  • 1. Data: 2007-08-30 19:48:13
    Temat: konta w rajach podatkowych - jak?
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Mam nastepujace pytanie:
    Jak "zwyklykly obywatel" moze sobie zalozyc w prosty sposob, konto
    bankowe w jakims raju podatkowym (albo tradycyjnie w Szwajcarii) bez
    udawania sie tam fizycznie??

    Czy mozliwe jest zakaladanie kont...nazwijmy je "numeryczne" - bez
    danych wlasciciela potrzebnych w tytule przelewu?

  • 2. Data: 2007-08-30 23:19:07
    Temat: Re: konta w rajach podatkowych - jak?
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > Jak "zwyklykly obywatel" moze sobie zalozyc w prosty sposob, konto bankowe
    > w jakims raju podatkowym (albo tradycyjnie w Szwajcarii) bez udawania sie
    > tam fizycznie??

    ogolnie to "zwykly obywatel" musi miec pokazne srodki aby sie cos takiego
    dalo zrobic... majac 1000 zl raczej sie nie uda

    > Czy mozliwe jest zakaladanie kont...nazwijmy je "numeryczne" - bez danych
    > wlasciciela potrzebnych w tytule przelewu?

    w banku - nie.

    Pozdr.,

  • 3. Data: 2007-08-31 04:54:54
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Piotr napisał(a):

    > ogolnie to "zwykly obywatel" musi miec pokazne srodki aby sie cos takiego
    > dalo zrobic... majac 1000 zl raczej sie nie uda

    > w banku - nie.
    >
    > Pozdr.,

    A zakladając, ze ma troche wiecej jak ten "tysiąć".....?

    W banku nie - a więc gdzie?

  • 4. Data: 2007-08-31 06:26:08
    Od: Luke <l...@i...pl>

    On 30 Sie, 21:48, semmac <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy mozliwe jest zakaladanie kont...nazwijmy je "numeryczne" - bez
    > danych wlasciciela potrzebnych w tytule przelewu?

    Witaj
    Sprawdza em dok adnie to o czym mówisz.
    Najmniejsza kwota wst pnej wp aty o której chcieli rozmawia to
    250.000 franków szwajcarskich.
    Mo na za o y konto nie ruszaj c si z Polski, w przedstawicielstwach
    tych banków w Polsce. Mo na do nich pój i pogada na czym Ci zale y.
    Niestety musisz mówi po niemiecku, angielsku lub francusku, albo
    przyj z t umaczem, bo Szwajcar po polsku nie mówi.
    Jak masz 250.000 franków to na prawd polecenie do Szwajcarii na jeden
    dzie to nie jest problem.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-08-31 11:31:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Luke"

    > Witaj
    > Sprawdza em dok adnie to o czym mówisz.
    > Najmniejsza kwota wst pnej wp aty o której chcieli rozmawia to
    > 250.000 franków szwajcarskich.

    jesli chodzi o konta na haslo ciekawy link do Austrii:
    http://www.bankhaus-jungholz.com/
    Raiffeisen bank zaklada tam konta od reki na dowolne haslo
    i tylko jeden egzemplarz papierowy zawiera informacje o Tobie.
    Za to biora równiez odciski palców
    maja równiez e-banking
    *** blad ***

  • 6. Data: 2007-08-31 12:27:52
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > jesli chodzi o konta na haslo ciekawy link do Austrii:

    tyle ze Austria do rajow podatkowych nie nalezy...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 7. Data: 2007-08-31 19:13:09
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Piotr napisał(a):

    > tyle ze Austria do rajow podatkowych nie nalezy...
    >
    > Pozdr.,
    > Piotr

    Wlasciwie to chodzilo mi o mozlwosc zalozenia konta do ktorego "zona lub
    fiskus" nie mogliby sie dobrac :) i by moje dane byly niedostepne dla
    np: wplacajacyh.

  • 8. Data: 2007-08-31 21:01:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "semmac"

    > Wlasciwie to chodzilo mi o mozlwosc zalozenia konta do ktorego "zona
    > lub fiskus" nie mogliby sie dobrac :) i by moje dane byly
    > niedostepne dla np: wplacajacyh.

    i to jest takie konto.
    Niemcy wożą tam gotówkę, bo to przy ich granicy, a specjalne patrole
    przepytują ich czy nie mają więcej niż 10 tys. EUR
    jak odpowiedzą, że nie a cos sie znajdzie to płacą karę od nadwyżki
    jak odpowiedzą że tak to nic im nie grozi - muszą jeszcze pokazać np
    kwit wypłaty z konta
    *** blad ***

  • 9. Data: 2007-09-01 06:09:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Sie, 23:01, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    > i to jest takie konto.
    > Niemcy wo tam gotówk , bo to przy ich granicy,

    A jak ma sie takie konto do nowych przepisow o bankowosci, ktore
    wprowadza ue (pisano, ze Polski jeszcze nie obejma)?

    Nie znam ich, ale czy "przy okazji" nie uniemozliwia istnienie takich
    kont?

  • 10. Data: 2007-09-01 16:27:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "krzysztofsf"

> [...]
    >wprowadza ue (pisano, ze Polski jeszcze nie obejma)?
    >Nie znam ich, ale czy "przy okazji" nie uniemozliwia istnienie takich

    Nie spotkalem zabraniajacych przepisów, ale mysle, ze RaiffeisenBank w
    Austrii musialby sie zastosowac gdyby unia zabraniala prowadzenia
    takich kont.
    Audyt bankowy by im to wylapal :-)
    *** blad ***