  • 21. Data: 2009-06-11 10:46:13
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Cze, 06:29, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Nie sądzę abyśmy to
    > akurat my byli w tym awangardą. Pierwsze muszą być USA, ewentualnie GB. :)

    Czyzby? Polska nadgorliwosc w "walce z terroryzmem" stawia nas raczej
    w czolowce swiatowej. Nadgorliwosc objawiajaca sie rowniez w sprawach
    finansowych, nie tylko w planowaniu dzialalnosci sztabu
    antykryzysowego po - hipotetycznym - uderzeniu samolotu w Palac
    Kultury.

    Nie szukajac daleko: niedawny watek o dokumentowaniu wplat w Alior
    Bank i "podstawa prawna" tego wymagania banku.

  • 22. Data: 2009-06-11 11:23:25
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "sunmoon" <s...@g...pl> wrote in message

    > a umiesz przeczytać artykuł do końca? tam jest napisane, co na to GIODO.

    GIODO est od tego bys ty nie mial zadnych informacji o banku i jego
    pracownikach a zwlaszcza zarzadzie.
    Mozesz znac nazwisko prezesa i ewentualnie czlonkow rady nadzorczej ale tez
    niekoniecznie.
    Bank moze o to bie wiedziec wszystko!
    Ludzie dali sie zlapac na pulapke "ochrony danych osobowych" - niby z klatek
    schodowych poznikaly spisy mieszkancow (komu to przeszkadzalo?) znikly
    ksiazki telefoniczne.. ale tez przecietny "Kowalski" ma zerowe szanse
    dotrzec do p[rezesa banku ktory go oszukal! Natomiast prezes banku czy nawet
    zwykly szergowy pracownik o Kowalskim wie wszystko! Tak wlasnie dziala
    Ochrona Danych Osobowych.Pisalem o tym w momwencie jej wprowadzenia to
    nazwali mnie komuchem.
    Ochrona Danych Osobowych jest dla Banku, Urzedu, Duzej czy malej firmy - nie
    dla ciebie obywatelu!
    Tu nie mozesz nic wiedziec o sasiedzie, czy prezesie telekomunikacji bo
    obowiazuje cie ochrona danych osobowych, bank czy prezes telekomunikacji wie
    wszystko o tobie i o twoim sasiedzie - sprytne nie?

  • 23. Data: 2009-06-11 11:27:44
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "Grzegorz" <o...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
    Drodzy Państwo! Skad oni moga mieć takie informacje? Ano jedynie z
    wyciągow kart kredytowych i kredytów branych na zakup. np. samochodu!
    Dlatego ja nie uzywam a i nie płacę karta debetową i nie zadłuzam sie
    bez potrzeby. To jedyna metoda żeby namierzyli wydatki. Przeciez jak
    placisz gotowką za bezzynę to kto o tym wie że to ty kupiłeś?
    Informacji nie dostana od dilera samochodow oczywiście więc tylko jak
    kupiłeś go na kredyt to bank zgłosi do BiKu. Tak więc to pic na wodę.
    Nie róbcie darmowej reklamy idiotom bo to firma prywatna a nie urząd i
    informacje ktore mogą posiadać są mocno, mocno ograniczone! A
    paranoikom odradzam używanie kart!

    Zgadza sie, dlatego w UK ludzie kochaja gotowke!
    Nie dosc, ze wszelkie "plastiki" sa darmowe i banki nie pobieraja za nie
    oplat jak i wyciaganie gotowki z bankomatow jest 100% darmowe to ludzie wola
    placic gotowka.
    oczywiscie zakupy w tesco czy asda... robi sie karta, choc bank po wiekszej
    analizie z tesco moze nawet wiedziec co kupiliscie:)) w danym dniu
    (pamietajcie, ze anglicy sa mistrzami swiata w hurtowniach danych - a ta
    cala fabryka danych to ich nazwa na hurtownie danych).
    Ja za paliwo w 90% place gotowka, w knajpie gotowka, na wczasach 100%
    gotowka. O mnie bank wie bardzo malo.
    Jak kozystam z karty debetowej to starm sie wyciagac gotowke z bankomatu
    mojego banku, tak by nie dac innemu bankowi informacji o tym gdzie mam
    konto. Nauczyl mnie tego zyd!!! Autentycznie!

  • 24. Data: 2009-06-11 11:32:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 03:40:50 +0200, schliesky napisał(a):

    > W Plus-Minus w TVP wymknęło się jakiemuś bankowcowi, że jak stwierdzą,
    > że sytuacja kredytobiorcy się pogorszyła, to mogą zażądać dodatkowego
    > zabezpieczenia nawet jeśli kredyt jest terminowo spłacany. Ale

    Może kiedyś będzie normalnie i banki nie będą mogły wypowiadać umów
    kredytowych gdy klient rzetelnie spłaca kredyt... Ale znając lobby bankowe
    to raczej mało prawdopodobne :(

    > Przychodzi kryzys, ludzie masowo tracą pracę i nagle się okazuje, że
    > tysiące przestają spłacać kredyty. I co tu pomoże taka inwigilacja
    > *przed* kryzysem?

