  • 11. Data: 2005-12-28 20:55:24
    Temat: Re: Zapomniałam zamknąć konto - grożą mi sądem
    Od: "Tytus" <S...@...com>

    > Kilka lat temu miałam otwarte konto w BPH. Przestałam go używać prawie 3
    > lata
    > temu.

    Idz do tego oddzialu, popros o rozmowe z naczelnikiem.dyrektorem (nie wiem
    jak to wyglada - sprawdzisz na tablicy informacyjnej), powiedz ze jestes
    zupelnie zaskoczona sytuacja, bo 3 lata temu prosilas "dysponentke" o
    zamkniecie rachunku i bylas przez caly ten czas przekonana ze to sie
    rzeczywiscie stalo...

    Mialem analogiczna sytuacje w BPH. Podzialalo natychmiast...

  • 12. Data: 2005-12-28 21:29:25
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Widzę, ze liczba fanów tego pazernego banku lawinowo rośnie ;)
    > A na poważnie:
    > Przeczytaj sobie wątek http://tiny.pl/xk7g dotyczący identycznej sprawy,
    > a zwłaszcza weź pod uwagę treść Art. 728 Kodeksu cywilnego:
    >
    > "§ 1. Przy umowie zawartej na czas nieoznaczony bank jest obowiązany
    > informować posiadacza rachunku, w sposób określony w umowie, o każdej
    > zmianie stanu rachunku bankowego."

    Ten powyższy Art. 728 praktycznie utracił swą moc. Patrz Art. 733 KC
    "Przepisy niniejszego tytułu nie uchybiają przepisom o rozliczeniach
    pieniężnych."
    i Art. 53 ustawy Prawo Bankowe
    1. Bank może wydać posiadaczowi rachunku oszczędnościowego oraz posiadaczowi
    rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej imienną książeczkę
    oszczędnościową lub inny imienny dokument potwierdzający zawarcie umowy. W
    nazwie dokumentu należy użyć w odpowiednim przypadku wyrazu
    "oszczędnościowy".
    2. Wydanie dokumentu, o którym mowa w ust. 1, zwalnia bank od obowiązku
    przesyłania posiadaczowi rachunku bankowego wyciągów z tego rachunku.
    Tym samym nie można uwzględniać Art. 728 w przypadku wydania choćby
    potwierdzenia otwarcia rachunku, co chyba każdy bank robi w celu uniknięcia
    konsekwencji z Art. 728 KC.

  • 13. Data: 2005-12-28 22:47:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    K.K. napisał(a):
    > Ten powyższy Art. 728 praktycznie utracił swą moc. Patrz Art. 733 KC
    > "Przepisy niniejszego tytułu nie uchybiają przepisom o rozliczeniach
    > pieniężnych."
    > i Art. 53 ustawy Prawo Bankowe

    który nie dotyczy rozliczeń pieniężnych

> [...]
    > Tym samym nie można uwzględniać Art. 728 w przypadku wydania choćby
    > potwierdzenia otwarcia rachunku, co chyba każdy bank robi w celu

    mam wątpliwości czy potwierdzenie zawarcia umowy, to dokument o jaki
    chodzi w ust.1...

    KG

  • 14. Data: 2005-12-29 00:14:39
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 28 Dec 2005 21:08:54 +0100, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Dnia 2005-12-28 14:16, osobnik Chris stwierdził, iż:
    >
    > Oczywiście. Dochodzenie należnych opłat jest naganne. Wszystko powinno
    > być za darmo ;)

    Czy te opłaty były należne, to sie jeszcze okaże.
    Czy nie zastanawia Cię, że większość opisywanych tutaj tego typu
    problemów dotyczy ciągle tego samego banku?

    --
    Krzysztof

  • 15. Data: 2005-12-29 08:39:53
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-29 01:14, osobnik Chris stwierdził, iż:
    > Czy te opłaty były należne, to sie jeszcze okaże.

    To, że mogły się przedawnić, nie oznacza, że nie były należne. Konto
    było? Było. Opłata za prowadzenie była? Była. Więc w czym problem? Oddać
    i po sprawie. Jeśli masz inne podejście - otwórz firmę i daj się
    odbiorcom/klientom oskubać.

    > Czy nie zastanawia Cię, że większość opisywanych tutaj tego typu
    > problemów dotyczy ciągle tego samego banku?

    Nie (weź pod uwagę choćby ilość klientów). Po drugie, znaczna część tych
    problemów, to sytuacje takie, jak ta (pomijając oczywiście ostatnie
    zmiany w TOiP, z którymi dyskutować nie będę), czyli IMHO bezzasadne.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 16. Data: 2005-12-29 10:15:11
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zuzaczek <z...@g...pl> napisał(a):
    [...]
    > Czy gra jest warta wyprawki? Nie chce narażać się na jakieś sprawy sądowe i
    > poświęcać czas jeśli mogłoby się okazać, że moja sprawa jest dosyć sporna.

    Hej,
    To co bym zrobił to:
    1. Zwrócił się do banku o uzasadnienie kwoty roszczenia tj. na przykład
    wykaz transakcji na rachunku, z których wynika te 270 PLN.
    2. Jeśli kwota jest zasadna, tj. opłaty wynikają z regulaminu nie są
    skutkiem nielegalnych zapisów umów, zapłaciłbym.
    3. Gdyby opłaty zostały naliczone w oparciu o zastrzeżone zapisy umowne i
    miał wenę do zawalczenia z bankiem, to raczej też bym zapłacił żeby
    zatrzymać procedurę windykacyjną ze strony banku i naliczanie odsetek, a
    potem dochodził należności przed UOKiK lub Arbitrem Bankowym.

    Możesz oczywiście chwycić szabelkę w dłoń i pognać do sądu, ale miej
    świadomość, że kwota jest mała, ale jeśli przegrasz, to nie licząc
    zmarnowanego czasu, zwiększy się ona o koszty sądowe i koszty zastępstwa
    procesowego, czyli pewnie wielokrotnie.
    Zresztą spójrz na to obiektywnie. Uważasz swoje postępowanie za
    zdroworozsądkowe?

    Miłego dnia
    Tomek

  • 17. Data: 2005-12-29 12:54:13
    Temat: Re: również BPH - trochę inna sprawa...
    Od: "kasia " <e...@N...gazeta.pl>

    Podepnę się tu bo również dotyczy BPH...

    Miesiąc temu dostałam wyciąg z BPH ul.Nowogrodzka Warszawa - opłata za
    prowadzenie konta sezam i jakieś odsetki: razem jakieś 5-6 zł. NIGDY nie
    zakładałam konta w BPH (jestem szczęśliwą klientką mbanku ;-) ). Teraz jak się
    domyślam , co miesiąc będą mi powiększac minus o jakieś 5-6 złotych...

    I co teraz?
    Olać (za przeproszeniem) - bo przecież nigdy nie byłam nawet w BPH!!!

    Czy iść zrobić dym??? Jakim prawem założyli mi konto bez mojej wiedzy i
    zgody????? Co to za bank jakiś dziwny...

  • 18. Data: 2005-12-29 13:24:56
    Od: maho <m...@p...net>

    [2005-12-29 12:54], kasia napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy iść zrobić dym??? Jakim prawem założyli mi konto bez mojej wiedzy i
    > zgody????? Co to za bank jakiś dziwny...

    Ja bym wyjaśnił sprawę. Możliwe że ktoś założył konto na twój zgubiony
    dowód i zrobi (albo już zrobił) jakiś przekręt za pomocą konta.

    pozdrav

    maHo

  • 19. Data: 2005-12-29 13:52:24
    Od: "kasia " <e...@N...gazeta.pl>

    > Ja bym wyjaśnił sprawę. Możliwe że ktoś założył konto na twój zgubiony
    > dowód i zrobi (albo już zrobił) jakiś przekręt za pomocą konta.

    Na pewno sie przejadę po Nowym Roku - jak nie zapomne, to napiszę w jaki to
    cudowny sposób konto zostało załozone...
    A dowodu osobistego nie zgubiłam :-) Poza tym na wyciągu nie ma żadnych
    transakcji poza opłatą za prowadzenie...

  • 20. Data: 2005-12-29 14:36:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Nowakowski" <m...@U...net.pl> wrote in message

> [...]
    > było? Było. Opłata za prowadzenie była? Była. Więc w czym problem? Oddać
    > i po sprawie. Jeśli masz inne podejście - otwórz firmę i daj się

    BTW, co w ogole oznacza "prowadzenie konta"? Czy to jest dokonywanie
    operacji na rachunku, czy moze utrzymywanie informacji o otwarkum rachunku w
    systemie komputerowym i robie backup'ow?

    > Nie (weź pod uwagę choćby ilość klientów). Po drugie, znaczna część tych
    > problemów, to sytuacje takie, jak ta (pomijając oczywiście ostatnie
    > zmiany w TOiP, z którymi dyskutować nie będę), czyli IMHO bezzasadne.

    Mowia, ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ;).

    MK