  • 31. Data: 2023-08-30 15:18:59
    Temat: Re: getin miesza
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > "Normalni" klienci nic nie stracili (frankowicze nie są "normalni"),

    Tak na oko z połowę depozytów w ciągu ostatnich paru lat (na skutek
    inflacji) to jest nic? No nie wiem.

    > Oczywiście jeszcze gorzej mają akcjonariusze i obligatariusze.

    Widzieli co brali. A przynajmniej powinni.

    > No ale mogło być jeszcze piękniej.

    No tak. Cały czas może być, można np. zrobić napad albo coś podobnego.
    Albo zatrudnić się jako tłusty kot w spółce skarbu państwa (wymagane
    odpowiednie powiązania).

    > Tym bardziej że getout podłożył się chyba najbardziej ze wszystkich franko-banków.

    A, to nie wiem. Czemu?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 32. Data: 2023-08-30 15:27:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Uu, no to takich tandet jeszcze nie miałem.
    > Napisz, jaki to bank, typ karty - oraz producent blankietu.

    Nie wiem, może je źle traktuję - siedzą w portfelu jak wszystkie
    poprzednie. Natomiast działają, co w przypadku innych kart nie zawsze
    było oczywiste. Obecnie rozwarstwiła mi się Mille idemia, aczkolwiek
    poprzednia też nie była rewelacyjna (już nie pamiętam producenta).

    > Moja diagnoza to brak możliwości zapisu na chipie przez styki.
    > Bo, co ciekawe, zapis ogólnie był - przez pikacza, odczyt karty telefonem pokazywał
    > nieudane próby wypłaty z bankomatu, z pasującymi sumami.

    Ciekawe. Wygląda mało hardwarowo, dziwne.

    > Przy okazji ciekawe spostrzeżenie, ze bankomaty potrafią zupełnie różnie działać.
    > Przypomniało mi to taki dziwny mini-bankomat w leroy-merlin przy Puławskiej
    > dawno temu (2014, a może nawet 2008-9) - nie dość, że nie połykał karty, tylko się
    tak wsuwało
    > jak do terminala, to jeszcze o PIN pytał na samym końcu, a nie na
    > początku.

    To się zdarza. Generalnie PIN jest potrzebny na końcu, a w ogóle może
    być czasem niepotrzebny - to po co pytać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2023-08-30 17:14:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Aug 2023 06:01:29 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Jeśli stare działały po rozdzieleniu getout-velo to przeszły do velo.
    > Widać nie porzucili dawnych nawyków robienia niespodzianek.
    > A masz te karty?
    > Jakie było 6 pierwszych cyfr getoutowych visa oraz mc - i jakie jest 6 pierwszych
    cyfr tych nowych z velo?

    stara visa 4285 48, nowa visa 4165 20, nowa MC 5375 11.
    starą MC to musiałbym ambitniej odszukac.

    > Znowu piłeś?
    > Czy jak ktoś specjalnie zdziera, bo gdzieś zapisał, to będzie narzekał, że mu się
    starło?

    Nie bedzie. I nie bedzie mówił "co gorsza".

    > W niektórych bankach da się to sprawdzić w apce czy ST - ale w santanderze
    > użytkownik karty dodatkowej nie może nawet sprawdzić dostępnych środków, więc co
    dopiero CVC2.

    Gdzies piszą, ze CVC2 nie jest losowe, tylko obliczane z pozostałych
    numerów. Tylko algorytm jest tajny .. na razie.

    J.

  • 34. Data: 2023-08-30 18:40:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 30 sierpnia 2023 o 15:19:02 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Tak na oko z połowę depozytów w ciągu ostatnich paru lat (na skutek
    > inflacji) to jest nic? No nie wiem.

    W ciągu paru lat to pewnie tak, ale to we wszystkich bankach - a akurat w getoucie
    najmniej,
    bo był na topie z %, jak to bankrut.
    Ale mowa była o fakcie upadku/przymusowej restrukturyzacji/banku za złotówkę getoutu.

    > Widzieli co brali. A przynajmniej powinni.

    Część wpadło na "greed is good", ale część na polityce sprzedażowej getoutu,
    czystym missellingu - mieli pecha, że akurat w getoucie mieli konto.
    Choć to nie tylko na takich, co w getoucie mieli, mogło paść.

    U mnie też śmierć była blisko, bo wbrew głosowi rozsądku, żeby się od tworów
    Czarneckiego trzymać z dala, postanowiłem się pobawić w lion's bank,
    taki wannabe private banking idei.
    Miałem farta, że na "opiekuna" trafiłem panią wicekierowniczkę oddziału
    (ale wejście to tam było, w ogóle nie można przyjść z ulicy, trzeba się umówić - aż
    buty
    wyczyściłem - oddział wielki i pusty, w gablocie przy wejściu metalowa "czarna" MC,
    czerwone dywany, dyskretne saloniki), bo były tam też takie fajne blondyneczki...
    Więc skończyło się na miesięcznym lęku o wpłacone 10k na lokatę,
    i nie udało im się namówić mnie na żadne obligacjo-paki czy getback...