    Ta inwigilacja służy wyłącznie do wykończenia klienta i zgarnięcia np.
    atrakcyjnej nieruchomości w dobrej cenie przez bank.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 25. Data: 2009-06-11 11:35:21
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "donald" news:QS5Yl.2856$L_2.1010@newsfe18.ams2

> [...]
    > Nie dosc, ze wszelkie "plastiki" sa darmowe i banki nie pobieraja za nie
    > oplat jak i wyciaganie gotowki z bankomatow jest 100% darmowe to ludzie

    Nie wiem w jakim ty UK byłeś/jesteś/będziesz ale moje odczucia są zupełnie
    inne.

    > Ja za paliwo w 90% place gotowka, w knajpie gotowka, na wczasach 100%
    > gotowka. O mnie bank wie bardzo malo.

    W PL czy UK?

  • 26. Data: 2009-06-11 12:32:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz <o...@g...com> writes:

> [...]
    > bez potrzeby. To jedyna metoda żeby namierzyli wydatki. Przeciez jak
    > placisz gotowką za bezzynę to kto o tym wie że to ty kupiłeś?

    Informacja ze ktos kupil paliwo jest przydatna psu na bude.
    Jasne jest ze ludzie, ktorzy nie chca ujawniac pewnych zakupow,
    od "zawsze" placa w takich przypadkach gotowka itd. Na pewno
    "antyterrorysci" nic na tym nie zyskaja, a banki starajace sie
    zrobic z kredytobiorcow - niewolnikow (czesto z sukcesem)... no coz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2009-06-11 13:50:24
    Od: "RK" <n...@o...pl>

    > Informacja ze ktos kupil paliwo jest przydatna psu na bude.

    Ale informacja jak często kupujesz to paliwo i gdzie jest już bardzo
    przydatna. Bank takie dane może wykorzystać na przykład przy ubezpieczeniach
    komunikacyjnych. Teraz jest tak, że jak masz samochód zarejestrowany w
    powiecie z niskim ryzykiem wypadku - płacisz mniejsza składkę. A może być
    tak, że komputer w banku na podstawie tankowań uzna, że częściej przebywasz
    w dużym mieście niż w małym i odpowiednio wyższą składkę naliczy.

  • 28. Data: 2009-06-11 14:57:25
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
    > "donald" news:QS5Yl.2856$L_2.1010@newsfe18.ams2

    > wola
    >
    > Nie wiem w jakim ty UK byłeś/jesteś/będziesz ale moje odczucia są zupełnie
    > inne.

    Tak, mozna takie wrazenie odczuc na pierwszy raz. Niby kazdy za zakupy placi
    karta itp. Ale jak sie blizej przyjrzysz, to wiekszosc operacji gdzie jest
    wiecej niz 20 funtow i nie jest to supermarket dokonywana jest przewaznie
    gotowka.
    Juz pisalem, tego naumial mnie zyd. On mi powiedzial co bank o tobie wie, co
    potem potwierdzilem!
    Odkad staram sie robic podobnie jak on, mam mniej reklamowek w domu, idac do
    banku bank podchodzi do mnie zupelnie inaczej, ja nie potrafie tego przelac
    na "papier" po prostu subiektywnie czuje, ze inaczej mnie bank traktuje
    odkad coraz mniej ma na moj temat informacji.

    > W PL czy UK?

    W UK w PL nie bylem 4 lata.

  • 29. Data: 2009-06-11 14:59:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RK" <n...@o...pl> writes:

> [...]
    > tak, że komputer w banku na podstawie tankowań uzna, że częściej przebywasz
    > w dużym mieście niż w małym i odpowiednio wyższą składkę naliczy.

    Eee tam, jednostkowy zysk zaden, a komputer nie nalicza stawek, zasady
    sa i musza byc publiczne i jednakowe dla wszystkich konsumentow
    przynajmniej (a nie za bardzo wyobrazam sobie wpisanie miejsca
    tankowania do tych zasad).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2009-06-11 14:59:55
    Od: "donald" <d...@k...corporation.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Informacja ze ktos kupil paliwo jest przydatna psu na bude.

    kazda informacja to informacja!
    Nigdy nie wiesz kiedy infoirmacja gdzie tankujesz moze sie okazac dla kogos
    cenna.
    Moze nie dzis czy jutro, ale za dwa lata? Kto wie? Dlatego jestem
    zwolennikiem gotowki. Placac gotowka czesto slad jest pourywany i ciezko
    jest sklecic do kupy calosc.