  • 1. Data: 2009-12-23 07:47:43
    Temat: Z cyklu kk, która może się opłacać
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W końcu się zebrałem do napisania.

    Wiadomo, że każdy robi zakupy. Jedni tu inni tam, jedni często i mało,
    inni rzadko a dużo. Ja chciałbym przedstawić małe obliczenia dla
    partnerskiej kk z Mille - Piotr i Paweł:

    http://tinyurl.com/millekk-pp
    http://preview.tinyurl.com/millekk-pp

    Karta raczej niepopularna, ale jak się jej przyglądnąć z bliska IMO
    całkiem sensowna. Piotr i Paweł do najtańszych sklepów raczej nie należy,
    ale ma też bardzo dużo produktów podstawowych/popularnych, które cenami
    zbytnio od innych sklepów nie odbiegają, nawet od wielkich hurtownio-
    kołchozów zwanych hipermarketami. Na pewno ma przewagę jeżeli chodzi o
    szybkość zakupów, szeroki wybór produktów i kolejki przy kasie - tutaj
    można powiedzieć jest w ścisłej czołówce. Reasumując coś za coś.
    Posiadając rzeczoną kk dostajemy 5% zniżki (już przy kasie podczas
    płacenia) za każdy paragon powyżej 50 pln - całkiem sensowna oferta.
    Przyjąłem średnią krajową, że wydamy kartą rocznie 8000 pln i zapłacimy
    za nią tylko 40 pln na następny rok.

    8000 / 12 m-c = 666,666 na m-c - no jakby nie patrzeć karta jest do tego
    mocno szatańska!

    Myślę, że przy aktualnych cenach, taka kwota jest, mniej więcej, do
    osiągnięcia dla dwójki ludzi - zakładając, że ich na to stać, ale to jest
    chyba raczej oczywiste.
    Z tych 8000 pln uzyskamy 5% czyli 400 pln rocznie, minus opłata za kartę
    40 pln, także jesteśmy 360 pln do przodu. W przypadku nie osiągnięcia
    progu 8k za kartę zapłacimy 70 pln, więc minimalna kwota jaką musimy
    wydać kk to 1400 pln i jesteśmy na zero no i zaczynamy zarabiać hłe hłe.
    To co? Do banku po kartę i w regały ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-12-23 08:05:35
    Temat: Re: Z cyklu kk, która może się opłacać
    Od: " jk" <j...@g...pl>

    Masz rację. Karta jest ok. Ja co prawda nie mam ochoty z niej korzystać w
    następnym roku (chyba, że za darmo, bo retencja może mnie zwolni z opłaty), więc
    przez pierwszy rok mam zakupy 5% tańsze.
    A sklep rzeczywiście jest w czołówce.

  • 3. Data: 2009-12-23 08:14:21
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

    > Z tych 8000 pln uzyskamy 5% czyli 400 pln rocznie, minus opłata za kartę
    > 40 pln, także jesteśmy 360 pln do przodu.

    Proponuję korzystniejszy system "zarabiania". Złóż zlecenie w mojej firmie
    na usługi o wartosci 8000 a 400zł rabatu dostaniesz od ręki. Lepiej nawet,
    te 8000 nie musi być twoje. Wystarczy że "nagonisz" klienta ;-)

  • 4. Data: 2009-12-23 08:36:41
    Od: Magniana <...@a...pl>

    On Wed, 23 Dec 2009 08:47:43 +0100, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > płacenia) za każdy paragon powyżej 50 pln - całkiem sensowna oferta.
    > Przyjąłem średnią krajową, że wydamy kartą rocznie 8000 pln i zapłacimy

    Masz racje tez tak sobie liczylem ale:
    Gdy robisz zakupy w kołchozie ceny są niższe (w granicach 15%) anizeli w
    P&P dlatego myślę że ta karta to pozorna oszczednosc. Oczywiscie na
    jedzeniu nie mozna oszczedzac jednak patrzac na swoj koszyk zakupow
    spostrzeglem ze wiekszosc zakupow to produkty w opakowaniach,butelkach etc
    i na pewno nie uswiadcze tej podwyzszonej jakosci tych produktow tylko
    dlatego ze wybralem P&P.