    > No tak. Cały czas może być, można np. zrobić napad albo coś podobnego.
    > Albo zatrudnić się jako tłusty kot w spółce skarbu państwa (wymagane
    > odpowiednie powiązania).

    Tyle że to jest trudne - a wygranie franków dość łatwe, tym bardziej, że droga już
    przetarta.

    > A, to nie wiem. Czemu?

    Najdurniejsze zapisy w umowach.
    No i też kupa udzielonych kredytów.

  • 35. Data: 2023-08-30 18:52:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 30 sierpnia 2023 o 15:27:53 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > było oczywiste. Obecnie rozwarstwiła mi się Mille idemia, aczkolwiek
    > poprzednia też nie była rewelacyjna (już nie pamiętam producenta).

    Hmm, ale jaka mille idemia?
    Ja mam do konta 360, żona ma o wiele dłużej i się nie psuje.
    Do millennium 360 miałem krótko, więc się nie wyopwiem, ale z miesiąc nosiłem
    i nie pamiętam, żeby się popsuła.
    Kredytówki miałem dawno.

    > Ciekawe. Wygląda mało hardwarowo, dziwne.

    mbąk nie była na tyle ambitny żeby chcieć tą kartę do zbadania.
    Ciekawe, czy tylko ja miałem ten kłopot - wg strony wydali ich 20 tysięcy,
    nawet jeden konsultant mi mówił, że on też ma i jest w porządku..
    Może to kształt numeru - bo w końcu wytłaczany - a może coś z programowaniem chipa
    (o ile się go programuje, ale pewnie tak, jakoś mu trzeba wgrać numer karty).
    Ale poprzednie kilka(naście?) wcieleń z tym samym numerem ?(choć oczywiście z inną
    datą
    ważności) działało bez problemu.
    Szkoda, że nie zdążyłem zastrzec i zamówić z nowym numerem - sama zmiana daty
    ważności na duplikacie nie pomogła.
    No i może szkoda, ze zastrzegłem, bo możnaby sprawdzić kolejne wcielenie z tym samym
    numerem.
    Jeszcze podejrzewałem, że mogło nagle zrobić się coś nie tak z tym,
    że na tej karcie limity są ustawione na 1M-1zł.
    Ale tej teorii przeczy zachowanie bankomatu planet cash.

    Cuda się zdarzają - kiedyś dostaliśmy karty kredytowe 1-2-3 z santandera - żona
    główną, ja dodatkową - i z moją
    było wszystko w porządku, a w tej żony pikacz działał kilka dni - a potem przestawał.
    W duplikacie było tak samo!
    Pomogła dopiero zmiana numeru (o ile nie zmyślam).

    > To się zdarza. Generalnie PIN jest potrzebny na końcu, a w ogóle może
    > być czasem niepotrzebny - to po co pytać.

    Pewnie tak - ale tak się utarło, że praktycznie wszystkie bankomaty najpierw pytają o
    PIN.
    Może żeby złodziejom ułatwić życie? ;>

    Po różnicy w działaniu euronetu i planet cash widać też, że inaczej "używają" karty.
    Taki euronet najpierw o wszystko zapyta, nawet jak zły pin podasz to możesz sobie
    wybrać kwotę,
    i dopiero na końcu uruchamia aplikację na chipie.
    To było widać też w tym, że inaczej było, gdy bank odrzucał autoryzację robioną z
    paska
    (bo była wysyłana przez bankomat mający czytnik chipów) - i inaczej, gdy bank tą
    autoryzację
    puszczał, bo pani zrobiła czary-mary na jeden raz - i potem próbował uruchomić chip.
    A planet cash zaczynał od próby uruchomienia aplikacji w chipie - i od razu kartę
    wyrzucał.

  • 36. Data: 2023-08-31 19:17:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Gdzies piszą, ze CVC2 nie jest losowe, tylko obliczane z pozostałych
    > numerów. Tylko algorytm jest tajny .. na razie.

    Eee tam.
    Oczywiście taki "tajny" algorytm łatwo wymyślić - wystarczy połączyć ze
    sobą wszystkie dane (numer, datę, czy co tam kto chce), zXORować
    z tajnym kluczem, zrobić np. MD-5 czy nawet CRC-32, i podać wynik modulo
    1000 (CRC-16 się nie nadaje idealnie, bo nieco faworyzowałby wartości
    0 - 535).
    Tylko musi istnieć "tajny klucz", wystarczy że gdzieś wycieknie
    i pozamiatane... Dlatego nikt o zdrowych zmysłach takich rzeczy nie
    robi. Ale to wewnętrzna sprawa banku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2023-08-31 19:26:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, ale jaka mille idemia?

    Zwykła VISA kredytowa, ale wątpię by to robiło różnicę.

    > mbąk nie była na tyle ambitny żeby chcieć tą kartę do zbadania.

    Ale to zdanie to nie z google translate? :-)

> [...]
    główną, ja dodatkową - i z moją
    > było wszystko w porządku, a w tej żony pikacz działał kilka dni - a potem

    To są magiczne sprawy. Albo matrix, teoria superstrun, te klimaty.
    --
    Krzysztof Hałasa