  • 11. Data: 2012-09-20 21:24:19
    Temat: Re: "Wyczyszczenie" konta w PKO BP - co robić dalej?
    Od: Anbu <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jako autor tego wątku chciałbym poinformawać o pozytywnym zakończeniu sprawy. Miałem
    dziś telefon z oddziału krakowskiego, że pieniądze są zwrócone, a pobrała je osoba
    która miała takie sami imię i nazwisko jak ja.
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za udzielone mi rady.
    Anbu.

  • 12. Data: 2012-09-20 21:34:06
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-09-20 21:24, Anbu pisze:
    > Jako autor tego wątku chciałbym poinformawać o pozytywnym zakończeniu sprawy.
    Miałem dziś telefon z oddziału krakowskiego, że pieniądze są zwrócone, a pobrała je
    osoba która miała takie sami imię i nazwisko jak ja.

    Czy to oznacza że pracownik banku wyszukał klienta po nazwisku bez
    sprawdzania adresu/pesela/numeru dowodu i myśląc że wypłaca
    właścicielowi obciążył nie to konto, które powinien?

  • 13. Data: 2012-09-20 23:25:12
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-20 21:24, Anbu pisze:
    > Miałem dziś telefon z oddziału krakowskiego, że pieniądze są zwrócone, a pobrała je
    > osoba która miała takie sami imię i nazwisko jak ja.

    No to fajne procedury weryfikacji osób, które chcą mieć dostęp do
    rachunku w oddziale mają w tym bank. Nie ma co. Swoją drogą to się
    nadaje do prasy. A potem ludzie się dziwią, że można "na słupa" wypłacać
    kasę...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 14. Data: 2012-09-21 08:20:06
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-20 21:34, osa pisze:
    > Czy to oznacza że pracownik banku wyszukał klienta po nazwisku bez
    > sprawdzania adresu/pesela/numeru dowodu i myśląc że wypłaca
    > właścicielowi obciążył nie to konto, które powinien?

    Co się dziwisz? przecież to "instytucja zaufania publicznego". Tam są
    wyższe standardy :-)
    Ja za takie niedopełnienie obowiązków na drugi dzień wylatuję z roboty z
    hukiem.
    Strach takim dawać pieniądze do przetrzymania.

  • 15. Data: 2012-09-21 19:03:29
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Anbu
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

> [...]
    > jak ja.
    > Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za udzielone mi rady.

    Fajnie, że nie mieliście obaj w tym samym czasie większej lokaty...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 16. Data: 2012-09-24 15:23:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 20 Sep 2012 12:24:19 -0700 (PDT), Anbu wrote:
> [...]
    > sprawy. Miałem dziś telefon z oddziału krakowskiego, że pieniądze są
    > zwrócone, a pobrała je osoba która miała takie sami imię i nazwisko

    Ja piernicze, to jest jednak parabank...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 17. Data: 2012-09-24 16:50:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 15:23:27 UTC+2 użytkownik Michal Tyrala
    napisał:

    > Ja piernicze, to jest jednak parabank...
    Zwykły błąd pracownika.
    Bank przecież kasę zwrócił, klient nic nie stracił.
    Nie zebym bronił PKO bo mnie to ani grzeje ani ziębi ale tu bank zachował sie
    prawidłowo.
    Pomyłki się zdarzaja niesztety

  • 18. Data: 2012-09-24 17:41:15
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 16:50:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >
    > Bank przecież kasę zwrócił, klient nic nie stracił.
    >
    > Nie zebym bronił PKO bo mnie to ani grzeje ani ziębi ale tu bank zachował sie

    Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać komuś kasę z konta.
    Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje. Wystarczy znajomość imienia i
    nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać np. Jan Kowalski i wyskoczy kilkaset kont do
    wyczyszczenia jak na tacy.

  • 19. Data: 2012-09-24 18:16:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 17:41:15 UTC+2 użytkownik Piotr Hołda napisał:
    > Żartujesz prawda? Pracownik ma dostęp i może bez problemu pobrać komuś kasę z
    >konta.
    Musi mieć dostęp. Żeby np Tobie kasę wypłacić jak staniesz przy okienku.

    >Żadna procedura wewnętrzna tego nie kontroluje.

    Zapewne jest na to procedura ale pracownik czegoś nie dopatrzył(np nie zweryfikował
    peselu klienta czy czegoś tam. Teraz pewnie poniósł za to konsekwencje- jak tamten
    klient nie odda kasy/nie zgodzi się na obciążenie swojego konta to obciążą pracownika
    zapewne.

    >Wystarczy znajomość imienia i nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać np. Jan
    >Kowalski i wyskoczy kilkaset kont do wyczyszczenia jak na tacy.

    Pewnie tak można w wielkim uproszczeniu oczywiście i takie sytuacje sie zdarzały
    przecież w bankach(czynnik ludzki). Ale żaden z Janów Kowalskich nie powinien być
    mimo to stratny ni grosza- to sprawa pomiędzy bankiema a nieuczciwym pracownikiem.
    Oczywiście odpowiednie pocedury każdy bank ma ale zdarza się że czynnik ludzki
    zawodzi(zwykła pomyłka lub nieuczciwość)
    listonosz też czasami list wrzuci nie do tej skrzynki co trzeba, komornik zwindykuje
    nie tego co powinien itp.

  • 20. Data: 2012-09-24 18:19:51
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    i nazwiska. Można sobie na ślepo wpisać np. Jan Kowalski i wyskoczy >kilkaset kont do
    Nie bardzo wiem co Ciebie tak dziwi. Wiesz że np byle sklepikarz u którego płaciłeś
    karta ma na wydruku Twój pełny nr twojej karty kredytowej?