  • 51. Data: 2008-12-04 14:34:47
    Temat: Re: czemu was draznia CHIPy na kartach?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 4 Dec 2008 11:05:38 +0000 (UTC), " autor"
    <n...@N...gazeta.pl> wrote:

    >chipa, transkacje trzeba wykonac przez chip a jego z tego co tu mowiono tak
    >latwo skopiowac sie nie da.

    Za to łatwo się go kradnie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 52. Data: 2008-12-04 14:44:48
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Brzezi wrote:

    > Jezeli byloby to bez prowizji, i w GP? to czemu nie? tak chyba zdaje sie
    > jest w Getinie :)
    chyba nie ... w Getinie jest przelew - ale musisz najpierw isc do
    oddzialu i go zlecic.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 53. Data: 2008-12-04 14:52:49
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 04 gru 2008 o 15:44 GMT, Maverick napisał(a):

    > chyba nie ... w Getinie jest przelew - ale musisz najpierw isc do
    > oddzialu i go zlecic.

    Ale nie rozmawiamy o przelewach, tylko o wyciaganiu kasy z bankomatu, wiec
    trzymaj sie tematu :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 15:52:17 up 2 days, 15:38, 3 users, ]

  • 54. Data: 2008-12-04 15:05:50
    Od: " autor" <n...@N...gazeta.pl>

    > Hmm ale tak sie zastanawiam, jak pin moze byc zapamietany w chipie/pasku,
    > skoro np. mozna zmienaic pin w internecie sobie do roznych kart? :)))

    nie jest na karcie, to jest on-line weryfikowane

  • 55. Data: 2008-12-04 15:11:30
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Brzezi wrote:

    > Ale nie rozmawiamy o przelewach, tylko o wyciaganiu kasy z bankomatu, wiec
    > trzymaj sie tematu :)

    Ja tylko poprawilem, bo stwierdziles:

    " Jezeli byloby to bez prowizji, i w GP? to czemu nie? tak chyba zdaje
    sie jest w Getinie :)"

    Wiec poprawilem ze w Getinie tak nie jest ... wyplata z bankomatu jest
    liczona jako gotowkowa i nie ma GP na takie tranzakcje.

  • 56. Data: 2008-12-04 15:22:22
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 04 gru 2008 o 16:11 GMT, Maverick napisał(a):

> [...]
    >
    > Wiec poprawilem ze w Getinie tak nie jest ... wyplata z bankomatu jest
    > liczona jako gotowkowa i nie ma GP na takie tranzakcje.

    Oki sprawdzilem, nie jest liczona do GP, ale tez nie jest liczona prowizja :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ Windows without the X is like making ]
    [ Ekg: #3781111 ][ love without a partner. ]

  • 57. Data: 2008-12-04 20:46:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " autor" <n...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > nie jest na karcie, to jest on-line weryfikowane

    A jestes pewien? W przypadku kart mikroprocesorowych PIN moze byc
    weryfikowany offline. Jesli kilka razy nie moze byc zweryfikowany offline to
    wtedy nastepuje polaczenie z bankiem i nastepuje aktualizacja. Oczywiscie to
    tak w wielkim uproszczeniu.
    Zadnych danych dotyczacych PIN nie ma na paskach (przynajmniej na kartach w
    PL).

    MK

  • 58. Data: 2008-12-04 20:49:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 15:07:22 +0000, Marek napisał(a):

    > Proste - mania przesladowcza, paranoja, spiskowa teoria dziejow, itp.

    Za tym spiskiem stoją wiadome siły!

    http://tinyurl.com/karty-tylko-z-chipem (PRnews)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 59. Data: 2008-12-04 21:17:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Za to łatwo się go kradnie.

    Latwiej niz zwykla karte bez chipa?

    Bo ze ta ostatnia latwiej sie kopiuje, i ze banki (oraz np. ustawa)
    nieco inaczej podchodza do transakcji utracona karta, a nieco inaczej
    do transakcji karta skopiowana, to chyba oczywiste?

    Zreszta, nie wiem po co sie zastanawiac "na pusto". W GB wprowadzono
    karty chipowe powszechnie, zarowno takie z PINem jak i "na podpis"
    (niezaleznie od tego ze nie trzeba o tym wiedziec), jakies obserwacje,
    zdaje sie, juz sa dostepne?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 60. Data: 2008-12-04 21:34:47
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 04 gru 2008 o 16:05 GMT, autor napisał(a):

    > nie jest na karcie, to jest on-line weryfikowane

    To w takim razie skad "problem" kopiowania kart? :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 22:34:27 up 2 days, 22:20, 3 users, ]