  • 1. Data: 2009-06-05 20:09:58
    Temat: Zupełny nowicjusz - kilka pytań....
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

    Witam Grupę.
    Jak w temacie i w związku z tym pytania:
    Mam rachunek w ING Security. Program obsługujący Sidoma 8. Na początek
    pytanie do czego służy okienko Stop. Czy tam coś wpisuję co pomoże mi w
    realizacji zleceń kupna/sprzedaży jeśli daję zlecenie kupna/sprzedaży z
    limitem? Proszę o dokładne wyjaśnienie.
    Nastepne pytanie chodzi o zlecenie kupna/sprzedaży PKC. Czy dając takie
    zlecenie nie jestem narażony na kupno po zawyżonej cenie? Przypuśćmy kurs
    akcji jest 1.50. Ja daję PKC a z drugiej strony ktoś specjalnie lub przez
    pomyłkę dał sprzedaż po 2.00 i te akcje staną sie moje właśnie po 2 zł? Tak
    samo tylko w drugą stronę. Kurs po 1.50. Wystawiam sprzedaż PKC a ktoś z
    drugiej strony wystawił zlecenie zakupu po 1 zł i moje akcje sie sprzedały
    po złotówce. Czyżby okienko Stop służyło do tego aby przy PKC wpisać, że
    owszem chcę kupić ale wpisując np. 1.60 - drożej nie kupię??? Tak samo przy
    sprzedaży?
    A kupno/sprzedaż PCRO? Czym się to je????
    Oj chyba ciężko będzie....
    Przepraszam za dla większości banalne pytania ale może znajdzie się dobra
    dusza która wyjaśni mi dokładnie o co w tym chodzi.
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    Damian

  • 2. Data: 2009-06-05 21:08:19
    Temat: Re: Zupełny nowicjusz - kilka pytań....
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Damian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Grupę.
    > Jak w temacie i w związku z tym pytania:
    > Mam rachunek w ING Security. Program obsługujący Sidoma 8.

    Moim zdaniem zaczynać z tym programem to załamka.
    Mam teraz z tym do czynienia i na początek bym nie polecał.
    O wiele lepszy jest ten w mbanku, prosty i jasny jak budowa cepa,
    przynajmniej w zestawieniu z Sidomą.

  • 3. Data: 2009-06-05 21:23:59
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Fidelio" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Damian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > O wiele lepszy jest ten w mbanku, prosty i jasny jak budowa cepa,

    BTW: Potrafisz bez korzystania z komputera (w szczególności google, wiki
    itp) napisać z ilu części składa się ten prosty "cep" i je nazwać?

    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-06-05 21:49:03
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Fidelio" <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > BTW: Potrafisz bez korzystania z komputera (w szczególności google, wiki
    > itp) napisać z ilu części składa się ten prosty "cep" i je nazwać?

    To jest przysłowie, metafora, nie odczytujemy tego dosłownie, resztę
    znajdziesz w google albo w wiki.

  • 5. Data: 2009-06-05 22:25:11
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 5 Cze, 22:09, "Damian" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Przepraszam za dla większości banalne pytania ale może znajdzie się dobra
    > dusza która wyjaśni mi dokładnie o co w tym chodzi.

    oj wygodny nowy kolega, szukać się nie chce :)
    PCRO - po cenie rynkowej na otwarciu, jak zejdą wszystkie PKC to
    wejdzie PCRO, jak będą chętni po drugiej stronie- zlecenie TYLKO na
    otwarciu.

    Przykład: 1.50 na 2.00 - takie rzeczy tylko w ERZE, albo groszówki
    albo NC. Odpuść gre która się zmienia się skokowo o 33%. Najlepszy
    przykład FON. Kolega się pytał, może kupię, to tylko 1 grosz, przecież
    niżej nie spadnie. Zrobili resplita czy scalanie i można stracić
    więcej.

    ps2: Sidoma 8: nie znam, nie wiem co tam znaczy stop (pewnie SL).

    ps3: 95% postów na tej grupie to polityczne gówno, pseudo ekonomiczne
    analizy,szamańskie prognozy, zero gry.

    Czytaj posty kolegów Kroowka i Palm, oni podają przyszłościowe spółki.

