eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTechnologie zarzadzania ryzykiem inwestycyjnym ze stajni AAA NobelistsZawieszono handel akcjami UBS Re: Technologie zarzadzania ryzykiem inwestycyjnym ze stajni AAA Nobelists
    From: Darius <d...@y...ie>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw,pl.biznes.banki
    Subject: Zawieszono handel akcjami UBS Re: Technologie zarzadzania ryzykiem
    inwestycyjnym ze stajni AAA Nobelists
    Date: Mon, 9 Jun 2008 09:42:47 -0700 (PDT)

    On Jun 9, 5:46 pm, "root" <r...@v...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mieciu.AP Szuszczkiewicz" <m...@w...pl> napisał w
    > wiadomościnews:g2jge6$jvo$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Jakby to powiedziec... Mnie sie wydaje ze to raczej jest konfabulacja a nie
    > jakis przedruk. Ale nie chce nikogo obrazic bo moze sie myle. Wiec moze
    > wzmiankowany ekspert sie odezwie i wyjasni nam maluczkim o co chodzi?

    na wstepie prosty test
    czy te headlines to dobre, zle, neutralne wiadomosci , warto je
    czytac, znac ?

    June 9 (Bloomberg) -- It's been at least 10 years since Lehman
    Brothers Holdings Inc. Chief Executive Officer Richard Fuld watched
    his company's share price drop 50 percent from the peak,

    * Lehman Raises $6 Billion in Share Sale After Reporting $2.8
    Billion Loss
    * U.S. Stocks Gain as Oil Drops, McDonald's Sales Lift Confidence
    in Economy
    * Pending Sales of Existing Homes in U.S. Unexpectedly Climbed
    6.3% in April
    * Fed's Feint to Higher Rates Fails to Enlist Goldman, Lehman-
    Leading Bulls
    * McDonald's May Sales Increase 7.7%, Driven by Demand in Europe,
    Australia
    * Discover Is Seeking $6 Billion From MasterCard, Visa in
    Antitrust Lawsuit
    * U.K. Notes Drop Most in 10 Years on Bets Inflation to Prompt
    Rate Increase

    * Early Heat Wave Strikes U.S. East Coast, Pushing Temperatures to
    Records
    # Wealth Evaporates in U.S. as Fuel Prices Clobber McMansions, SUV
    Makers
    # Lehman Unloads at Least $120 Billion of Assets to End Bear Stearns
    Stigma
    # Wall Street Banks Land First Blow in Battle for Clearing Derivative
    Trades
    # Diesel Overtakes Gasoline as Traders' Fuel Choice on Widest Spreads
    Ever
    # Ronaldo in Rio's Flamengo Approaches Reality as Real Advances 50% on
    Euros
    * U.K. Producer Prices Rise Twice as Fast as Forecast, Hampering
    Rate Cuts
    * Pending Sales of Existing Homes in U.S. Unexpectedly Gained 6.3%
    in April
    Stocks, Real Estate and Oil Are All Overvalued, According to Marc
    Faber
    UBS Shares Suspended

    Przecietny serwis gospodarczy otrzymuje dziennie 1000 takich
    headlines.
    Wartosciowanie, analiza, ocena kazdego newsu zajmuje co najmniej kilka
    sekund
    1000 x kilka sekund to juz jest godzina
    a gdzie czas na weryfikacje informacji z kilku zrodel,
    a gdzie czas na zapoznanie sie z pelnym tekstem informacji, dodatkowe
    konsultacje telefoniczne.

    Mozna zatem przyjac , ze indywidualny gracz wolniej analizuje
    headlines niz one naplywaja
    i nawet z czastkowej analizy, nie potrafi wyciagnac ani wnioskow, ani
    zastosowac ich w praktyce, czyli w grze.

    Przetworzenie headlines na format rss, xml, jak to uczynil FT i inni,
    niewiele zmienia, gdyz to jedynie inna forma indeksacji.

    Dlatego tez developerzy systemow Automatic Trading Desk opracowali
    nowy format przesylania informacji gospodarczych, finansowych, ktory
    jest czytelny, niezaleznie od dlugosci informacji, tekstu
    i umozliwia bezposrednie wczytywanie headlinow w tym formacie przez
    systemy Automatic Trading Desk.
    Nastepnie, po analizie leksykalnej, syntaktycznej, headlines juz jako
    predykaty sa czytane przez skrypt konfiguracyjny, uczacy sie na
    biezaco adaptacyjnej strategii , uwzgledniajacej zdarzenia
    okolorynkowe.

    Wiecej na ten temat mozna przeczytac m.in. na Automated Trading Desk i
    u wymienionego wczesniej profesora
    http://groups.google.com/group/automated-trading-des
    k?hl=en

    Pojawily sie juz wzdrozenia systemu do automatycznego handlowania
    opcjami na nieruchomosci jako aktywa.
    System zarzadza analiza ryzyka zmiany cen nieruchomosci,
    analizuje biezace trendy rynkowe, zdarzenia z rynku kredytowego,
    bankowego
    i pozwala na zarzadzanie handlem do 1000 nieruchomosci w czasie
    rzeczywistym,
    z opcja wlaczania sie w licytacje nieruchomosci i optymalizowania
    dlugoterminowego zysku
    dla portfela skladajacego sie w 100% z opcji na kontrakty futures na
    nieruchomosci, ktore to opcje, umozliwiaja realizacje fizycznego
    zakupu nieruchomosci na rynku spotowym.
    Kolateryzacja ubezpieczenia ryzyka zmiany cen dla porfela, pozwala na
    zbudowanie systemu samonapedzajacego koniunkture na rynku kontraktow
    futures, wywolujac efekt nadplynnosci, na ktory skarzyl sie Fatso w
    handlu srebrem,
    gdy liczba otwartych kontraktow nie pozwala na ich zamkniecie, gdyz
    nie maja nawet 1% pokrycia w fizycznej dostawie metalu.
    Dla rynku nieruchomosci, dla wywolania efektu kolejnej hossy, oceania
    sie, ze liczba otwartych kontraktow musi 200 razy przekraczac ilosc
    nieruchomosci w fizycznym obrocie, zakladajac ze kontrakty sa
    standaryzowane i ta standaryzacja ma zwiazek ze standaryzacja
    fizycznych nieruchomosci na rynku ( powierzchnia, wycena, status
    prawny, wielkosc dzialki, lokalizacja, ubezpieczenie i atrakcyjnosc
    handlowa).
    Czyli jedynie 1 na 200 zamknietych kontraktow moze byc sfinalizowany
    cesja warranta na nieruchomosc fizyczna.