  • 119. Data: 2017-05-31 13:00:55
    Temat: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A czy to wazne ?
    > Jest ryzyko ? Jest. Klient powinien byc ostrzezony.

    Jest tez ryzyko ze w ziemie pierdyknie asteroida.
    Prawdopodobienstwo ryzyka tez jest wazne.
    I naprawde jestem ciekaw co by sie musiało stać.
    Moze doszlismy do czasu gdzie banki powinny zaczac udzielac kredytów ze
    stałym oprocentowaniem?

    > Panie, frank od 4 lat tanieje, ale oczywiscie moze zaczac drozec. Do
    > ilu - tego nie wie nikt.
    > Wibor maleje, ale moze zaczac rosnac. Do ilu - tego nie wie nikt.
    > Wybieraj pan sam :-P

    Dokładnie, to by była uczciwa informacja.
    Oczywiście mozna zbudować jakies scenariusze, uswiadomic klienta, ale
    wszystko jest lepsze niz hurra optymistyczne przekonywanie ze frank, frank
    i tylko frank.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 122. Data: 2017-05-31 13:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Oczywiście. Ale masz szanse zareagować np. sprzedajac mieszkanie.

    I gdzie mieszkac - pod mostem ? Czy w Londynie ?

    >I wtedy oddajesz długi i nie masz kredytu.

    No chyba, ze jak na zlosc, nikt nie chce kupic.
    Tzn kupic chce, ale nie ma zdolnosci.

    >A w przypadku franków taka reakcja powoduje ze nie masz mieszkania a
    >kredyt
    >nadal ci został bo mieszkanie nie pokryło należnosci...

    A w zlotowkach to mieszkania nie moga potaniec ?
    Czemu o takim ryzyku nie wspominasz ?

    >Pozyjemy, zobaczymy.

    W miedzyczasie srednia pensja wzrosla i czy we frankach to nie jest
    tyle samo co 2008 ? :-)

    J.

  • 123. Data: 2017-05-31 13:23:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-31 o 13:00, Budzik pisze:

    > Mowimy o kredycie na 30 lat ale mowimy tez o sytuacji w danym momencie.
    > Ocene miałem taka ze ustnej matematyki na maturze nie musiałem zdawać...

    Zazwyczaj, jak ktoś ma problemy z procentami to inne tematy też leżą.
    Ale od każdej reguły są wyjątki.
    P.G.

  • 124. Data: 2017-05-31 13:28:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >I naprawde jestem ciekaw co by sie musiało stać.
    >Moze doszlismy do czasu gdzie banki powinny zaczac udzielac kredytów

    Jak frankowicze "wygraja", to chyba tak.
    Bo w kolejnym kryzysie klienci zaczna mowic "my jestesmy zwyklymi
    konsumentami, mysmy niewiedzieli, ze to sie tak moze skonczyc, my
    jestesmy pod ochrona".
    Ale wtedy ... likwidacja kredytow hipotecznych ?
    Czy bezodsetkowe i platne konta dla bogatych ...

> [...]
    >Oczywiście mozna zbudować jakies scenariusze, uswiadomic klienta, ale
    >wszystko jest lepsze niz hurra optymistyczne przekonywanie ze frank,

    No coz, kredyty zlotowkowe ciagle byly, mozna bylo brac.

    A scenariusze ... "w dzisiejszych warunkach rata od CHF wynosi 1200zl,
    a od PLN 2000 zl i uwazamy ze pana nie stac".

    Oczywiscie mozna i scenariusze - zyczy pan sobie symulacji co bedzie
    jak frank podrozeje 10 razy, a wibor skoczy do 100% ?

    J.

  • 125. Data: 2017-05-31 13:36:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Uwielbiam taki protekcjonalny ton... wiele on mowi o wypowiadajacym...

    Implikacja (jeśli p to q) ma wartość logiczną PRAWDA gdy p jest fałszywe.
    Nie jestem humanistą - tylko tyle widzę w tym zdaniu.
    P.G.

  • 126. Data: 2017-05-31 13:41:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Jeszcze raz powtorze - nie przeszkadzało to bankowcóm snuc przewidywan
    > optymistycznych...

    Podobnie jak Ty turaj.

    > Tak. Mam prawo być naiwny. Mam prawo nie wiedziec i starać się dowiedzieć
    > czegoś w banku.
    > Ale masz rację - myslenie tez jest wazne. Mysle wiec ze traktowanie
    > sprzedawców w banku jak oszustów to przejaw zdrowego rozsadku.

    Źle Ci wychodzi. Myśl dalej.
    DLa mnie EOT. Nie oczekuj ode mnie dalszej odpowiedzi.
    KJ

    May you have many beautiful and obedient daughters.

  • 127. Data: 2017-05-31 13:41:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 30 May 2017 19:00:46 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Opcja nr 2 - w złotych.
    > W ciagu roku wibor skacze o 10% - masz do spłacenia 110.000.

    O 10% czy 10p%? Co miałeś z matmy? ;P

    > Pomijam to co by się musiał stać zeby wibor tak skoczył - wojna?

    Zapomniałeś o najważniejszy - oprocentowaniu kredytu we CHF i PLN.

    Dlatego krzyk frankowiczów tylko w części jest uzasadniony. De facto ich raty
    sumarycznie nie są taką tragedią jak to się rysuje. Pomijam brak możliwości
    wcześniejszej spłaty.

  • 128. Data: 2017-05-31 13:54:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Tue, 30 May 2017 19:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(-a):

    >O 10% czy 10p%? Co miałeś z matmy? ;P

    Na matmie tego ucza ?

> [...]
    >ich raty
    >sumarycznie nie są taką tragedią jak to się rysuje. Pomijam brak

    To taka istnotna roznica, czy w praktyce jednak nie, i w porownianiu
    do lipca 2008 raty niestety wzrosly dwukrotnie ?
    Kto ma taki taki kredyt i dluga historie ?

    J.

  • 129. Data: 2017-05-31 14:10:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 May 2017 13:54:24 +0200, w
    <592eaef3$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    > Na matmie tego ucza ?

    A gdzie? Na polskim?

  • 130. Data: 2017-05-31 14:28:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > On 2017-05-25, Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Piszesz tylko o czynnikach zewnętrznych, a mamy tez wewnętrzne.
    > Nasza inflacja nie stoi tylko ropą. :)

    Napisz czym?
    Jeżeli ceny ropy będą wzrastać, to pojawi się inflacja.
    Faktycznie zagrożeniem jest to, że obecne ceny ropy wydają się niskie.
    Jeżeli są niskie, to znaczy, że jest ew. przestrzeń do wzrostu.
    Przeciwko ewentualności wzrostu cen ropy przemawia globalna geopolityka.
    Jak już wspomniałem wcześniej niskie ceny ropy są instrumentem dominacji
    USA nad Rosją. Tu wiele się nie zmieni. USA nie będą ograniczać
    wydobycia aż do czasu, gdy wdrożą inne źródła energii na dużą skalę.
    Z drugiej strony mam tu archiwalne numery The Economist z 2007 roku w
    których są sążniste artykuły, że ropa jest droga (120$), bo musi być
    droga i będzie jeszcze droższa (200$). Jako uzasadnienie podawano, że
    rośnie popyt w krajach rozwijających się, a wydobycie i przetwórstwo
    jest (było) głęboko niedoinwestowane przez szereg wcześniejszych lat. Te
    gruntownie uzasadnione prognozy poważnych ośrodków okazały się zupełnie
    nietrafne. Więc może być różnie. Ale patrząc na Trumpa nie wydaje się,
    żeby dążył do zmniejszenia wydobycia ropy w USA i podwyższenia jej cen
    na globalnym rynku.