  • 11. Data: 2012-05-23 09:22:12
    Temat: Re: konto oszczędnościowe z dzienną kapitalizacją
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <2...@b...poznan.pl>
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Dotychczas lokaty dzienne był stworzone aby omijać belkę.
    > Obecnie nie ma na to sposobu, mało tego, ponoć ze względu na zaokrąglenia
    > mozna wyjść gorzej niż na kapitalizacji miesięcznej.

    Stworzone to jednak zostały chyba przed belką... Natomiast
    spopularyzowały się dopiero po wprowadzeniu tego podateku - w celu
    ominięcia.

    A "ponoć" jest trochę mało konkretne. Dla kwot rzędu kilkudziesięciu
    tysięcy (jak pamiętam - wyliczenia robiłem ze 2 miesiące temu) i
    oprocentowania zbliżonego do aktualnego już potrafiła występować
    przewaga jednodniówek.

    A dla małych kwot kapitalizacji (<1zł) z perspektywy optymalizacji
    podatkowej (najmniejszy podatek) najbardziej opłacalne są
    wielokrotności 21 groszy - podatek = 19,05%

    --
    Jacek Politowski

  • 12. Data: 2012-05-28 20:17:04
    Od: "ZEPHYR" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek Politowski" <s...@n...istnieje> napisał w wiadomości

> [...]
    > tysięcy (jak pamiętam - wyliczenia robiłem ze 2 miesiące temu) i
    > oprocentowania zbliżonego do aktualnego już potrafiła występować

    czyli co, mam rozumieć że jednak jednodniówki sie opłacają przy wiekszej
    sumie? powiedzmy 100000?

  • 13. Data: 2012-05-28 21:29:19
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "ZEPHYR" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    > czyli co, mam rozumieć że jednak jednodniówki sie opłacają przy wiekszej
    > sumie? powiedzmy 100000?

    no tak, bo masz szybciej kasę w ręce wraz z odsetkami

    a teraz to już nie ma znaczenia na ile dni i tak tyle samo odsetek pobiorą
    ale min. 1gr chyba wezmą

    erator/