  • 11. Data: 2010-04-08 21:02:53
    Temat: Re: Uwaga- nadchodzi!
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    > Osobiście uważam, że oprócz ich wykorzystania przemysłowego, wartość
    > tych metali jest żadna. Ludzkość przyjęła, że złoto to wartość. Nic
    > poza PSYCHIKĄ. Równie dobrze mogłoby być PCV. Rzecz umowna.

    panienka przestań grać

    nie masz mózgu

    złoto to dobro ograniczone i niemozliwe do odtworzenia

    jego historia to historia ludzkości

    jak alfa i omega, nierozłączni

    człowiek i złoto

    a PCV wsadź sobie w dupę

  • 12. Data: 2010-04-08 21:15:35
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Amerykanskie Towarzystwo Geologiczne przewiduje, ze srebro kopalniane sie
    > skonczy juz za 10 lat.
    > Dotad po zuzyciu w technologii srebro wyrzucano, bedzie je trzeba zaczac
    > odzyskiwac ze szlamu,
    > odpadow czy tez z moich dzbanuszkow. Logiczne, ze cena bedzie musial
    > wzrosnac na tyle by proces
    > technologii odzysku srebra byl oplacalny. Musi sie tez oplacac zlodziejom
    > czy tez zlodziejskiemu panstwu by
    > owo srebro prywatnym wlascicielom zrabowac.

    To ci sami ludzie co przewidywali "Peak Oil"? I co? I nagle odkryto gaz
    łupkowy, złoża współwystepujące i tzw. wystąpienia niekonwencjonalne, po
    których okazało się że ropy spokojnie wystarczy jeszcze na 100 lat, a przy
    lekkim przestawieniu gospodarki na biopaliwa i gaz ziemny zamiast ropy, oraz
    zastosowaniu energooszczędnych technologii, może być to i 200 lat.
    Fatso co to są wg. Ciebie złoża srebra kopalnianego? Bo geologia nie zna za
    bardzo takiego pojęcia. Większość srebra wydobywa się jako odpad
    poprodukcyjny ze szlamów pomiedziowych i innego tego rodzaju badziewia. A
    jakoś nie słyszałem o wyczerpywaniu złóż miedzi.;-)

    PS. Wkrótce ruszy przemysłowa eksploatacja konkrecji manganowych, zobaczycie
    jak to ruszy rynkiem metali ;-)

    --
    AS

  • 13. Data: 2010-04-08 21:19:08
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Dobre!
    Sam fakt ze wiadomosc pochodzi z Pakistanu sprawia, ze historyjke mozna miedzy
    bajki wlozyc.

    A moze wlasnie dzieki temu jest wiarygodna? Plotki o pekaniu sztab w bankach
    niemieckich i angielskich pojawiaja sie takze nie od dzis...
    Terminy o których mowa w artykule, dziwnie zbiegaja sie z pielgrzymkami blagalnymi,
    jakie do Pekinu odbywali hilaria clintonowa i towarzystwo...

    --
    AS

  • 14. Data: 2010-04-08 22:16:04
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 23:02, Charlie delta <c...@g...com> wrote:

    > panienka przestań grać
    >
    > nie masz mózgu
    >
    > złoto to dobro ograniczone i niemozliwe do odtworzenia

> [...]

    'dobro ograniczone' i tak od czasów Majów czy innych , setki, tysiące
    lat.
    Złoto rzecz umowna, dobrze mówisz historia ludzkości, ale to tylko
    psychika ludzi i postrzeganie wartości.

    Obok kolega wyjaśnia trochę sprawę peak oil, podobna tematyka. Jak się
    skończy ropa, będziemy już na innej technologii. Jak się skończy
    złoto, będzie inne świecidełko.

    I co to ma wspólnego z grą? Może wzrosnąć jak dla mnie złoto 10x,
    bylebym był po właściwej stronie rynku.
    Jak nie rozumiesz przykładu z PCV, to twój problem. Więcej percepcji,
    bo ci pozostaną tylko teksty w stylu: panienki, brak mózgu, bluzgi i
    inne wyszukane formy dyskusji.
    I kawaler weź się pierdol, bo mimo prób dyskusji zaczynają mnie
    drażnić twoje denne teksty.

  • 15. Data: 2010-04-09 01:23:24
    Od: fatso <f...@n...com>

    Adam Sito wrote:
> [...]
    > jakoś nie słyszałem o wyczerpywaniu złóż miedzi.;-)
    >
    > PS. Wkrótce ruszy przemysłowa eksploatacja konkrecji manganowych, zobaczycie

    No, mozna srebro wydobywac ze zwyczajnego irlandzkiego torfowiska. Ja to
    robie, jak sie chwalilem juz tutaj na gruipie.
    A wlasciwie moja kopalnia zlota-srebra-olowiu gdzie na 1, 000 grubych
    zydow te male 3 i 1/3 zyda to ja wlasnie.
    Tam zobacz: http://www.galantas.com/corporate/s/home.html

    Olowiem bym tez nie pogardzil bo duzo go jest w szlamie jaki wyrabiamy z
    tej zyly zlota, cena olowiu skoczyla dwa razy w ub roku.
    Srebra ok 70 kg na kwartal o ile dobrze pamietam. Z tego by mozna zrobic
    duzo dzbanuszkow i opylac je po extra cenie
    glupim ajryszom.

