  • Data: 2006-11-08 13:51:48
    Temat: Weksel bankowy
    Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    biorę kredyt hipoteczny w jednym z banków. Do podpisania aktu notarialnego mam
    jeszcze chwilę czasu, natomiast spotkałam się z dość dziwną dla mnie sytuacją.
    Bank w postaci doradcy poprosił mnie o nabycie w dowolnym banku weksla bankowego
    za kwotę 10, 50 lub 100 zł, podpiszę go jako jedno z zabezpieczeń. Prośbę swoją
    motywował tym, że generalnie weksli brak, bo jest zmiana layoutu weksla i ciężko
    je dostać. Bez weksla będę musiała przejechać się do urzędu gminy po
    potwierdzenie (nie pamiętam już czego ono dotyczyło), ale wolalabym tego
    uniknąć.
    Mam pytanie: czy bank może tego ode mnie wymagać? Albo weksel albo
    zaświadczenie, czy nie jest to w gestii banku aby zdobyć weksel?
    Pytałam również znajomej, która pracuje w innym dużym banku - też mają problem z
    wekslami.
    Czy wiecie może gdzie go można na 100% kupić? Piszę z Warszawy