 10:47:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-12, Michał <r...@x...cy> wrote:

    > Konstytucja RP z 1997r., art. 227, ust. 1.

    "1. Centralnym bankiem państwa jest Narodowy Bank Polski. Przysługuje
    mu wyłączne prawo emisji pieniądza oraz ustalania i realizowania polityki
    pieniężnej. Narodowy Bank Polski odpowiada za wartość polskiego pieniądza."

    I gdzie tu widzisz obowiązek korzystania z polskich znaków pieniężnych?

    > Czy może chcesz stwierdzić, że przysługuje mi prawo wyboru między jedną
    > państwową, kolorową, niewymienialną i niewiele wartą walutą a inną
    > równie państwową, kolorową, niewymienialną i niewiele wartą? :>

    na razie czekam aż mi podasz jasny przepis, że oto ja _muszę_ płacić
    (np. za zakupy) złotówkami wydanymi przez organ z przepisu który
    podałeś. Zanim odpowiesz, zastanów się, czy znane Ci są terminy
    takie jak 'barter'.

    Jedynym powodem dla którego ludzie korzystają z pieniędzy jest wygoda.
    To samo odnosi się do przelewów, kart kredytowych itd. itp.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl