  • 41. Data: 2006-08-18 17:57:59
    Temat: Re: W jak windykacja
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > To jest raczej cwaniactwo ze strony HSBC, które nie oferując *nic* ponad
    > Basic Account, które w zasadzie mając jakikolwiek adres w UK możesz
    > otworzyć, znalazło sposób na wyciągnięcie paru funtów
    > miesięcznie/kilkudziesięciu rocznie od imigrantów/biednych studentów*.

    Wiec w czym problem przyjechac, wynajac pokoj i wziac chocby telefon z BT -
    tez za darmo instalacja- i juz masz otwarta droge.

    > Opłaty jak w Polsce? Nie bądź śmieszny. Dość popularne są konta z usługami
    > dodanymi za np. 5 czy 7 funtów za miesiąc (wariant najtańszy) masz
    > overdraft oprocentowany na 0, ubezpieczenie komórki, ubezpieczenia
    > podróżne i różne inne bardziej lub mniej przydatne pierdoły.

    Tak, ale jak ladnie zauwazyles, za te oplaty cos maja... w polsce placic sie
    za to, ze bank pozwoli ci cokolwiek zrobic z twoimi pieniedzmi, chyba, ze
    juz sie zmienilo i tez w ramach oplat za konto w polsce dodawane sa inne
    uslugi komercyjne.
    overdraft - jest darmowy i nie placi sie za to - poza oczywiscie odsetkami
    od niesplaconego zadluzenia.

    > O ile nie robisz lewych interesów i jesteś spokojnym obywatelem o
    > europejskich/dalekowschodnich rysach bez zamiłowania do materiałów
    > wybuchowych, chyba nie masz się czego obawiać.

    Ehhh to polskie upodobanie do spraw mistycznych, terorystycznych i calej tej
    nadmuchanej bzdury. A ja o takim przyziemnym problemie mowie jak np. urzad
    skarbowy:)

  • 42. Data: 2006-08-18 18:28:24
    Od: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>

    > Wiec w czym problem przyjechac, wynajac pokoj i wziac chocby telefon z
    > BT - tez za darmo instalacja- i juz masz otwarta droge.
    Lepiej znaleźć pracę i masz otwartą drogę do normalnego konta. Z normalną
    kartą i książeczką czekową.

> [...]
    > sie za to, ze bank pozwoli ci cokolwiek zrobic z twoimi pieniedzmi, chyba,
    > ze juz sie zmienilo i tez w ramach oplat za konto w polsce dodawane sa
    Prawdę mówiąc z kont, za które muszę płacić to mam tylko Multikonto. Z
    innych płatnych zrezygnowałem i nie mam kłopotu.

    Tu, w UK, na przykład w Royal Bank of Scotland o ile mi wiadomo to poza
    studenckim to nie ma kont bezpłatnych. Więc bezpłatność kont w UK nie jest
    regułą.

    > overdraft - jest darmowy i nie placi sie za to - poza oczywiscie odsetkami
    > od niesplaconego zadluzenia.
    O ile przyznają oczywiście. Odsetki też zależą od wariantu, bo w Barclays
    bodajrze przy koncie płatnym 5 funtów miesięcznie jest overdraft do 1000
    oprocentowany na 0.

    > Ehhh to polskie upodobanie do spraw mistycznych, terorystycznych i calej
    > tej nadmuchanej bzdury. A ja o takim przyziemnym problemie mowie jak np.
    > urzad skarbowy:)
    Ja tam nie mam nic do ukrycia przez HM Inland Revenue, więc się niezbyt
    przejmuję.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik

  • 43. Data: 2006-08-18 18:48:27
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Za PRL-u wziecie kredytu bylo tak ciezkie jak kupno w sklepie papieru
    > dupnego. Za PRL-u wziecie kredytu celowego bylo caly czas monitorowane i
    > rozliczane w przypadku przekretu i pruby wyludzenia sledztwo zaczynalo sie
    > od prezesa banku dlaczego nie dopelnil obowiazku kontroli pozyczanych
    > pieniedzy czym narazil na strate innych obywateli! Zrozumiales czy
    jasniej?

    Zatem viva PRL. ;) Gdybyś zechciał zauważyć dziś jest "nieco" więcej banków
    na rynku i "nieco" więcej klientów z ich usług korzysta, czy wręcz musi
    korzystać. Chciałbym widzieć dziś prezesa banku, który biega za każdym
    kredytem nadzorując czy on jest rzetelnie monitorowany. W ogóle to śmieszne,
    co piszesz, bowiem dziś wiele rzeczy możesz nabyć w kredycie 0%, również
    niezbędnych do życia. Doprawdy nie pojmuję jak można wpaść w pułapkę
    kredytową przy tak niskiej inflacji, tanich kredytach i nadwyżkach
    produkcyjnych na rynku.

    > Tak dzialaj banki w cywilizowanych krajach i jakos nikt nie krzyczy o
    > komunizmie a nawet panstwa te sa przedstawiane jako wzor liberalizmu...
    > dlaczego [zawsze mnie to zastanawia] nie mowi sie wszystkiego w Polsce
    tylko
    > do polowy:)

    No patrz... a u nas jest już prawie 4 mln samych KK... Na Zachodzie pewnie
    wielokrotnie więcej to się ten prezes nabiega sprawdzając zdolnośc
    kredytową...

    > A mleczarnia pozycza ci mleko? Czy sprzedaje? Czy jesli mleczarnia da ci
    > linie kredytowa na zakup powiedzmy 100 000 litrow mleka miesiecznie i
    > zacznie go rozcieczac bo inni nie placa i nie ma kasy na zakup pozadnego
    > mleka to tez pojdziesz do tych nieplacacych, czy pretensje skierujesz do
    > mleczarni?

    Brak związku. Mleczarnia mi sprzedaje mleko, tak jak bank sprzedaje mi
    usługę w postaci prowadzenia konta czy karty. Jak za drogo - do widzenia.
    Gdy mleczko z firmy X za drogie - wybieram Y. Nie interesuje mnie z czego
    wynika fakt, iż mleczko X jest drogie. Tak jak nie interesuje mnie w co
    złego zainwestował bank, że podnosi naraz opłaty.

    > Wrozki sa zbedne bo sa analitycy... no ale widac oni maja analizowac
    > zawartosc herbatki w herbatce....

    Tylko kolego Tobie się marzy przewidywalność na 30 lat naprzód, bo i takie
    kredyty są. Pokaż mi analityka z 1976 roku, który przewidział sytuację w
    Polsce w 2006.
    Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której bank mówi mi, że wie lepiej ode mnie
    czy spłacę czy nie spłacę.

  • 44. Data: 2006-08-18 19:14:36
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Nie, jestem wdzięczny tym dzięki których ich nie ma i chcę żyć w
    > państwie prawa, gdzie nie będzie mnie nachodził ,,windykator'' z
    > baseballem [przenośnia moja]

    Ustaliliśmy jednoznacznie - windykacja tak (bo przecież nie darowanie
    długów), ale nie łamanie prawa.

    > Niesłusznie zakładasz, że każdy kto nie spłaca zadłużenia jest oszustem.

    Zakładam tak tylko wtedy, gdy ktoś ma 3 kredyty, 600zł netto i bierze
    kolejny z ratą 400. W tym momencie musi zdawać sobie sprawę, że nie będzie
    mógł spłacić. A zatem w chwili podpisywania umowy de facto jest oszustem
    zobowiązując się do wykonania czegoś, gdzie z góry wie, iż tego nie dokona.
    Oczywiście jeśli wypadek jest losowy to inna sprawa, ale doprawdy zanim
    dojdzie do windykacji to z pewnością można z bankiem dojść do porozumienia,
    a że ten przy okazji chce dodatkowo zarobić? No cóż... skoro łamiesz umowę
    to normalne, że jakieś tam kary są.

    > Znakomita większość chce spłacić zadłużenie, ale albo się zdarza mały
    > poślizg i rozchodzi się po kościach albo zdarza się większa wpadka i
    > zaczynają się poważne kłopoty. Cały kłopot rzecz w tym aby egzekucja
    > odbywała się w sposób cywilizowany, cytowane przykłady pokazują że można.

    Egzekucja musi być przeprowadzona w sposób cywilizowany. Zawsze. Ale
    wpadka... no wiesz - to już jest ryzyko kredytobiorcy i to on musi się z tym
    liczyć. Niemniej mówimy o ludzich ubogich i naprawdę wystarczyłoby
    wyrobienie byle KK, by załatwić sprawę i mieć te 52 dni GP.

    > Niezależnie od tego istnieje pewna grupa ludzi, którzy niezależnie od
    > wieku nie dorośli do odpowiedzialnego brania kredytu, ale w
    > cywilizowanych państwach załatwia się to za pomocą rozwiąń typu BIK a
    > nie ,,windykatorów'' spod ciemnej gwiazdy.

    No i w Polsce też jest BIK. A co do windykatorów spod ciemnej gwiazdy...
    znamy tylko relację jednej strony. Tej "pokrzywdzonej" udzielonym zaufaniem.

    > Gdyby to na mnie trafiło, to gwarantuje ci, że bez prokuratora by się
    > nie obeszło. Problem, że tacy ,,windykatorzy'' nie przyjdą do mnie ani
    > do ciebie tylko do ludzi, którzy nie bardzo wiedzą jak wyglądają ich
    > prawa. Wiedzą (albo tylko czują), za to że ich prawa jako obywateli w
    > tym państwie są czystą iluzją. Przy rencie 400Z adwokat za napisanie
    > najgłupszego pisma zaśpiewa 300Z, więc droga prawna jest fikcją. I tu
    > jest kwadratura koła.

    Kolega proponował powrót do PRL stawiając tamtejszy układ bankowy za wzór.
    Obawiam się, iż w "wesołych" czasach to akurat na dochodzenie swych praw z
    tytułu egzekucji miałbyś małe szanse.
    Dodam tylko, że zawiadomienie o przestępstwie można złożyć w prokuraturze
    lub na Policji oczywiście bez adwokata. Ostatecznie gdy się wytłumaczy
    policjantowi w czym rzecz to powinien jakoś to tam spisać do kupy w formie
    zeznania. Tu sprawa jest inna moim zdaniem. Nie od dziś wiadomo, że z
    "usług" policji nie lubi korzystać ktoś, kto ma coś na sumieniu...

    > Bo z Twojej wypowiedzi wynikało, jakoby kredyt był tylko kwestią
    > zaufania, a nie rzetelnych wyliczeń banku, który chyba arytmetkę znać
    > powinien.

    I tak i nie. Arytmetyka to jedno. Ale swego czasu bank wydał mi KK na
    podstawie oświadczenia, iż utrzymują mnie rodzice i dają mi 1500zł
    miesięcznie na życie. Było to potwierdzone wpływami na konto w tym banku, a
    miałem je rok czy dwa - już nie pamiętam. Po roku z karty zrezygnowałem,
    potem po jakimś czasie znowu wystąpiłem i znowu dali, tym razem już miałem
    dochody, ale umowę na czas określony - bank stwierdził, że w moim przypadku
    sprawy nie widzi i proszę bardzo. Dla odmiany inny bank, w którym mam konto
    od bodaj 5 lat jakiś czas temu (chyba niecały rok) przesłał mi w ramach
    promocji karta za podpis umowę o KK na 6000zł. Na ten rachunek nie wpływa
    moje wynagrodzenie za pracę, zatem ów bank nie wie gdzie pracuję, jakie mam
    dochody, a jedynie jakie lokaty no i jak zarządzam swoimi finansami. Zatem
    arytmetyka tak, ale jeśli bank Cię zna to zaufanie też ma niebagatelne
    znaczenie.

    > Nie mówię o nieodpowiedzialnym braniu kredytów (choć to też się zdarza),
    > ale o wypadkach losowych, bo tak zdaje się było w oryginalnym wątku.
    > Gdyby zdarzyło się tobie albo komuś z twoich najbliższych ciężko
    > zachorować i skuteczna kuracja wymagałaby wydania kredytu udzielonego na
    > dom/samochód/etc. na koszty leczenia nie wahałbyś i chciałbyś potem
    > dojść do ugody z bankiem. Nie chciałbyś ,,windykatorów'' ani nie byłoby
    > to z góry zamierzone oszustwo.

    No wiesz... to nie taka prosta sprawa sprzedać auto na kredycie (bank jest
    współwłaścicielem przecież) czy dom z hipoteką. A gdybyś chciał coś
    zaszachrować to już niestety oszustwo. W grę wchodzi kwestia moralna - czy
    matka głodującego dziecka ma prawo ukraść jedzenie ze sklepu czy nie?
    Niemniej - w moim przekonaniu można się ułożyć z bankiem, pod warunkiem, że
    nie myśli się tylko i wyłącznie o sobie, ale dostrzega interesy też i tej
    drugiej strony, która przez nasze działanie jest poszkodowana.

    > Wiesz, widziałem już takie kombinacje, że to mnie nie rusza. Ludzie
    > bywają niepoprawnymi optymistami, a do tego życie w swoich objawach jest
    > tak różnorodne, że istnieje tysiące przypadków kredytów na 400 przy
    > dochodach 600, które są spłacane bez problemu.

    Dlatego bank musi też ocenić właśnie potencjalną uczciwość klienta. A co tu
    dużo mówić - emeryci czy renciści są dla banku bardzo dobrymi
    kredytobiorcami, bo mają PEWNE i STAŁE źródło dochodu. Podejrzewam, iż
    niejeden bank wolałby widzieć u siebie 3 emerytowanych wojskowych z
    dochodami 2500zł/mc każdy niż jedną osobę z DG deklarującą 15000zł/mc.

    Spodziewane wsparcie od
    > wujka z ameryki, zwrot podatku, zaległa rewaloryzacja..... zdziwiłbyś
    > się jak ludzie o niskich dochodach potrafią przewidzieć i uwzględnić
    > każdy grosik.

    Wiem o czym mówisz, bo moje dochody nie są wcale wysokie.

    > Klienci lombardu itp. to dla mnie też zagadka, ale dokąd jest to
    > dobrowolne i nikt nie nasyła na nich bandytów to to jest ich sprawa.

    Bandytów nie, ale termin wykupu np. rodzinnej pamiątki ze złota też jest
    określony. Mija czas i lombard ma prawo rzecz sprzedać, bowiem przechodzi na
    jego własność. Gdy jest na nią klient to pech dla zastawiającego. I nie może
    on mieć pretensji do lombardu, że sprzedali.

    pzdr

  • 45. Data: 2006-08-18 19:36:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl> writes:

    > O ile nie robisz lewych interesów i jesteś spokojnym obywatelem o
    > europejskich/dalekowschodnich rysach bez zamiłowania do materiałów
    > wybuchowych, chyba nie masz się czego obawiać.

    To bardzo ladnie wyglada w teorii, niestety w praktyce lista
    warunkow niezbednych by nie miec sie czego obawiac bardzo mocno
    sie wydluza. I duza jej czesc nie ma nic wspolnego z zadnymi
    czynami nielegalnymi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2006-08-18 19:38:20
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-18 18:17, osobnik I.b stwierdził, iż:
    [bzdury]

    Głupiś.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 47. Data: 2006-08-18 20:39:11
    Od: "I.b" <p...@p...com>

> [...]
    > niezbędnych do życia. Doprawdy nie pojmuję jak można wpaść w pułapkę
    > kredytową przy tak niskiej inflacji, tanich kredytach i nadwyżkach

    Widzisz, piszac o PRL-u nie mialem na mysli powrotu do prlu czy chwalenia
    tego czy tamtego, a jedynie by dac przyklad, ze nawet za tamtych czasow
    bankowosc byla na nogach a nie na glowie jak to dzis ma miejsce w Polsce...
    cvzy naprawde teraz nalezy kazdemu dokladnie tlumaczyc wszystko bo nikt nie
    potrafi ze zrozumieniem przeczytac odnosnien, analogi itp?
    a ponoc dzis tak strasznie mamy duzo wyksztalconej mlodzierzy... a napisz,
    ze za PRL-u to dzialalo tak lub inaczej a juz napisza, ze chcesz powrotu
    PRL-u....

    > tylko
    >
    > No patrz... a u nas jest już prawie 4 mln samych KK... Na Zachodzie pewnie
    > wielokrotnie więcej to się ten prezes nabiega sprawdzając zdolnośc
    > kredytową...

    Oj i biegaja i to dosc sprawnie, zwlaszcza po ostanim [poltora roku temu w
    UK] wpadku bankow. Gdzie sad stwierdzil, iz to banki zaniedbaly interesow
    swoich klientow a nie wina byla po stronie nieplacacego.

> [...]
    > wynika fakt, iż mleczko X jest drogie. Tak jak nie interesuje mnie w co
    > złego zainwestował bank, że podnosi naraz opłaty.

    Mleczarnie to ty dales jako przyklad ja go rozwinelem by pokazac, ze to
    zaden przyklad, bo sektor finansowy nie da sie porownac do sektora
    produkcyjnego czy handlowego. Poza tym nie rozumiem pojecia "sprzedaje
    usluge prowadzenia konta czy karty" - czyli co? To bank robi ci lache, ze ty
    dasz kase do banku ktora on obraca?! Czy tez karte dzieki ktorej bank moze
    Trzymac twoja gotowke a ty jedynie obracasz virtualnymi pieniedzmi, co jest
    wyjatkowo dobre dla banku. I jeszcze dziekujesz za to bankowi, ze Tobie na
    to pozwala placac i nazywajac to usluga... Zrozum, to ty robisz usluge dla
    banku!

    > Tylko kolego Tobie się marzy przewidywalność na 30 lat naprzód, bo i takie
    > kredyty są. Pokaż mi analityka z 1976 roku, który przewidział sytuację w
    > Polsce w 2006.

    Kredyty wieloletnie sa przewaznie sporzadzane na innych zasadach niz krotko
    terminowe, jesli myslisz o pozyczce budowlanej, to chyba nie musze
    tlumaczyc, ze gwarantem jest tu ten dom na ktorego bierzesz kredyt wiec nie
    wazne sa twoje dochody bo bank i tak swoje odzyska. Jednak dajac kredyt
    komus kto ma 1000 zl dochodu i rate 500 jest moim zdaniem celowym dzialaniem
    by ubezwlasnowolnic delikwenta poprzez dozywotnia wierzytelnosc - bo w 80%
    ten klient nie splaci tego dlugu.

    > Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której bank mówi mi, że wie lepiej ode
    > mnie
    > czy spłacę czy nie spłacę.

    Jest to o wiele bardziej korzystniejsze niz ci sie wydaje. Staraj sie troche
    szerzej spojzec na te sprawy a nie jedynie zza widoku swoich pensji i
    dochodow.

  • 48. Data: 2006-08-18 20:40:02
    Od: "I.b" <p...@p...com>

    > Lepiej znaleźć pracę i masz otwartą drogę do normalnego konta. Z normalną
    > kartą i książeczką czekową.

    Kazdy sposob jest dobry, byle zrobic to njataniej i najszybciej. Normalne
    konto z debetowka, czekami mozna dostac nie pracujac - zaden problem!

> [...]
    > studenckim to nie ma kont bezpłatnych. Więc bezpłatność kont w UK nie jest

    Ale naprawde sprawdz co jest w dodatkach i zadzwon lub przejdz sie do banku
    zapytaj... czasem na witrynie www nie znajdziesz wszystkiego...

    > O ile przyznają oczywiście. Odsetki też zależą od wariantu, bo w Barclays
    > bodajrze przy koncie płatnym 5 funtów miesięcznie jest overdraft do 1000
    > oprocentowany na 0.

    Ja mam kilka overdraft'ow przyznanych z urzedu:) nawet sie o nie nie
    staralem i nie place za nie zlamanego pena.
    Tak samo karty kredytowe - zero oplat.

    > Ja tam nie mam nic do ukrycia przez HM Inland Revenue, więc się niezbyt
    > przejmuję.

    ale 90% anglikow tak:)) bo oni cenia nawet pena! jasne jesli pracujesz na
    etat i nie masz nic na boku to nic nie zrobisz, ale wowczas tez nic nie
    zarobisz, bo ile mozna zorbic pracujac na godziny? 30k rocznie? 50k?

  • 49. Data: 2006-08-18 20:41:50
    Od: "I.b" <p...@p...com>

> [...]
    > warunkow niezbednych by nie miec sie czego obawiac bardzo mocno
    > sie wydluza. I duza jej czesc nie ma nic wspolnego z zadnymi

    W praktyce, nie osiagniesz nigdy stanu, ze nie bedziesz sie niczego obawiac!
    Chyba, ze masz pokaznych rozmiarow majatek i wplyw na wydazenia.

  • 50. Data: 2006-08-18 20:57:38
    Od: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>

    > Kazdy sposob jest dobry, byle zrobic to njataniej i najszybciej. Normalne
    > konto z debetowka, czekami mozna dostac nie pracujac - zaden problem!
    Mimo wszystko, większość banków wymaga wpływów, a więc pracę wypadałoby
    mieć. Albo majątek.

    > Ale naprawde sprawdz co jest w dodatkach i zadzwon lub przejdz sie do
    > banku zapytaj... czasem na witrynie www nie znajdziesz wszystkiego...
    Ale wiesz, czy tak tylko sobie gdybasz? Bo z tego co wiem, to RBS ma
    bezpłatne tylko konta studenckie (nie jestem pewien czy mają
    młodzieżowe/postgraduate).

    > Ja mam kilka overdraft'ow przyznanych z urzedu:) nawet sie o nie nie
    > staralem i nie place za nie zlamanego pena.
    Nie rozumiesz, co napisałem. Płacąc te Ł5 możesz mieć do 1000 ovedraftu bez
    oprocentowania. Nie mówię o opłatach za overdraft, bo tak długo jak z tego
    nie korzystasz to ich nie ma.

    > Tak samo karty kredytowe - zero oplat.
    j.w.

    > ale 90% anglikow tak:)) bo oni cenia nawet pena! jasne jesli pracujesz na
    Jakież to szczęście, że w UK są jeszcze Szkoci, Walijczycy i Irlandczycy ;-)

    > etat i nie masz nic na boku to nic nie zrobisz, ale wowczas tez nic nie
    > zarobisz, bo ile mozna zorbic pracujac na godziny? 30k rocznie? 50k?
    A 50k rocznie to mało? To jest chyba sporo powyżej średniej krajowej...
    Jakby to powiedzieć... Mnie 50k rocznie jak najbardziej satysfakcjonuje i
    nie widzę potrzeby wchodzenia w konflikt z IR.
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik