    From: szczurwa <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Żródła dochodów a zdolność kredytowa.
    Date: Mon, 17 May 2010 08:40:36 -0700 (PDT)

    Na stronie PremiumClub wyczytałem, że w związku z wycofaniem się EB z
    interesu, teraz Deutsche Bank będzie Klubowiczom wydawał plastiki.
    Obok był formularz kontaktowy. Wysłałem info i niebawem oddzwonił
    konsultant. Rozmowa w przedmiocie wydania karty skończyła się bardzo
    szybko, a mianowicie na pytaniu o źródła dochodów. Utrzymuję się
    głównie z obrotu papierami mniej lub bardziej wartościowymi, co bardzo
    zmartwiło mojego telebankowego doradcę in spe. Mnie zaś skłoniło do
    pewnej refleksji tudzież zadania sobie kilku pytań.

    Dlaczego banki tak nieufnie traktują ludzi, którzy spektrum dochodów
    organizują sobie sami ? Tyczy się to zarówno przedsiębiorców,
    uzyskujących dochody z najmu jak i takich ludzików jak ja.

    Czy naprawdę umowa o pracę, najlepiej na czas nieokreślony, to
    naprawdę lepsza dla banku gwarancja spłaty zaciągniętych zobowiązań
    niż dochody z działalności osobistej, wsparte wieloletnią wzorową
    historią kredytową ?

    Standardowa umowa o pracę to trzy miesiące wypowiedzenia, a potem
    wielka niewiadoma...

    Na karcie EB miałem 5 tysięcy limitu. Taki też limit chciałem od DB,
    niestety w tym cały ambarans, żeby dwoje chciało naraz. Odpadłem z
    powodu nieadekwatności źródeł dochodów. Czy osoby decyzyjne w takim
    banku naprawdę uważają, że ktoś schrzani sobie BIK dla tych paru
    parszywych tysięcy limitu ?

    Nie zależało mi specjalnie na tej karcie, ot, zwykła ciekawość, z
    usług DB jeszcze nie korzystałem i chciałem spróbować. Mała strata.
    Niemniej, po co w takim razie istnieje BIK, skoro dla niektórych
    banków to kiepski argument, mający drugorzędne jedynie znaczenie ?

    Przecież gros z tego miliona, który dziś ma problemy z obsługą
    kredytów, w znakomitej większości miało umowy o pracę...