  • 1. Data: 2009-02-23 18:14:31
    Temat: bankructwo panstwa
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Nie wiem czy to dobra grupa ale nie znalazłem lepszej na to pytanie :-)

    Ciekawi mnie co się dzieje z państwem, które zbankrutuje. Dla mnie logicznym powinno
    być, iż znika ono z mapy geopolitycznej świata (taka mała prowokacja).
    Jakie są odczówalne skutki takiego bankructwa dla obywateli? Czy zadłużenie
    zagraniczne takiego kraju już nigdy nie zostanie spłacone? A co na to wierzyciele?

  • 2. Data: 2009-02-23 18:42:17
    Temat: Re: bankructwo panstwa
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik SERG napisał:

> [...]
    zagraniczne takiego kraju już nigdy nie zostanie spłacone? A co na to wierzyciele?

    panstwo nie bakrutuje. bankrutuja banki. a banki wiadomo czyje sa.
    narodu wybranego :)

  • 3. Data: 2009-02-23 18:45:57
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 19:14:31 +0100, SERG napisał(a):

> [...]
    zagraniczne takiego kraju już nigdy nie zostanie spłacone? A co na to wierzyciele?

    Najłatwiej odcz_U_walny skutek bankructwa państwa, to upadek edukacji. QED

    Popatrz sobie na Zimbabwe - inflacja idzie w miliardy %, ludzie głodują,
    epidemia szaleje (niejedna), ale państwo jakoś nie upadło.

    Drugi przykład - Kosowo - Unia pompuje forsę, obstawia wojskiem i policją,
    a państwa jak nie było - tak nie ma.

    Jak widać, temat nie do końca skorelowany z finansami :)

    T.

  • 4. Data: 2009-02-23 18:54:54
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jakie są odczówalne skutki takiego bankructwa dla obywateli? Czy
    > zadłużenie zagraniczne takiego kraju już nigdy nie zostanie spłacone? A co

    Ja myślę, że to będzie tak:
    1. Kurs PLN pikuje w dół.
    2. Pojawiają sie opóźnienia w wypłatach świadczeń finansowanych przez
    państwo (emerytury, renty, wynagrodzenia w sferze budżetowej, różnorodne
    dotacje itp).
    3. Po krótkim czasie pojawia się bardzo wysoka inflacja, bo następuje
    najprawdopodobniej dodruk pustego pieniądza i naiwni albo gapowaci, którzy
    pozostawili swoje środki w PLN muszą się złożyć na to bankructwo.

    Co do zadłużenia zagranicznego, raczej widziałbym to tak, iż następuje jego
    restrukturyzacja. W efekcie tego jest się winnym więcej niż się było winnym
    wcześniej, ale jest to rozłożone na dłuższy okres, znaczy będą to także
    spłacać przyszłe pokolenia. Ewentualnie przedstawiciele państwa jako bonus
    zaciągają dodatkowe zobowiązania, np. obowiązkowe udziały w jakichś wojnach,
    kwestie ochrony rynku wewnętrznego, przekazanie części terytoriów albo
    banków i przemysłu itp.

    Z mapy geograficznej państwo w żadnym razie nie znika, bo i po co. Jakie to
    ma znaczenie jak się jakiś kawałek terytorium nazywa?

    marekz

  • 5. Data: 2009-02-23 19:06:57
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    SERG pisze:
> [...]
    zagraniczne takiego kraju już nigdy nie zostanie spłacone? A co na to wierzyciele?

    ONZ oglasza upadlosc
    wpada syndyk
    wyprzedaje mase upadlosciowa

    :))
    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 6. Data: 2009-02-23 20:29:35
    Od: MM <n...@i...pl>

    SERG pisze:
> [...]
    zagraniczne takiego kraju już nigdy nie zostanie spłacone? A co na to wierzyciele?

    Skąd przyszło Ci do głowy, że nasze kochane państwo zniknie. W końcu
    jesteśmy Marchią Nadwiślańską nowej tysiącletniej Rzeszy... pfu, znaczy
    tysiącletniej Junii.

    Junia nie da nam zginąć... jeśli tylko przystaniemy na kilka drobnych
    "kompromisów". Takich skromnych z zakresu bankowości czy energetyki. Noi
    oczywiście zlikwidujemy własną armię, na którą rzecz jasna nie będzie
    nas stać.

    Muźwa kać, głupio będzie spojrzeć w oczy wnukom i tłumaczyć czemu znowu
    o niepodległość się mają bić. :/

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 7. Data: 2009-02-23 21:06:02
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 21:29:35 +0100, MM napisał(a):

    > Muźwa kać, głupio będzie spojrzeć w oczy wnukom i tłumaczyć czemu znowu
    > o niepodległość się mają bić. :/

    Z kim, kufa dziadek, z kim?! Z tymy pedałamy? Lewo reko, ło!
    ;o)

    T.

  • 8. Data: 2009-02-23 21:24:07
    Od: MM <n...@i...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
    > Z kim, kufa dziadek, z kim?! Z tymy pedałamy? Lewo reko, ło!

    Pewnie przyjdą Arabowie albo Chińczycy i może skończy się ten cyrk
    europejski zanim będzie trzeba się tłumaczyć.

    Zaś w tym czasie Europka z właściwą sobie gracją wyda dyrektywy jak z
    najeźdźcami trzeba walczyć, wyda Kartę Praw Wojownika, uchwali Program
    Ramowy Walki z Zaborcą, utworzy Fundusz Strukturalny Wspomagania Walki z
    Nieprzyjacielem a następnie przystąpi do organizowania agend powiatowych
    pomagających wypełnić 138-stronicowe podanie o wydanie broni...

    ... i pozamiatane. :D

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 9. Data: 2009-02-24 11:55:48
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    eee, jak znam europejsów, to ogłoszą program afirmatywno-asymilacyjny dla
    nieislamistów i zaczną wdrażać Europejski Program Szariatyzacji Prawa

    T.

  • 10. Data: 2009-02-24 17:42:58
    Od: k...@o...pl

    On 23 Lut, 19:54, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >(...)
    > Co do zadłużenia zagranicznego, raczej widziałbym to tak, iż następuje jego
    Jak wyglądałoby bankróctwo kraju wchodzącego w skład strefy euro?
    Pozostał by tylko ten ostatni punkt - restrukturyzacja?

    Czyli inne kraje strefy "zrzucają" się na bakrutującego, a
    bankrutujacy musi potem spłacac, czyli wyższe podatki etc?