  • 1. Data: 2009-05-14 20:41:02
    Temat: United International Trust z Antyli Holenderskich
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Firma United International Trust z Antyli Holenderskich kupiła polskie
    stocznie.

    Tytuł: "Grad: to bardzo dobra wiadomość dla stoczniowców i Polski"
    Podtytuł: "Stocznia Gdynia ma inwestora. Jak poinformował minister
    skarbu, spółka zamierza kontynuować produkcję statków. "

    "Zakończony o 16-tej przetarg wygrał United International Trust. W
    wyniku licytacji zdobył kluczowe aktywa niezbędne do produkcji
    stoczniowej. Minister Aleksander Grad podkreślił, że inwestor wyraził
    wolę i gotowość do dalszej produkcji statków. To bardzo dobra wiadomość
    dla Gdyni, dla stoczniowców i dla Polski - dodał minister."

    http://biznes.onet.pl/0,1970764,wiadomosci.html

    Próbowałem znaleźć coś w Google o tej firmie, ale trudno coś znaleźć.

    Co to za dziwna firma z dziwnego miejsca? Trochę to podejrzane mi się
    wydaje.

    Joachim

  • 2. Data: 2009-05-14 20:42:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    ...>
    > Co to za dziwna firma z dziwnego miejsca? Trochę to podejrzane mi się
    > wydaje.

    "United International Tusk" podejrzane? Dlaczego?

    --
    marfi

  • 3. Data: 2009-05-14 20:51:25
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    marfi pisze:
    > Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ...>
    >

    > "United International Tusk" podejrzane? Dlaczego?

    A takich miejscach rejestrują się zazwyczaj podejrzane instytucje
    finansowe, które działają w sposób nieprzejrzysty. Pomaga im w tym
    bardzo liberalne prawo finansowe.

    W Unii EU lub USA prawo finansowe jest tak bardzo restrykcyjne, że nie
    pozwala działać pewnym firmom i dlatego one prowadzą działalność w
    egzotycznych krajach, jak np. Antyle Holenderskie.

    Gdzieś na sieci znalazłem:
    (...)
    "United International Trust N.V. (UIT) is a corporate body organized and
    existing under the laws of the Netherlands Antilles. It, or one of its
    predecessor entities, has provided the Company with corporate-related
    services since April 1990, including serving as the Company's transfer
    agent and register, maintaining the corporate-related records of the
    Company, and filing various corporate documents and the annual corporate
    tax return with the governmental authorities in the Netherlands Antilles."
    (...)

    Ta spółka jest udziałowcem też w jakiejś innej współce, a tutaj można
    zobaczyć listę wspólników:
    "To elect the following slate of nominees to the Board of Directors of
    the Company to serve as directors of the Company until the next annual
    general meeting of shareholders of the Company: Eli Reifman, Ron Al Dor,
    Guy Bernstein, Yacov Elinav, Gad Goldstein, Hadas Gazit Kaiser, Uzi
    Netanel, Naamit Salomon, Ido Schechter and United International Trust N.V."

    Podejrzane, to wszystko. Nawet bardzo.

    J.

  • 4. Data: 2009-05-14 20:56:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > Bernstein, Yacov Elinav, Gad Goldstein, Hadas Gazit Kaiser, Uzi Netanel,
    > Naamit Salomon, Ido Schechter and United International Trust N.V."

    No to Phemieh oddał lokomotywę naszej gospodarki Żydom za parę groszy.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-05-14 21:15:27
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to Phemieh oddał lokomotywę naszej gospodarki Żydom za parę groszy.
    > ;-)

    na to wyglada niestety...
    george

  • 6. Data: 2009-05-14 21:16:49
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to Phemieh oddał lokomotywę naszej gospodarki Żydom za parę groszy.
    > ;-)

    "Rzecznik związkowców przyznał, że inwestor - firma United International
    Trust - jest mu zupełnie nieznany."

    "Chociaż jest wiele niewiadomych i nikt nie wie, co to za firma, to daje
    nadzieje na przyszłość"

    http://www.dziennik.pl/polityka/article379895/Stoczn
    iowcy_z_Gdyni_O_to_sie_rozchodzilo.html

    Hmmmmmmm..... Komu jest znana ta firma?

    J.

  • 7. Data: 2009-05-14 21:20:59
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Joachim" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Trust - jest mu zupełnie nieznany."
    >
    > "Chociaż jest wiele niewiadomych i nikt nie wie, co to za firma, to daje

    wyglądają na kolesi typu Richard Gere z "Pretty womam"... tylko że tu raczej
    nie bedzie "pretty"..
    george

  • 8. Data: 2009-05-14 21:55:57
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    65 mln eurosow za stocznie. Biznes zycia.

    Lista akcjonariuszy United Internatinal Trust z siedzibą na Antylach Eli
    Reifman, Ron Al Dor, Guy Bernstein, Yacov Elinav, Gad Goldstein, Hadas Gazit
    Kaiser, Uzi Netanel, Naamit Salomon, Ido Schechter.

    D.

  • 9. Data: 2009-05-15 05:13:44
    Od: iktorn <n...@e...com>

    Joachim pisze:

> [...]
    >

    > Próbowałem znaleźć coś w Google o tej firmie, ale trudno coś znaleźć.
    >

    > Co to za dziwna firma z dziwnego miejsca? Trochę to podejrzane mi się

    Też nic nie moge sensownego znaleźć, ale z dokumentu w internecie...

    "Prywatyzacja Stoczni Gdynia S.A.
    na podstawie przepisów Ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r.
    o postępowaniu kompensacyjnym
    w podmiotach o szczególnym znaczeniu dla polskiego przemysłu
    stoczniowego (Dz. U. r 233, poz. 1569)

    mamy taki tekst:

    "Spółka zlokalizowana jest w Gdyni,
    w północnej części Polski, na terenach
    przemysłowych przy kanale portowym Portu
    Gdynia;
    Zajmuje powierzchnię około 100 hektarów, z
    czego 20 hektarów przypada na akweny;
    Posiada dogodne połączenie z budowaną
    autostradą A1 północ-południe (..)"

    Czyli:

    80 hektarów w Gdyni w dobrej lokalizacji idzie za 288 milionów.
    288.000.000 / 800.000 m2 = 360pln/m2

    Łeb do interesów mają.

  • 10. Data: 2009-05-15 06:24:10
    Od: sorden <s...@w...pl>

    iktorn wrote:

> [...]
    > autostradą A1 północ-południe (..)"
    >
    > Czyli:
    >
    > 80 hektarów w Gdyni w dobrej lokalizacji idzie za 288 milionów.

    wyprzedadza co tam jest, ludzie na bruk, zrownaja z ziemia. potem albo
    ziemia na handel, albo wybuduja centrum handlowe.

    za 5 lat nikt nie bedzie pamietal, ze Polska stocznie miala.

    --
    in