  • 1. Data: 2007-01-12 12:19:05
    Temat: Zlota karta - American Express Gold - warto?
    Od: "Paltex" <t...@g...pl>

    Czy ma ktos zlota karte American Express?
    Co taka karta daje? Warto ja miec?

  • 2. Data: 2007-01-12 12:24:13
    Temat: Re: Zlota karta - American Express Gold - warto?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Paltex" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ma ktos zlota karte American Express?
    > Co taka karta daje? Warto ja miec?

    No ja mam, ale nie prawdziwą tylko Mille. I ona niewiele daje w
    Polsce. Choc jest fajna do przyszpanowania ;-). Za granica daje
    dobre kursy walut i 1% prowizji zamiast typowych 3% na Visa/MC
    (choć są karty z zerową prowizją - ING). Program rabatowy Mille
    jest opisany na stronie. Ale nie będę się wgłębiał, bo zapewne
    chodzi Ci o prawdziwego Amex'a.

    marekz

  • 3. Data: 2007-01-12 12:36:51
    Od: "MM" <m...@o...eu>

    > Użytkownik "Paltex" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No ja mam, ale nie prawdziwą tylko Mille.
    Ja też taką mam... od (z krótką przerwą) czterech lat.
    I czasem mam wrażenie, że ta z Millennium jest bardziej prawdziwa od tej
    przysyłanej z Londynu. ;)
    W tej chwili na świecie jest coraz więcej kart AmEx "nieprawdziwych" (wydawanych
    prze banki, a nie samego AmEx). Wystarczy poprzeglądać strony American Express w
    różnych krajach (odnośnik jest na górze strony polskiej filii AmEx)...

> [...]
    > (choć są karty z zerową prowizją - ING). Program rabatowy Mille
    > jest opisany na stronie. Ale nie będę się wgłębiał, bo zapewne
    Trzeba tylko zauważyć, że używanie "prawdziwego" wiąże się w Polsce z
    prowizjami, bo ta karta jest rozliczana w EURO.

    > marekz
    MM

  • 4. Data: 2007-01-12 21:28:56
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    MM <m...@o...eu> wrote:
    > Trzeba tylko zauwa?y?, ?e u?ywanie "prawdziwego" wi??e si? w Polsce z
    > prowizjami, bo ta karta jest rozliczana w EURO.

    A to dziwne bo moja w kraju jest rozliczana w zlotowkach. Taka z Londynu :)

    Pozdrawiam
    WWieslaw

  • 5. Data: 2007-01-12 22:19:52
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> wrote:

    > Polsce. Choc jest fajna do przyszpanowania ;-). Za granica daje
    > dobre kursy walut i 1% prowizji zamiast typowych 3% na Visa/MC
    > (choć są karty z zerową prowizją - ING). Program rabatowy Mille

    To ciekawe.
    Ja mam milowego AmExa (M&M Swiss) i mam wyższe prowizje niż na normalnej
    bankowej Visie/MC (AmEx chyba 1.5-2%, Visa/MC - 0.7%).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2007-01-15 21:53:05
    Od: "MM" <m...@o...eu>

    > To ciekawe.
    > Ja mam milowego AmExa (M&M Swiss) i mam wyższe prowizje niż na normalnej
    > bankowej Visie/MC (AmEx chyba 1.5-2%, Visa/MC - 0.7%).

    Ale ta twoja M&M Swiss chyba nie jest kartą dostępną dla zwykłego standardowego
    polskiego śmiertelnika? :)
    Natomiast typowy Millennijny AmEx rzeczywiście ma prowizję 1% (w każdym razie do
    tylu sie przyznają ;))

  • 7. Data: 2007-01-15 22:00:58
    Od: "MM" <m...@o...eu>

    > A to dziwne bo moja w kraju jest rozliczana w zlotowkach. Taka z Londynu :)

    Zatem może się mylę...
    Ale czy to na pewno jest karta Personal? Może masz na myśli Kartę Korporacyjną?
    Ona rzeczywiście jest rozliczana w PLN...

    Przy osobistych piszą dość wyraźnie na swojej stronie:

    "The American Express&#174; International EURO Currency Card, welcomed around the
    world

    If you have EURO funds and wish to transact in EUROS, the American Express
    International EURO Currency Card is a must-have. International EURO Currency
    Card is ideal if you have a EURO bank account, are paid in EUROS, or you live
    and work in a country where EUROS are used.

    Wherever you are in the world, whatever currency you spend in, all charges are
    conveniently converted and billed to your card in EUROS.

    All charges made using this card are billed and settled in EUROS irrespective of
    the currency in which they are incurred."

    (słowa EURO, EUROS wypisałem wielkim literami)

  • 8. Data: 2007-01-15 22:23:21
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MM <m...@o...eu> wrote:

    > Ale ta twoja M&M Swiss chyba nie jest kartą dostępną dla zwykłego standardowego
    > polskiego śmiertelnika? :)

    No nie jest. Ale ciągle jest AmExem (brandowanym, bo brandowanym, ale AmExem
    :-)
    Co ciekawe - Lufthansa np. oferuje swoje karty milowe w CH, zupełnie
    rozdzielnie od Swissa (Lufa przez Cornercard, Swiss przez Swisscard, czyli
    tak naprawdę Credit Suisse).
    No ale Lufa ma tylko Visę/MC i jest droższa.

    Niestety ja rezygnuję z tego AmExa, bo musiałbym za kolejny rok zapłacić
    300CHF, nie mając nawet _jakiegokolwiek_ podglądu operacji przez Internet.

    > Natomiast typowy Millennijny AmEx rzeczywiście ma prowizję 1% (w każdym razie do
    > tylu sie przyznają ;))

    Swoją drogą ciekawe jakie prowizje w takim wypadku ma AmEx by AmEx...

    --
    Przemysław Maciuszko