  • 16. Data: 2010-04-09 07:55:41
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > A wlasciwie moja kopalnia zlota-srebra-olowiu gdzie na 1, 000 grubych
    > zydow te male 3 i 1/3 zyda to ja wlasnie.

    Jaki tam jest podklad geologiczny ze oplaca sie wydobywac srebro/sole
    srebra?
    Skoro to irlandzka firma, to strona powinna byc w rodzimym jezyku, czyli
    celtyckim, tak to robi na mnie zle wrazenie.

> [...]
    > Srebra ok 70 kg na kwartal o ile dobrze pamietam. Z tego by mozna zrobic
    > duzo dzbanuszkow i opylac je po extra cenie

    Owszem, tyle ze znakomita wiekszosc olowiu jest zuzywana do celów
    motoryzacyjnych, a wraz z rozpowszechnieniem nowego rodzaju akumulatorów
    zapotrzebowanie na ten metal moze drastycznie spasc. Ale to za jakies 5 lat,
    co daje szanse na jakies pompowanie tego surowca przez najblizsze lata.
    Wzrosna za to niewspólmiernie ceny metali zuzywanych do nowych typów aku,
    tak ze mozna bedzie sobie juz powoli sztabki wytapiac ;-)

    --
    AS

  • 17. Data: 2010-04-09 08:53:07
    Od: fatso <f...@n...com>

    Adam Sito wrote:

    > Jaki tam jest podklad geologiczny ze oplaca sie wydobywac srebro/sole
    > srebra?

    *Tam jest jakis uskok geologiczny gdzie sie tarly setki milionow lat
    temu dwie plyty ziemskie. odkryto tam owe
    metale dopiero niedawno. Mamy tez kilkanascie hot spots w County
    Fermanagh gdie jest zloto w strumieniach.
    gdie to jest to sparawa tajna by ajrysze nie przyjezdzali prospektowac
    jak w Clondyke.
    W Irlandii nigdy zlota nie wydobywano historycznie rzecz biorac.
    *
    > Skoro to irlandzka firma, to strona powinna byc w rodzimym jezyku, czyli
    > celtyckim, tak to robi na mnie zle wrazenie.
    >
    > *Po celtycku tam mowia co jedynie nacjonalisci i dzikusy co po blotach siedza*.

    *Na ogol tam sie mowi po angielsku. Ale moja kopalnia pocioaga za
    irlandzkie sznurki w sercu: produkuje zloto,
    docelowo > 1,000 uncji na miesiac i je przerabia na irlandzkie krzyzyki,
    obraczki itp- drogie!*

> [...]
    > AS
    >

    > *Olow nadaje sie dobrze na krycie dachu w irlandzkich kosciolach jak tez na
    witraze.*
    *W sam raz do irlandzkich kopsciolow w USA ktorych jest pelno.
    *

  • 18. Data: 2010-04-09 14:50:33
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Uzytkownik "fatso" <f...@n...com> napisal w wiadomosci

  • 19. Data: 2010-04-09 14:57:37
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

> [...]
    > A wlasciwie moja kopalnia zlota-srebra-olowiu gdzie na 1, 000 grubych
    > zydow te male 3 i 1/3 zyda to ja wlasnie.

    Kanadyjczycy na Czukotce maja wiecej

    http://www.mining-technology.com/projects/kupalgolda
    ndsilver/

    Leszek

  • 20. Data: 2010-04-09 19:37:44
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    On 7 Kwi, 20:02, fatso <f...@n...com> wrote:
> [...]
    > bedzie podchodzic pod habilitacje w W-wie.
    > Wiec sam sobie zrobie przyjemnosc- zdecydowalem. Za forme samogwaltu
    > wybralem zakup tego poteznego Meksykana,
    > jedne 203.5 troy uncji srebra klasy sterling. Kosztowal mnie rowne
    > Ł1,500.- na owe czasy ok PLN 7.5K
    > Tej Wielkanocy udowodnilem Mondrusi ,ze ow Meksykan jest wart Ł2405 w
    > samym zlomie a dzis jeszcze tez podskoczyl.
    > Czyli ze stoi niczym kurwa pod latarnia  i zarabia, dobrze jest. Dopoki
    > polski zlodziej mi go nie wyniesie to jestem gora.
    > Gorzej z yankesami ktorzy tak wlasnie biadola na swoich
    stronach:http://www.kingworldnews.com/kingworldnews/
    Broadcast/Entries/2010/4/7...

> [...]
    > Srebra mialem w szczytowych momentach ok 4 tys uncji ale tez bieda,
    > panocku, bieda.
    > Wiec troche juz ubylo. Ale ze ani kilograma w banku nie trzymam to spie
    > dobrze. Z samurajskim mieczem w wezglowiu lozka, rzecz oczywista.
    >
    > Ci faceci ze stron amerykanskich przewiduja panike a takze ewentualnie
    > default duzych instytucji USA. Mowia, ze Rosja, Chiny a i India takze
    > wycofuja pomalu swoj "physical" z zachodnich instytucji. W razie braku
    > banki pokryja deficit zywa gotowka ale swiat, gdy sie dowie to spowoduje
    > ekplozje wartosci kruszcow. Nadchodza ciekawe czasy.

    powiem krótko

    żałuj że odwróciłeś się od GOLDu