    --
    Magnana

  • 5. Data: 2009-12-23 09:10:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:36:41 +0100, Magniana napisał(a):

    > Masz racje tez tak sobie liczylem ale: Gdy robisz zakupy w kołchozie
    > ceny są niższe (w granicach 15%) anizeli w P&P dlatego myślę że ta karta
    > to pozorna oszczednosc.

    Z tego co przeglądałem, swój standardowy koszyk, to u mnie patrząc
    ogólnie, za całość, różnicę są naprawdę śladowe. Tylko ja mam inny
    priorytet, bo w Pawle i Gawle uwinę się w 25 min razem z dojazdem, bo mam
    blisko (oczywiście poza godzinami szczytu) a kołchoz to wyprawa na 45 min
    jak nie lepiej, oczywiście w moim przypadku. Tak jak wspomniałem, to już
    są jednak kwestie indywidualne.

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-12-23 09:32:40
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx pisze:

> [...]
    > progu 8k za kartę zapłacimy 70 pln, więc minimalna kwota jaką musimy
    > wydać kk to 1400 pln i jesteśmy na zero no i zaczynamy zarabiać hłe hłe.

    Obliczenia są złe, bo w P&P i tak można dostać kartę rabatową 3% (mam
    taką, o ile pamiętam to trzeba wydać jednorazowo 200zł i dają). Zatem
    "zysk" na karcie od Mille wynosi tylko 2%. Co więcej - jak płacisz kartą
    z cashbackiem to masz dodatkowy "rabat". Ergo: Nie opłaca się. :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-12-23 10:40:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 10:32:40 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > "zysk" na karcie od Mille wynosi tylko 2%. Co więcej - jak płacisz kartą
    > z cashbackiem to masz dodatkowy "rabat". Ergo: Nie opłaca się. :-)

    Tak karta rabatowa 50-200 pln = 3% a powyżej 200 pln = 4%

    8k pln wydane kk daje 360 pln
    8k pln z karty rabatowej daje 240 pln lub 320 pln

    1% cashback prawie wyrównuje szanse w przypadku 4%, prawie. Poza tym
    zawsze musimy pamiętać aby kupować za ponad 200 pln. Pytanie też się
    rodzi ile jeszcze wytrzyma ten 1% cashback? Alior już się powoli wycofuje
    i zostaje Polbank Era, też nie wiadomo jak długo. Rozwiązanie pierwsze ma
    jedną kartę a drugie dwie.

    PS Dla ścisłości nie mam kk Piotr i Paweł i nie pracuję w mille.

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-12-25 00:02:26
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2009-12-24 22:09, Maciej Loret pisze:

    > VISACarrefour- 10%.

    W piątki :-)

  • 9. Data: 2009-12-25 15:28:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 24 Dec 2009 22:09:44 +0100, Maciej Loret napisał(a):

    > A wybór jakby ciut większy niż w PiPie...

    Jeżeli chodzi o artykuły spożywcze to bym polemizował, ale ogólnie to tak
    wybór na pewno większy.

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2009-12-28 07:43:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 25 Dec 2009 22:10:17 +0100, Maciej Loret napisał(a):

    > Ja - nie. Owszem, w Carrefourze nie ma kawy po 1200PLN/kg, ale jakby nie
    > jest to najważniejsze dla 99% ludzi...

    Hmmmm co do kawy to nie wnikam, bo kupuję tylko w palarniach albo z
    włoch, ale 1,2k to i tak chyba lekko przesadziłeś. Co do reszty, to nie
    oszukujmy się - hipermarkety to są hurtownie gdzie chodząc po magazynie
    robisz po prostu zakupy. Przykładowo weźmy majonez - w hipermarkecie masz
    3 metrową półkę, gdzie stoi winiary i kolejne 3 metry gdzie stoi helmans.
    To wszystko. W sklepie na osiedlu jest czasami większy wybór towaru niż w
    kołhozach. Ale to chyba w sumie nie dziwne, bo te sklepy mają zupełnie
    inne cele.

    Xenocide