  • 6. Data: 2009-06-06 00:52:34
    Temat: Re: Zupelny nowicjusz - kilka pytan....
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Też jestem początkującym, więc nie traktuj mnie poważnie ;)

    Damian wrote:

> [...]
    > Tak samo tylko w drugą stronę. Kurs po 1.50. Wystawiam sprzedaż PKC a ktoś
    > z drugiej strony wystawił zlecenie zakupu po 1 zł i moje akcje sie

    Oczywiście jesteś. Transakcja PKC oznacza, że zamierzasz kupić bądź sprzedać
    określoną ilość akcji po dowolnej cenie. W praktyce, kupując normalne płynne
    papiery nie masz się czego obawiać bo po drodze będą oferty na tysiące czy
    miliony akcji po cenach zbliżonych do ostatniej transakcji. Po prostu zagraj
    i zobaczysz jak to działa. Najlepiej poeksperymentuj na spółkach WIGu20, tam
    na pewno się nie przejedziesz. Ja stosuję PKC w ofertach stop-loss tj. przy
    sprzedaży z aktywacją. Powiedzmy kupiłeś akcje za 10zł, ale chcesz się
    zabezpieczyć przed nieoczekiwanym spadkiem, więc ustawiasz aktywacje na
    9,50zł i sprzedaż PKC, w ten sposób masz gwarancję, że w przypadku spadku
    szybko pozbędziesz się tych akcji, nawet jeśli cena będzie trochę niższa od
    9,50zł. Reasumując PKC stosujesz, gdy chcesz natychmiast kupić/sprzedać
    wszystkie akcje, bo spodziewasz się, że za chwile będą znacznie
    droższe/tańsze, albo jak inwestujesz długoterminowo i drobna różnica w cenie
    nie robi różnicy ;)

    > Czyżby okienko Stop służyło do tego aby przy PKC
    > wpisać, że owszem chcę kupić ale wpisując np. 1.60 - drożej nie kupię???
    > Tak samo przy sprzedaży?

    Szczerze mówiąc nie wiem i nie wydaje mi się, ale może to ma coś wspólnego z
    limitem aktywacji właśnie? Na giełdzie są pewne ustalone reguły. Oferta może
    być albo z limitem ceny, albo PKC, innej możliwości nie ma. Są oczywiście
    np. oferty z aktywacją (czy limitem wykonania), ale one to także albo oferty
    z limitem ceny, bądź PKC, tylko aktywowane przy pewnej cenie. To o czym
    piszesz uzyskasz po prostu wybierając zakup z limitem ceny 1,60. W ten
    sposób kupisz w miarę najtaniej i nie drożej niż za 1,60 i żaden stop nie
    jest do niczego potrzebny.

    > A kupno/sprzedaż PCRO? Czym się to je????

    Zlecenie PCRO o ile mi wiadomo składa się bądź przed otwarciem giełdy, bądź
    przed jej zamknięciem (tj. przed dogrywką). Zamierzasz kupić bądź sprzedać
    papiery po cenie rynkowej w momencie otwarcia, bądź zamknięcia. Oczywiście
    jeśli na otwarciu nie uda się kupić bądź sprzedać wszystkich papierów po tej
    cenie, to reszta zostaje jako zlecenie z limitem ceny równym cenie otwarcia.
    Nigdy się tym nie bawiłem, bo mój bank nie daje mi takiej możliwości, ale
    wydaje mi się, że PCRO na otwarciu to bardzo wygodne narzędzie, aby kupić
    akcje, na które zdecydowałeś się np. poprzedniego dnia wieczorem, a nie
    możesz na otwarciu być przy komputerze.

  • 7. Data: 2009-06-06 06:16:34
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Damian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    oj oj, jak na Damiana to troche leniwy jestes w dochodzeniu do wiedzy :)
    Pozdrawiam
    Damian

  • 8. Data: 2009-06-06 07:20:13
    Od: "JK" <m...@p...onet.pl>

    > Przepraszam za dla większości banalne pytania ale może znajdzie się dobra
    > dusza która wyjaśni mi dokładnie o co w tym chodzi.
    > Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    > Damian
    witam,
    wszystko powinno być tutaj:
    '"Instrukcja użytkownika SidomaOnLine"
    dostępna jest po zalogowaniu się w systemie transakcyjnym. Dokument zawiera
    szczegółowy opis funkcjonalności systemu, opisując każdą dostępną opcję.
    Instrukcja otwiera się w nowym oknie przeglądarki i jest dostępna w trybie
    online, co ułatwia posługiwanie się nią.'
    http://www.ingsecurities.pl/ing_s8_instrukcja.xml

    --
    JK

  • 9. Data: 2009-06-06 08:30:53
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    marfi pisze:
    > Użytkownik "Fidelio" <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > BTW: Potrafisz bez korzystania z komputera (w szczególności google,
    > wiki itp) napisać z ilu części składa się ten prosty "cep" i je nazwać?

    Ja potrafię

    Prosty cep składa się z 5 części :

    Bo cep bardziej złożony stara się na pytanie debiutanta albo
    odpowiedzieć rzeczowo, albo nie zabiera głosu.

  • 10. Data: 2009-06-06 08:37:43
    Od: k...@g...com

    Debiutant?? :)
    czyli hossa się jeszcze nie zaczęła